Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Isuzu odchází z amerického trhu

Václav Pavlečka
Diskuze (2)
Přesto bude nadále dodávat náhradní díly a zajišťovat servis na dosud prodané vozy. Odchod značky ze severoamerického trhu je plánován na konec ledna příštího roku.

Japonci odcházející z USA? V automobilovém průmyslu nepříliš častý jev

Automobilky ze země vycházejícího slunce mívají na severoamerickém trhu většinou úspěch. Poslední výjimku tvořila společnost Daihatsu, která přestala své vozy do tohoto regionu dodávat v roce 1992. A nyní přibude další položka na seznamu - Isuzu. Ovšem o úplném odchodu se mluvit nedá. Tato firma nadále zůstane na severu Ameriky v segmentu nákladních vozů a bude také podnikat v oblasti vývoje dieselových motorů a dalších komponent.

Oficiálním důvodem odchodu Japonců z trhu s SUV a pick-upy je možné ukončení výroby platformy malých pick-upů od GM, na jejichž základě staví své pick-upy řady i-290 a i-370. Ovšem pádným argumentem jsou jistě i výrazně klesající prodeje. Zatímco ještě v roce 1999 prodala automobilka na severoamerickém trhu 103.997 aut, vloni to už bylo jen 7.098 vozů. Přitom ještě v letech 1992 a 1993 vypadala situace na severoamerickém trhu velice nadějně. Isuzu tehdy bylo značkou, která měla pod svými křídly nejvíce prodávané SUV střední třídy – model Rodeo. V roce 1993 se jej prodalo 48.903 kusů.

Isuzu chce „bezbolestné rozloučení“

Japonci se chtějí stáhnout ze severu Ameriky tak, aby to příliš negativně nepocítili dealeři i jejich zákazníci. Majitelé vozů Isuzu budou mít i v příštích letech zaručený servis u stávajících prodejců značky. A právě tito distributoři dostanou od japonské automobilky dárek na rozloučenou. Bonus v průměrné výši 1000 USD za každý prodaný vůz v posledních čtyřech letech. Krom toho přislíbilo vedení Isuzu zásobovat prodejce potřebnými náhradními díly pro servis jejich vozidel. Japonská značka hodlá rozjet marketingovou kampaň, kterou chce pomoci svým dealerům vyprázdnit jejich sklady.

V současnosti nabízí Isuzu na severoamerickém trhu čtyři modely – SUV Ascender a pick-upy i-290 Extended Cab, i-370 Extended Cab a i-370 Crew Cab. Poslední tři zmíněné jsou ale v podstatě různými verzemi jednoho vozu, postaveného na stejné platformě General Motors.

V Evropě se pick-upy a užitkové modely Isuzu prodávají jen na několika trzích. Klíčovým modelem je střední pick-up Isuzu D-Max.

Václav Pavlečka
Diskuze (2)