Indický Royal Enfield chce být konkurencí pro americký Harley-Davidson a britský Triumph
Royal Enfield má ve své nabídce tradiční jednoválcové modely Bullet a Classic, které na první pohled vypadají jako stroje ze čtyřicátých a padesátých let dvacátého století, i když jejich vzduchem chlazené jednoválce o objemu 350 a 500 cm3 splňují emisní normu Euro 4.
Dnes již tradičním zástupcem indické značky je i café racer Continental GT ve stylu šedesátých let, jehož jednoválec má objem 535 cm3. Na něj do jisté míry navazuje i dvojice zcela nově vyvinutých dvouválců Interceptor 650 a Continental GT 650, jejichž světová premiéra se odehrála na výstavě motocyklů EICMA 2017 v Miláně.
Vedle těchto modelů, působících dojmem, že pocházejí z let dávno minulých, nabízí Royal Enfield i moderněji vyhlížející modely v podobě cestovního endura Himalayan, u nějž značka poprvé použila centrálně umístěný tlumič zadního kola, nebo moderně se tvářících cruiserů Thunderbird a Thunderbird X, u nichž ovšem objem motoru rovněž nepřesahuje 500 cm3.
Podle India Car News se však máme připravit na změnu, protože Royal Enfield má využívat pro své motocykly čtyři platformy, které nesou označení J, P, Q a K. V případě J se má jednat o novou generaci modelů Bullet, Classic, Thunderbird a Himalayan. Pod písmenem P se mají ukrývat Interceptor 650, Continental GT 650 a od nich odvozené další modely.
Písmena Q a K pak jsou vyhrazena pro zcela nové modelové řady, z nichž tu první mají charakterizovat motory o objemu kolem 900 cm3, zatímco ta druhá má využívat motory s objemy od 600 do 700 cm3.
Tyto nové modelové řady mají být v současnosti vyvíjeny ve Velké Británii. Podle neoficiálních informací se mají stát konkurencí především pro retro modely značek Harley-Davidson a Triumph, jimž se mohou do jisté míry rovnat svým rodokmenem s počátky značky právě ve Velké Británii. Nových motocyklů Royal Enfield se můžeme dočkat na počátku příštího desetiletí.