Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti FX45: futuristické SUV jde do výroby

Libor Zezulka
Diskuze (4)
FX45 má tak přitažlivý a futuristický design, že Porsche Cayenne vedle něj působí jako konzervativní vozidlo pro důchodce...

Automobilka Infiniti, která je odpovědí Nissanu na úspěšný Lexus, oznámila, že se její extravagantní koncept FX45 bude sériově vyrábět. Sériová verze se zvnějšku nebude od tohoto konceptu příliš lišit. Vůz půjde do prodeje nejprve v USA a to již v prvním čtvrtletí příštího roku a Nissan dokonce zatím nevyloučil, že by se tento nádherný automobil mohl dovážet i do Evropy!

FX45 je vůz kategorie SUV či spíše “crossover”, což znamená, že má z marketingových důvodů vizáž a velikost terénního vozu, ale ve skutečnosti není pro jízdu v terénu určen a zvládne nanejvýš jízdu po polní cestě. To mu však v žádném případě neubírá ve skupině cílových zákazníků na atraktivitě. FX45 má tak přitažlivý a futuristický design, že Porsche Cayenne vedle něj působí jako konzervativní vozidlo pro důchodce.

Infiniti spojilo velikost a praktičnost vozu SUV a s agresivními a aerodynamickými prvky sportovního kupé. Vůz má dlouhou kapotu a celá kabina je posunuta výrazně vzad. Vpředu nalezneme typickou masku Infiniti impozantních rozměrů a úzké horizontální světlomety s xenonovými čočkami, zatímco vzadu nás ohromí dvojí chromovaných koncovek výfuků a koncová světla s LED diodami. Vůz má relativně malou světlou výšku díky integrovaným spoilerům. Agresivní vizáž korunují kola z lehkých slitin s leštěným povrchem s rozměry pneumatik 285/50 R 21(!!) Ty se však zcela určitě v sériové podobě zmenší.

FX45 má rozměry 4,77x1,94x1,65 metru. Vnitřní prostor pro cestující není posunutím dozadu nijak omezen díky velkému rozvoru kol, který činí 2,83 metru. Automobil je překvapivě pouze čtyřmístný, avšak cestující jsou zato hýčkáni v kožených křeslech s vyhříváním i odvětráváním. Interiér konceptu je velmi neobvyklý a pro sériovou výrobu budou muset být provedeny určité změny. Volant však určitě zůstane zachován, neboť je převzatý z Nissanu 350Z. Vpředu má řidič k dispozici 9,5 palcový LCD displej integrovaného navigačního a komunikačního systému a cestující vzadu mají k dispozici separátní multimediální centrum s obrazovkou a DVD přehrávačem. Automobil bude vybaven množstvím špičkových technologií, například automatickou autorizací vstupu do vozidla a startování motoru pomocí čipové karty v kapse řidiče (obdoba KEYLESS-GO od Mercedesu) či tempomat s radarem, který samočinně udržuje vzdálenost od vozidla před vámi.

Vůz je poháněn agregátem 4.5 V8 o výkonu 340 k a točivém momentu 450 Nm. Motor pohání všechna kola přes pětistupňovou automatiku s manuálním módem. Na všech kolech jsou kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, samozřejmostí je ABS, BAS, EBD a ESP. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena a zadní náprava má systém multi-link. Špičkové jízdní vlastnosti byly při vývoji prioritou a vůz tak bude konkurovat hlavně vozům BMW X5 4.4 či Porsche Cayenne S. Tomu bude odpovídat i cenové zařazení: očekává se cena kolem 65.000 dolarů.

Libor Zezulka
Diskuze (4)