Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50: Nástupce G37 jako klasický V6 i hybrid

Michal Fokt
Diskuze (33)
Infiniti G37 mění s novou generací nejen design, ale i označení. Zaměření je ale stále stejné: sportovní sedan střední třídy s pohonem zadních kol. Doplněno!

Aktualizováno 14. ledna, 19:00 Infiniti oznámilo skladbu motorů pro americký trh. Stejně jako předchozí model G37, tak i nové Q50 dostane 3,7litrový atmosférický šestiválec. Pohonná jednotka, společná například i s Nissanem 370Z, dosahuje 241 kW a 365 Nm. Alternativou bude hybrid spojující motor 3,5 V6 (225 kW, 350 Nm) s elektromotorem o výkonu 50 kW. Tuto hybridní soustavu známe už z většího modelu M35h, který je oficiálně uznaným nejrychlejším hybridem na světě. U menšího a lehčího Q50 s hybridním pohonem se dá očekávat, že tento titul převezme.

V obou případech bude standardem sedmistupňová automatická převodovka. O pohon se mohou starat přední nebo všechna čtyři kola. Evropská verze, která se představí v březnu na ženevském autosalonu, dostane i čtyřválcový turbodiesel.

Rozvor 2850 mm se mezigeneračně nezměnil, celková délka 4872 mm je o symbolické dva milimetry větší, Novinka se ovšem rozšířila o 5 cm na 1824 mm a snížila o 27 mm na výsledných 1443 mm.

Původní text: Infiniti nám ukáže svůj nový sportovní sedan střední třídy dnes večer. Povedlo se nám ale zachytit uniklou fotogalerii, která nám finální podobu sedanu Q50, jak se v souladu se změnou značení u japonské značky bude model G37 propříště jmenovat.

Zatím můžeme vidět, že Q50 také používá typický design masky chladiče, která nejspíš inspirovala konkurenční Lexus k vytvoření „přesýpacích hodin“. Ostatně i zbytek karoserie se nese v aktuálním designérském stylu, jenž se dá označit jako evoluce dosavadních tvarů, obohacená o spoustu zprohýbaných ploch. Jsem přesvědčen o tom, že tímto designem, jenž je současně zjevnou zmenšeninou sedanu Infiniti M, se snaží Infiniti oslovit především pro značku nejdůležitější americký trh. Tam totiž dlouhodobě usiluje o zájem zákazníků jinak kupujících BMW.

Základem je i nadále 3,7litrový benzinový V6, vyladěný na výkon 333 koní a točivý moment 364 Nm, v Evropě doplněný o turbodiesel. Všeobecně jsou ale známy plány automobilky na rozšíření portfolia o přeplňované zážehové motory i záměr rozšířit portfolio hybridních verzí. To vše za asistence manuálních i automatických převodovek. Moudřejší budeme už za pár hodin.

Michal Fokt
Diskuze (33)
17. 1. 2013 10:31
Re: ten interier v infiniti
topper zase topperuje, alebo ako urobit zo seba hlupaka... :no:
Avatar - Pekelná Micinka
15. 1. 2013 14:05
Re: Quatriniti
Se podívej sám... z tohoto úhlu třeba [odkaz] Ale ty kola jsou famózní.
Avatar - pelikoš
15. 1. 2013 13:48
jo
tak to je čistá nádhera,bomba,pecka,třída,...
BRAVO INFINITI
15. 1. 2013 12:19
Re: Infiniti nebo sedmičkový Baworák?
Hlavně 175 kW V6 diesel místo 313 kW V8 benzínu? Tahle "performance" motorizace je slabší než M37, což je v Evropě základ. >:D

Jo, jo, karoserie Panamery je slabší. Ale "kombi" přijde vlastně v druhé generaci Panamery a těžko říct, jestli se s tím zadkem nepoperou napodruhé lépe. Předek Cayenne podle mne také vylepšili v druhé generaci (zadek je diskutabilnější). Navíc by mělo přijít i kupé. Hurá! :-)
15. 1. 2013 09:05
Re: Quatriniti
...se nerouhej... To vodvoláš! :-)