Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

IRC Rally Canarias 2010 – Po Meekeho defektu vládly tovární Škodovky, Kopecký vítězí (+ fotogalerie)

Michal Otruba
Diskuze (3)
Po zimním Monte Carlu a americké šotolině se seriál IRC přesunul na asfalt. Prosadili se specialisté na pevný povrch a byly ozdobou soutěže opět těsné souboje?

Po Monte Carlu a dvou podnicích na americkém kontinentu se o víkendu uskutečnil čtvrtý díl série IRC 2010 – 34. ročník Rally Islas Canarias. Boje o vítězný pohár se odehrávaly na 221,59 ostrých asfaltových kilometrech rozdělených do dvou etap, resp. patnácti rychlostních zkoušek. Do soutěže se přihlásilo 59 posádek, 27 dvojic se bilo o body do seriálu IRC a ze špičky nechyběla ani čtveřice Fábií S2000, které pilotovalo tradiční trio Kopecký, Hänninen a Wilks.doplněné Španělem Albertem Heviou.

Předsoutěžni shakedown o délce 2,55 km ovládnul Meeke, za ním se seřadili Kopecký, Hänninen a Mahalhaes, přičemž dva posledně jmenovaní dosáhli shodného času. Soutěž byla oficiálně zahájena ve čtvrtek ve 20:30 slavnostním startem v Las Palmas.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/NxN1j9Zb2zM&color1=0xb1b1b1&color2=0xd0d0d0&hl=cs_CZ&feature=player_embedded&fs=1" style="auto"}

První etapa: Škoda a škoda Meeka

Pro páteční etapu bylo přichystáno 137,25 soutěžních kilometrů rozdělených do tří sekcí po třech rychlostních zkouškách – celkem tedy na posádky čekalo 9 asfaltových testů a dva servisy. První erzetu ovládnul Meeke na Peugeotu, který si pochvaloval neuvěřitelný grip. Za ním se seřadili Kopecký a Wilks. Hanninen dojel pátý za čtvrtým Magalhaesem a na rozdíl od Meeka si stěžoval na klouzavou trať. Ve druhém testu zabral Hanninen a na necelých pětadvaceti kilometrech porazil Meeka o půl sekundy a v následující vložce se z vítězství radoval Kopecký před Hanninenem a Meekem. Smůla potkala Magalhaese, kterému začala zlobit převodovka

Po třech úvodních rychlostních zkouškách tedy celkovému pořadí vévodil Meeke, druhý Hanninen ztrácel 3,7 sekundy a třetí Kopecký o desetinku více. Celkové čtvrté místo patřilo Vierovi na Focusu WRC, ten ale pochopitelně nebodoval do série IRC.

Po poledním servise na soutěžící čekaly druhé průjezdy totožnou trojicí erzet a všechny tři zkoušky měly ve výsledkové listině na první příčce totožné jméno – Meeke. Kris si tak postupně vybudoval náskok 14,5 sekundy před druhým v pořadí. A tím byl po zisku tří dílčích druhých míst český jezdec Honza Kopecký. Třetí místo patřilo taktéž pilotovi Fabie S2000, tentokráte se jedná o Fina Hanninena, který již ztrácí 21,9 sekundy. “Až“ osmý je domácí favorit Vallejo na Fordu Fiesta S2000.

Sedmou rychlostní zkoušku, která byla na programu po odpoledním servise, opanoval opět Ir ve službách Peugeotu – Kris Meeke. Za ním se seřadila trojice Škodovek v pořadí Hanninen – Wilks – Kopecký. Vallejo dostal za pozdní příjezd do časové kontroly penalizaci dvě minuty, takže na slušný výsledek může zapomenout. Předposlední test dlouhý téměř 30 kilometrů opanoval Honza Kopecký, velikou porci smůly si vybral dosud vedoucí Meeke, který píchnul a se ztrátou 1:45,9 obsadil až šestnáctou pozici. A jelikož devátá rychlostní zkouška byla zrušena kvůli problémům s diváky, zůstává celkové pořadí shodné s tím po osmé erzetě. A to je tedy následující:

Na vedoucí pozici po první etapě sídlí český jezdec Honza Kopecký, o 13,4 sekundy za ním je stájový kolega Juho Hanninen a o dalších 18 sekund zpět je další pilot Škody Fabie S2000 Guy Wilks. Následují Bruno Magalhaes (+49,3), Alberto Hevia (+1:17,4), Kris Meeke (+1:28,0), Vallejo (+3:35,6) a osmý Neuville se ztrátou +3:40,9.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/CapqUtf-Mh0&rel=0&color1=0xb1b1b1&color2=0xd0d0d0&hl=en_GB&feature=player_embedded&fs=1" style="auto"}

Druhá etapa: Udrží Kopecký své vedení?

Na sobotní etapu organizátoři vytyčili tři rychlostní zkoušky, jejichž dva průjezdy daly dohromady 84,34 kilometrů. Mezi dopoledními a odpoledními průjezdy byl naplánován servis. První sobotní měřený test kompletně ovládnuly Škodovky v pořadí Kopecký – Wilks – Hanninen. Honza si tedy mírně upevnil své vedení a v cíli si pochvaloval čas i soutěžní vůz. Meeke dorazil jako čtvrtý a v celkovém pořadí mu stále patří šestá příčka. Ovšem v další vložce se mu zadařilo a test vyhrál, což znamenalo posun na celkovou pátou příčku. Za ním opět trojice Fábií v pořadí Hanninen – Wilks – Kopecký. Portugalec Magalhaes zatím drží čtvrté místo, ovšem Meeke je za ním již pouze o 26,4 sekundy. Polepší si Ir s Peugeotem ještě o stupínek výše?

