Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50 2.0t: První jízdní dojmy

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 11. 9. 2014
27
32
Zobrazit náhledy (27)
Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50 Infiniti Q50
Sedanu střední třídy Infiniti Q50 dosud chyběl v nabídce benzinový motor. Už nechybí, poskytl jej opět Mercedes-Benz.

Automobilek, které by v segmentu střední třídy nabídly hned tři druhy pohonu, mnoho není a ty, které najdete, bezezbytku operují v prémiových vodách. Kromě Mercedes-Benzu a BMW už jenom Infiniti nabízí naftu, hybrid i benzin pro jediný model. Poslední jmenovaný se v ceníku již objevil a první vozy budou k dispozici počátkem podzimu. Tak jsme se rozhodli vyzkoušet si, co změna paliva v nádrži obnáší. A zda má v našich dieselomilných končinách zážehový motor vůbec šanci.

Stejně jako v případě turbodieselu, i benzinový agregát pochází z koncernu Daimler. Jedná se o typ M274 DE20, známý například z aktuálního C 200, čili dlouhozdvihový celohliníkový čtyřválec s vysokotlakým přímým vstřikováním paliva piezo (20 MPa) Bosch, turbodmychadlem ICSI a vyvažovacím hřídelem typu Lanchester. Infiniti jej bude letos odebírat od Mercedes-Benzu přímo z Německa, napřesrok se jeho montáž přesune do USA.

Mezi hlavní teoretické výhody patří klidný a tichý běh, rychlý nástup točivého momentu z nízkých otáček a díky spalování chudé směsi s pokročilou kombinací jejího vrstveného a homogenního vstřikování podle zátěže motoru také nízká reálná spotřeba paliva.

První kilometry potvrdily, že praxe se od předpokladů liší jenom v rámci obvyklých tanečků kolem normované spotřeby, ostatní sliby byly vesměs splněny. Malý čtyřválec nemá s 1,7tunovým sedanem na obřích kolech sebemenší problém, nastupuje razantně v jakékoliv rychlosti a faktem, že v nižších otáčkách není vůbec cítit a slyšet jenom opravdu velmi slabě, silně evokuje šestiválec.

Ve druhé polovině otáčkoměru se trochu zamračí, spustí zvolna sílící baryton, který po aktivaci sportovního režimu poskočí z piana do mezzoforte. V žádném okamžiku však neprolomí hranici pohody na palubě, zato každým taktem oslavuje schopnosti mercedesovských motorářů. Zřejmě žádný jiný srovnatelný konkurenční silně přeplňovaný čtyřválec netančí tak hbitě a suverénně po celém otáčkovém spektru.

I zde ovšem skvělý motor narazil na limity sedmistupňové automatické převodovky, konstrukčně rovněž spřízněné s Daimlerem. Zaprvé je kvůli ní přiškrcen na dnes už průměrných 350 newtonmetrů a zadruhé jí dělají problémy prudké změny jízdního stylu, zejména kick-down. Její pomalost a občasná bezradnost sice nekazily dojem zdaleka tak silně jako u turbodieselu, avšak znovu jsme si povzdechli, že by to chtělo změnu.

To byl jediný větší mrak na pomyslným (a chvílemi i skutečným) sluncem zalitých prvních kilometrech, které jsme urazili v okolí Curychu. Ačkoliv tamější silnice i silničky jsou na švýcarské poměry neobvykle nudné, rovinaté a také překvapivě nevalně udržované, přesto jsme si užívali. Skvěle sladěné pérování a znamenité sedačky verze Sport si totiž doslova pohrávaly s každou zatáčkou, umožnily někde v závětří, kam nedohlédnou zraky všímavých Švýcarů a nekompromisních policistů se občas svézt i lehkým smykem a nelekly se díky kvalitním tlumičům ani rozbitých úseků, jakých jsme našli nečekaný dostatek.

Slušný výhled, respekt okolí a silný motor činily z horského klikacení znamenitou zábavu, jištěnou diskrétními zásahy brzd za hranicí adheze. Ty přicházely častěji, než jsme čekali, protože na palubě bylo i přímé adaptivní řízení „po drátě“, které sice ve volantu simuluje zpětnou vazbu a maximalizuje komfort ovládání včetně proměnné strmosti, ovšem informaci o počínajícím nedotáčivém smyku si nechává pro sebe.

Není to tak velký problém, jak by se mohlo zdát – vůz totiž vždy bravurně upravil směr sám a navíc vyvolával v řidiči pocit bezpečí, který by sice mohl být potenciálně nebezpečný, avšak rozhodně dodává potřebný klid.

Příjemnou tečkou a definitivním potvrzením, že benzinový čtyřválec 2.0t je výrazně příjemnější volbou než turbodiesel 2.2d, je skvělé vyvážení. Nejlehčí nabízený agregát se vznešeně nese i po zvlněném povrchu a mění směr s ochotou, která spíše více než méně připomíná starší BMW z doby, kdy ještě jednoznačně preferovala ryzí sport nad globálními kompromisy.

K tomu tvrdými fakty i subjektivními dojmy podpořený pocit kvality a nadprůměrné péče o pohodlí posádky a velký japonský sedan s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem může zaujmout i řadu fanoušků evropské prémiové ligy. Za tímto tvrzením, které by se ještě před několika lety zdálo jako absurdní scéna málem z Ioneskova dramatu, si stojíme...

Příplatek ve výši necelých 27.000 korun (i zde jsou, podobně jako u mercedesu, srovnatelné benzinové jednotky dražší než naftové) se jeví jako znamenitá investice a 1,5litrový rozdíl v normované spotřebě (tu reálnou jsme zatím na krátké trase neověřili) akceptovatelnou cenou.


Plusy

  • Design, kvalita, komfort
  • Silný, agilní a úsporný motor
  • Podélná i příčná dynamika
  • Komfortní adaptivní řízení

Minusy

  • Chybí zpětná vazba od kol
  • Pomalá a občas bezradná převodovka

Infiniti Q50 2.0t Sport - technická data
Motor2.0t
Zdvihový objem (cm3)1991
Válce/ventily4/16
Největší výkon (kW/min-1)155/5500
Točivý moment (N.m/min-1)350/1250-3500
Převodovka7 AT
Nádrž (l)80
Maximální rychlost (km/h)245
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,2
Spotřeba (l na 100 km)6,5
Základní cena (Kč)1.007.767

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

nemastne neslane
| 24. 9. 2014
Bmw uz nie je to co byvalo. Kvalita interieru je porovnatelna z cinskymi autami. Samozrejme v pripade ze si priplatite cca.20percent z hodnoty auta za dekory je to porovnatelne napr. s Fordom. Hluk od naprav pri prejazde cez nerovnosti. No fuj. BMW je len marketing a obdivovatelia ktori si nevidia na koniec svojho nosa.
Pobavilo
| 24. 9. 2014
Bmw uz nie je to co byvalo. Kvalita interieru je porovnatelna z cinskymi autami. Samozrejme v pripade ze si priplatite cca.20percent z hodnoty auta za dekory je to porovnatelne napr. s Fordom. Hluk od naprav pri prejazde cez nerovnosti. No fuj. BMW je len marketing a obdivovatelia ktori si nevidia na koniec svojho nosa.
Avatar - pelikoš
Pobavilo
| 14. 9. 2014
gt-rko ještě máš?
Pobavilo
| 12. 9. 2014
Už to vidím, Q3. nepřišli.
Pobavilo
| 12. 9. 2014
To ale není Q5. :-) Přišli na příčinu?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku