Infiniti G37: Evropské ceny, kabriolet a verze 4x4 potvrzeny
Modelová řada G37 bude konkurovat sportovně střiženým vozům střední třídy, jako je například BMW řady 3 nebo Audi A4/A5. G37 je technicky spřízněné s Nissanem 350Z, o pohon se však stará silnější motor 3,7 V6 o výkonu 235 kW, který vozu umožňuje vynikající jízdní výkony. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h trvá jen 5,8 sekundy. Motor je vybaven variabilním časováním a zdvihem ventilů. Na výběr je šestistupňová manuální převodovka s krátkými převody nebo nový sedmistupňový automat.
Podvozek, tvořený z hliníkových komponent, je v evropské verzi upraven a byl testován na Nordschleife, anglickém venkově i na německých dálnicích. Kromě dobré ovladatelnosti chce Infiniti prosadit G37 také díky dobrému odhlučnění interiéru a bohaté výbavě, která by měla zahrnovat mnoho u jiných značek příplatkových položek.
Prodej značky Infiniti bude zahájen letos v říjnu. Zatím jsou známy jen ceny pro španělský trh. Současně se Španělskem jsou v první vlně Belgie, Bulharsko, Francie, Itálie, Řecko, Švýcarsko a také sousední Polsko. U nás bude značku Infiniti zastupovat Auto Palace Group, zahájení prodeje je naplánováno na první polovinu roku 2009.
Řada G bude nabízena ve třech provedeních – G37, G37 GT a G37S. První dvě se liší pouze výbavou, verze S má navíc diferenciál se zvýšenou svorností, sportovní podvozek, aktivní řízení všech kol 4WAS a silnější brzdy. V nabídce bude také verze s pohonem všech kol G37x, nejprve jako Sedan, později i Coupé.
Infiniti G37 v Evropě - technické údaje a ceny na španělském trhu | |||
Model | G37 Sedan | G37x Sedan | G37 Coupé |
Zdvihový objem [cm3] | 3696 | 3696 | 3696 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 235/7000 | 235/7000 | 235/7000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 360/5200 | 360/5200 | 360/5200 |
Max. rychlost [km/h] | 249 | (240) | 249 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,8 (5,9) | (6,0) | 5,8 (5,9) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,5 (10,4) | (10,9) | 10,5 (10,4) |
Cena G37 (Španělsko) [Euro] | 42.500 | - | 44.500 |
Cena G37 GT (Španělsko) [Euro] | 44.100 | - | 46.100 |
Cena G37S (Španělsko) [Euro] | 46.600 | - | 48.600 |
Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.
Už základní provedení nabídne řadu nadstandardních prvků výbavy jako elektricky ovládaná přední sedadla, audiosystém s měničem na 6 CD, multifunkční volant, parkovací senzory vpředu i vzadu nebo tempomat s omezovačem rychlosti. Součástí výbavy také bude posilovač řízení s variabilním účinkem.
Sedan i Coupé mají shodný rozvor 2,85 m. Liší se ale délkou (Sedan 4,77 m, Coupé 4,66 m), šířkou (Sedan 1,77 m, Coupé 1,82 m) a výškou (Sedan 1,45 m, Coupé 1,40 m).
V listopadu se na autosalonu v Los Angeles představí kabriolet odvozený od G37 Coupé. Bude mít třídílnou kovovou skládací střechu a prodávat se začne v polovině příštího roku.