Poslední dopolední zkoušku opět opanoval Kopecký, na záda mu v cíli o šest desetin sekundy dýchá týmový parťák Hanninen. Zabral i Magalhaes, který dojel čtvrtý o 1,5 sekundy za třetím Meekem. V celkovém pořadí se nic nemění, vede Kopecký, o 10,8 sekundy zpět je Hanninen a o dalších 22,2 Wilks. Prozatímní stupně vítězů tedy ovládají vozy Škoda, vydrží tohle pořadí až do cíle?

První odpolední zkoušku vyhrál Meeke (sedmé dílčí vítězství v této soutěži), druhý dojel jeho krajan Wilks, třetí Kopecký – všichni si hlídají své pozice, snad pouze Meeke by mohl zaútočit na dvaadvacet sekund vzdáleného Magalhaese. A jako by se stalo, i následující test vyhrál Meeke a na čtvrtého Magalhaese tak nyní ztrácí 8,9 sekundy. Další místa patřily opět Škodovkám v pořadí Hanninen – Kopecký – Wilks. Za zmínku také stojí odstoupení Neuvilla ze sedmého místa. Změní se něco v poslední rychlostní zkoušce dlouhé 9,11 kilometru?

A změnilo! Test vyhrál opět Meeke, kterému to prostě jede (deváté vítězství rychlostní zkoušky na této soutěži) a v celkovém pořadí tak přeskočil nevýrazného Portugalce Magalhaese na čtvrté místo. Své pozice si hlídají i ostatní a tak se z celkového triumfu může radovat český jezdec na českém voze – Honza Kopecký na Škodě Fabia S2000! Na stupních vítězů jej doplní dvojice na dalších Fábiích S2000 – Juho Hanninen a Guy Wilks. Španělská soutěž tedy končí pro značku Škoda opět výrazným úspěchem – po Argentině, kde se na prvních třech místech umístily Škodovky, se situace opět opakuje. Pouze jezdci si prohodili své pořadí, ale to na radosti v týmu Škoda Motorsport nic neubírá.

Celkové výsledky Rally Islas Canarias 2010:

1. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 2:12:27,4

2. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) +9,1

3. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) + 36,4

4. Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) + 1:05,5

5. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) + 1:17,8

6. Alberto Hevia (Škoda Fabia S2000) + 2:25,1

7. Ruben Garcia (Mitsubishi Lancer Evo X) + 10:06,5

8. Sergio Vallejo (Ford Fiesta S2000) + 12:49,7

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/7N0m35w9-w8&hl=cs_CZ&fs=1&" style="auto"}

„Byl to krásný závod s pěknými erzetami a množstvím skvělých diváků. Trať byla náročná se spoustou zatáček po oba dny. Dnes jsme spíše udržovali pozici, ale Juho nám nedal nic zadarmo. Velký dík patří všem kolegům v týmu za perfektní přípravu vozu,“zhodnotil náročnou soutěž vítěz Jan Kopecký.

„Jsem spokojený, zajižděl jsem časy, které mne samotného překvapily. Neudělal jsem po oba dny žádnou chybu. Byla to určitě má nejlepší asfaltová soutěž,“ dodává Juho Hänninen.

„Velmi tvrdá rally, je to pro mě dobrý výsledek a skvělý pro celou Škodu. 1-2-3 fantastické !!!“ říká k soutěži na Kanárských ostrovech Guy Wilks.

„Dosáhli jsme podruhé v řadě fantastického úspěchu vozů Fabia Super 2000 a značky Škoda. Jsme rádi, že jsme připravili optimální nastavení vozu pro místní tratě. Právě dosažený výsledek je tou nejlepší odměnou pro celý tým a výbornou reklamou pro značku Škoda na celém světě. Nyní nás čeká měsíc testování a příprav na následující soutěž seriálu IRC, kterou bude počátkem června Rally na Sardínii," uzavírá Michal Hrabánek, šéf týmu Škoda Motorsport.

Klasifikace jezdců série IRC 2010 (po čtyřech soutěžích):

1. Juho Hänninen (Škoda Fabia S2000) 32

2. Jan Kopecký (Škoda Fabia S2000) 25

3. Guy Wilks (Škoda Fabia S2000) 25

4. Kris Meeke (Peugeot 207 S2000) 15

5. Bruno Magalhäes (Peugeot 207 S2000) 13

6. Mikko Hirvonen (Ford Fiesta S2000) 10

7. Nicolas Vouilloz (Peugeot 207 S2000) 6

8. Gabriel Pozzo (Mitsubishi Lancer Evo) 5

9. Stéphane Sarrazin (Peugeot 207 S2000) 5

10. Federico Villagra (Ford Fiesta S2000) 4

Klasifikace týmů IRC 2010 (po čtyřech soutěžích):

1. Škoda 64

2. Peugeot 33

3. M-Sport 14

4. Ralliart 8

5. Subaru 5

Michal Otruba
Diskuze (3)
6. 5. 2010 15:04
Re: Zadna gratulace???
Jsou to borci..Velká gratulace a díky. Bohužel opravdu u nás se řeší spíše neúspěch než úspěch. Myslímn, že IRC za pár let bude atraktivnější než WRC. Ale uvidíme, každopádně super výsledky :yes:
3. 5. 2010 22:31
Re: Zadna gratulace???
To by musela dojet škodovka poslední, resp. nedojet. Takhle to není IN ;-)
Avatar - Slavek-TDM
3. 5. 2010 20:59
Zadna gratulace???
Ocekaval bych, ze po takovym uspechu ceskeho jezdce tady bude stovka prispevku s blahopranim, ale kde nic tu nic. Tak aspon za me - bravo pane Kopecky, bravo Skoda S2000 :yes: