Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Etherea: Luxusní odnož Nissanu míří do nižší střední

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Koncept Etherea je předobrazem budoucího kompaktního modelu značky, který má řádně zatopit konkurenci v segmentu nižší střední třídy.

Sériový model bude namířen hlavně proti Lexusu CT 200h, Audi A3, BMW řady 1, Alfě Romeo Giulietta a Citroënu DS4. Designově jde ve stopách starší studie Essence, vnější tvary má na svědomí tým vedený Giichim Endem. Jedná se ovšem o jakéhosi křížence mezi kupé, sedanem, MPV a SUV s délkou 4,4 m. Sportovní siluetu podtrhují dlouhý rozvor a minimální převisy, i když stále jde o pětidveřový hatchback, byť s hodně extravagantním tvarem zádě.

Koncept spočívá dle informací automobilky na vlastní platformě. V útrobách nalezneme hybridní ústrojí s jedním elektromotorem a dvěma spojkami. Totožný systém používá sedan M35h. Základem je ovšem přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,5 l a výkonem 180 kW (245 k). Elektromotor mu dodává další výkon dle potřeby, v nižších rychlostech lze ovšem jet pouze na něj.

Převodovka CVT, tedy s plynule proměnným převodem, pohání atypicky přední kola, což zrovna není u Infiniti obvyklé. Podvozek disponuje nezávislým zavěšením všech kol, brzdy mají rekuperační funkci a řízení usnadňuje elektrohydraulický posilovač.

Etherea vypadá vzdáleně jako jednoprostorový vůz, mohutná přední maska připomíná tu u crossoveru FX. Přední sloupek je rozdělen trojúhelníkovým okénkem na dvě části, což eliminuje mrtvý úhel. Hlavní světlomety mají integrovány LED diody pro denní svícení. Interiér pojme čtveřici cestujících, kteří sedí výše, než je obvyklé. Tento fakt dal název i celé karoserii: ani hatchback, ani liftback, ale lift-up. Nastupování je usnadněno díky vzadu zavěšenému druhému páru dveří a absenci středního sloupku.

Vnitřní prostor vychází z ploché podlahy, jednotlivá sedadla jsou od sebe oddělena štíhlými konzolami. Ty slouží také jako opěrky pro ruce a kromě voliče převodovky a startovacího tlačítka vpravo od řidiče obsahují další ovládací prvky. Uprostřed palubní desky jsou dvě obrazovky. Jedna dotyková slouží k ovládání klimatizace, či zábavních systémů. Druhá výše umístěná pak zobrazuje výhradně informace.

Uspořádání přístrojů před řidičem má evokovat vlny, které vyvolá na hladině vhození kamínku do vody - a skutečně tak celek vypadá. Dominantní je v tomto případě otáčkoměr. Zajímavé jsou také materiály, které byly v interiéru mnohde použity. Obložení bylo inspirováno japonským pergamenem, lemování sedadel pro změnu tradičním úborem - kimonem.

Automobilka zatím neoznámila, kdy bude mít nový model premiéru v sériové verzi. Jisté je, že si zachová většinu stylistických prvků konceptu. Uvidíme, třeba se k patřičně movitým zákazníkům dostanou i obrácené zadní dveře. Ti, kteří se chystají vybrat některého konkurenta z pětice, jenž jsme v úvodu jmenovali, budou mít v blízké budoucnosti zase o něco neklidnější spaní.

Aleš Dragoun
Diskuze (4)
Avatar - pelikoš
2. 3. 2011 20:26
Re: Dôkaz namiesto sľubov
těším se,co se stane z tohoto konceptu.trochu jsem rozpačitý ze zadního skla,ale přední a zadní maska a světla jsou skvělý :yes:
Avatar - Plautus
2. 3. 2011 19:11
Dôkaz namiesto sľubov
Tak vnímam predstavenie tohto konceptu v Ženeve. Infiniti to začalo s Európou myslieť vážne...a to vítam :yes:
Avatar - pelikoš
2. 3. 2011 10:34
Re: Infiniti
fakticky infiniti jede.perfektní po všech stránkách.... :yes:
2. 3. 2011 09:31
Infiniti
Neviem si pomôcť, ale moje sympatie k Infiniti sú stále väčšie a väčšie... Ako napríklad rada M, tak aj FX sú podľa mňa veľmi pekné autá. Vôbec by som nepohrdol... A na koncepte Etherea ma doslovne dostávajú svetlá. Škoda tej vlnky v c stĺpiku. Ten mi tam moc nesedí... Inak super! :yes: