Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
smart EQ forfour
smart EQ forfour
smart EQ forfour
smart EQ forfour
52 Fotogalerie

IAA živě: Omlazený Smart EQ ukázal dvě tváře a jezdí už jen na baterky

Automobilka Mercedes-Benz nabízela ve Frankfurtu skutečně působivou podívanou, v jejíž záři mohl člověk celkem snadno přehlédnout malý stánek s malými auty. Jak už asi tušíte, jednalo se o Smart.

Smart se ve Frankfurtu pochlubil dvojicí modernizovaných modelů ForTwo a ForFour, které nově jezdí už jen na baterky. Kromě toho se ale obě novinky dočkaly i několika designových a technologických změn, díky kterým by měly být zajímavějšími pro mladší kupující.

Začněme ale od designu, který mi trochu připomíná boha Januse z římské mytologie - známého dvěma tvářemi. Aby totiž automobilka vnesla více rozdílů mezi dvoudveřový a čtyřdveřový model, rozhodla se každému nadělit jinou masku a tím pádem i trochu jiný charakter.

Menší ForTwo dostalo masku ve tvaru V, zatímco větší ForFour masku ve tvaru A. Při bližším pohledu ale rychle zjistíte, že většina otvorů v masce je zaslepena a jedná se tak skutečně pouze o designový prvek. Ostatně co byste tu chtěli chladit. Zajímavé však je, jak se při změně barev karoserie a úhlů pohledu mění výraz masky. Nový Smart tak občas vypadá radostně a někdy také pěkně nasupeně.

Z exteriéru pak stojí za pozornost ještě nová světla, která jsou vpředu i vzadu osazena LED technologií.  Přední světla mohou být osazena dokonce i Full LED technologií, zatímco zadní jsou osazena stovkami malých LED diod. Jejich upravená grafika ale vozu vyloženě sluší a přidává mu na modernosti i dynamičnosti.

Změny v interiéru jsou pak zaměřeny především na mladší generaci. Vůz dostal nový infotainment s bohatou podporou konektivity a držák nápojů lze zakrýt roletkou, díky čemuž vznikne prostor na odložení i většího mobilního telefonu. Prostor v obou modelech je ale stále stejný, takže zatímco přední sedačky nabízí místa víc než dost, zadní sedačky ForFour jsou stále spíše jen pro děti.

Stejná je i pohonná jednotka, která se skládá z elektromotoru o výkonu 60 kW (82 k) a baterií o kapacitě 17,6 kWh. Dojezd by se tak měl stále pohybovat okolo 155 km, zatímco akcelerace z 0 na 100 km/h trvá okolo 11,6 sekundy u modelu ForTwo a 12,7 sekundy u ForFour. Maximální rychlost je omezena na 130 km/h, což je ovšem u městského auta stále víc než dost.

Pozitivní změnou je však možnost objednat vůz i s palubní nabíječkou o výkonu 22 kW, díky které lze vůz dobít na 80 procent během cca 40 minut.