Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indian Roadmaster Elite: Luxus srovnatelný s Rolls-Roycem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Indian Roadmaster Elite se představuje jako jeden z nejexkluzivnějších motocyklů současnosti. Tento koráb na dvou kolech ohromuje svou finální povrchovou úpravou a na maximální komfort zaměřenou výbavou.

Indian Motorcycle je v současnosti značkou, patřící od roku 2011 pod křídla Polaris Industries. Výrobu zcela nově vyvinutých motocyklů Indian tento koncern spustil v roce 2013 a mezi její dnes již tradiční zástupce patří exkluzivní modely s označením Elite, představující zároveň i vrchol v nabídce.

Indian Roadmaster Elite připravený pro rok 2020 přímo vychází ze standardního cestovního modelu Roadmaster, od nějž se však liší řadou specifických prvků, což se poměrně výrazně projevuje na ceně. Ta je totiž v případě výchozího modelu stanovena na 29.999 amerických dolarů (kolem 690.000 Kč) a po proměně v Elite se zvyšuje na 38.999 amerických dolarů (zhruba 900.000 Kč).

Cena dává jasně najevo, že tento zástupce značky Indian není žádnou tuctovkou, což ostatně potvrzuje i jeho vzhled. Finální lakování s vysokým podílem ruční práce zabere u každého exempláře kolem 30 hodin práce. Výsledkem je stroj s metalickým lakem ozdobeným stylovými červenými proužky a nádherně kontrastujícím se záplavou chromovaných prvků.

Barvy ovšem nejsou jediným rozdílem oproti výchozímu modelu Roadmaster a Elite se může pochlubit řadou specifických prvků. Mezi ty, které lze odhalit pouhým okem, patří design kol a použití 19palcového předního kola namísto 16palcového kola. K dalším viditelným odlišnostem patří provedení sedla, doplněného o stylové područky pro spolujezdce.

Video se připravuje ...

Mezi ty méně viditelné novinky pak patří audio systém PowerBand Plus s výkonem 600 W, nabízející o 50 % větší hlasitost oproti standardu modelu Roadmaster. Nejen na dlouhých cestách potěší vyhřívané rukojeti řídítek a sedlo v celé své délce, což znamená, že je zde vedle jezdce myšleno i na jeho spolujezdce. Zmínit lze i objem schránek na zavazadla a drobnosti, který má celkovou hodnotu přes 140 litrů.

Srdcem modelu Roadmaster Elite je vidlicový dvouválec Thunder Stroke 116 o objemu 1890 kubických centimetrů, který spolupracuje se šestistupňovou převodovkou. Tento motor se pyšní točivým momentem 172,2 N.m při 3100 otáčkách za minutu. Maximum výkonu představuje 69 kW (94 k) více než dostatečných pro pohodlné cestování se strojem, jehož hmotnost s plnou nádrží je 431 kg.   

Samozřejmost pro moderní motocykl představuje armáda asistenčních systémů, která má zvyšovat komfort i bezpečnost jízdy. Nechybí tedy možnost volby jízdních režimů a multimediální systém Ride Command se sedmipalcovým dotykovým displejem, jehož prostřednictvím lze vedle nastavení motocyklu upravovat i výše zmiňovaný audio systém a ve výbavě nechybí ani rozhraní Bluetooth nebo USB.

Zdroj: Indian Motorcycle, Polaris Industries, Inc.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
13. 2. 2020 09:41
nádhera
Na cestu do Dolomit bych to asi nezvolil, ale přejet na tom Route 66 bych si dokázal představit. Na pohodu, pohodlně...