Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti M v Evropě: Benzinová a dieselová V6, později i hybrid

Diskuze (20)
Infiniti zveřejnilo první informace k evropské verzi nového sedanu vyšší střední třídy M. Na ženevském autosalonu se představí se šestiválcovými motory M37 a M30d, které později doplní i hybrid kombinující šestiválec a elektromotor.

Nové Infiniti M je již třetí generací tohoto sedanu, přicházející provedení bylo ale jako vůbec první model značky navrženo s důrazem na požadavky evropských zákazníků. Do prodeje letos zamíří se zážehovým a vznětovým šestiválcem, v roce 2011 se přidá hybridní verze. Infiniti tak bude jednou z prvních značek, která v jednom modelu nabídne výběr mezi touto trojicí způsobů pohonu.

Novinka rozvíjí aktuální designový jazyk Infiniti a hojně využívá linií představených před rokem na studii Essence. Celková délka 4945 mm je nad průměrem vyšší střední třídy, avšak také kompenzuje absenci zástupce Infiniti ve vyšší třídě. Rozvor 2900 mm, šířka 1844 mm a výška 1501 mm naopak mezi konkurenčními vozy výrazně nevyčnívají. Propracovaná aerodynamika má za následek součinitel aerodynamického odporu 0,27 a nulový vztlak ve vysokých rychlostech.

Konstrukční základ sdílí Infiniti M s dalšími modely této značky. Podvozková platforma Front-Midship znamená motor umístěný podélně za přední nápravou. Podvozek kombinuje přední nápravu s dvojitými lichoběžníky a zadní víceprvkové zavěšení. V provedení M37S také dostane aktivní řízení kol zadní nápravy 4WAS. K lepšímu rozložení hmotnosti napomáhají hliníkové části karoserie – kapota motoru, dveře a víko zavazadlového prostoru.

Zážehový motor 3,7 V6 v modelu M37, který má variabilní časování i zdvih ventilů, dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW a maximum točivého momentu 360 Nm. Třílitrový turbodiesel M30d má výkon 176 kW. Své jednoturbové konkurenty od Audi, BMW a Mercedesu překonává maximem točivého momentu 550 Nm. Standardem bude sedmistupňová automatická převodovka.

Bezpečnostní systémy jsou integrovány do balíčku Dynamic Safety Shield. Mezi nimi je největší novinkou Blind Spot Intervention, tedy monitorování slepých úhlů. Toto zařízení nejen, že varuje před vozidlem jedoucím v souběžném pruhu, ale i aktivně brání změně jízdního pruhu, která by vedla ke kolizi. Dalšími částmi balíčku jsou inteligentní (aktivní) tempomat, upozornění na čelní srážku, upozornění na neúmyslnou změnu jízdního pruhu a brzdový asistent. Standardem je samozřejmě i ESP.

Další novinkou je Infiniti Drive. Řidič může zvolit jeden ze čtyř režimů, při aktivaci Eco se zapne i nová funkce Eco Pedal. Jedná se o zvýšený odpor plynového pedálu, který působí proti řidičově noze v situacích, kdy by docházelo ke zbytečnému plýtvání paliva. Eco Pedal se však dá samostatně deaktivovat. Další tři režimy jsou Sport, Snow a Standard.

Kromě toho Infiniti M nabídne například multimediální rozhraní Conectiviti+, lak s ochranou proti poškrábání Scratch-shield nebo klimatizaci s vůní Forest Air.

Diskuze (20)
Avatar - pelikoš
1. 3. 2010 15:41
Re: Činský Šušuguan
šetřím,ale jde to pomalu :'-(ikdyž můj sen je spíše FX
[odkaz]
Avatar - strýček BOB
1. 3. 2010 15:39
Re: Činský Šušuguan
Už máš to Infiniti objednané, protože na to se "hraje". ;-)
Avatar - positivemind
1. 3. 2010 15:37
Ten interiér
je prostě hi-tech porno! Mít ho s V6 a hybridem, to by byla parádička
Avatar - pelikoš
1. 3. 2010 15:29
Re: Činský Šušuguan
já klidně všema deseti :-)
Avatar - pelikoš
1. 3. 2010 15:29
Re: doufam
jedině INFINITI ;-) páč je skvělý...