Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italdesign se nespoléhá jen na VW Group, hledá klienty i jinde

David Bureš David Bureš 16. 7. 2016 • 23:01
50
1
Zobrazit náhledy (50)
Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro Italdesign-Giugiaro
Italská firma chce i nadále navrhovat speciální projekty. Nebojí se ale ani případně spolupráce s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují.

Stylistické studio Italdesign Giugiario je od roku 2010 součástí německého koncernu Volkswagen Group, z čehož vyplývá, odkud aktuálně bere většinu svých klientů. Centrum se však nechce spoléhat jen na mateřský koncern, ale hledá zákazníky i mimo něj.

Generální řiditel studia Joerg Astalosch spolu s šéfdesignérem firmy Filippem Perinim aktuálně jednají s několika firmami, pro které by rádi postavili speciální vozy nesoucí jméno Italdesignu. Zvlášť Perini, bývalý ředitel designu u Lamborghini, má s takovými projekty bohaté zkušenosti. Pro svého bývalého zaměstnavatele navrhl několik speciálů postavených jen v několika kusech. Mezi ně patří sesto elemento, veneno nebo centenario.

Vedle toho se však Italdesign nebrání ani spolupráci s firmami, které do automobilového sektoru teprve vstupují. Vždyť na svém autě pracují třeba počítačoví giganti Google a Apple. „Upřímně řečeno, šel bych za nimi. Klidně by to mohla být i Tesla. A myslím, že speciálně v Americe bude mnohem více startupů,“ říká k tomuto tématu Astalosch.

Šéf italského designérského centra přiznává, že od roku 2010 většina zadaných projektů pochází od značek koncernu VW Group. Neupřesňuje však, jaký je přesně podíl mezi klienty z VW Group a mimo něj. Do budoucna však automobilka chce navázat spolupráci s důležitými hráči na všech relevantních trzích, aby se nemusela spoléhat na omezené spektrum zákazníků.

Firma by se přitom ráda zaměřila i na projekty ze sektoru průmyslového designu, které loni představovaly jen pět procent jejích příjmů. Většina příjmů pocházela z projektů souvisejících s dopravou. Vedle samotných automobilů Italdesign v minulosti navrhoval i traktory, kombajny, ale také třeba metro pro Rijád v Saúdské Arábii nebo hodinky od Seika.

Potenciál Italdesignu je přitom ohromný. Se zhruba tisícovkou zaměstnanců je firma schopna postavit až 600 prototypů, předsériových modelů nebo show carů ročně. S takovou prací má zároveň bohaté zkušenosti, Giorgetto Giugiaro studio založil už v roce 1968. Od loňského roku však zakladatel ve firmě už nepůsobí, když koncernu prodal zbývající 9,9% podíl a Italdesign opustil.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly
Avatar - WinNatural
16. 7. 2016 13:45
Děs autóóó
Takže Italdesign může za ty hnusy a zrůdy xindlwagenu, které tu jezdí a vyvolávají mé zvracení? :no: :no: :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku