Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italové udělali ze Suzuki Jimny pick-up, navíc mu přidali turbo a další úpravy

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Limitovaná série 22 vozů slibuje vyšší praktičnost i lepší prostupnost terénem. Vybrané úpravy techniky by však měly být dostupné i pro klasický offroad.

Italská společnost Z.Mode připravila celou sadu úprav pro malý kompaktní offroad Suzuki Jimny, který se nyní v Evropě prodává jako užitkový dvoumístný model s certifikací N1. Nejde sice o první přestavbu Suzuki Jimny na pick-up, italská přestavba je ale opravdu důkladná a kromě vyšší praktičnosti nabízí i vyšší výkon a lepší prostupnost terénem.

Inspirací pro přestavbu nového Suzuki Jimny se stal původní Suzuki Samurai, i proto se úpravci rozhodli neprodlužovat karoserii a ložná plocha je tak poměrně skromná. Jimny si tak ale zachoval kompaktní rozměry a skvělou prostupnost terénem.

Video se připravuje ...

Tu navíc podtrhuje i nový podvozek, který přinesl zvýšení světlé výšky o 75 mm. Dalších 25 mm pak úpravci získali instalací robustních terénních pneumatik s rozměrem 235/75 R15. V kombinaci s krátkým rozvorem a převisy tak nově Jimny Z.Mode nabídne nájezdový úhel 51°, přejezdový úhel 38° a odjezdový úhel 60°.

Jde tak o citelné zlepšení oproti sériovým hodnotám 37°, 28° a 49°. Součástí terénních úprav je navíc ochrana důležitých komponent podvozku, instalace silnějších/robustnějších náprav a kardanů nebo instalace odpojitelného stabilizátoru pro ještě lepší křížení náprav.

Po vizuální stránce je největší změnou odstranění karoserie za přední řadou sedadel. Úprava přitom proběhla natolik citlivě, že působí jako tovární. To platí jak pro novou střechu, tak pro korbu. Ta je navíc vybavena plastovou vanou vyrobenou z UV odolného ABS/ASA plastu. Jimny je sice postavený na rámu, přesto dostala kabinu vyztužení rámem za zadními sedadly, který je spojen s podlahou, nosným rámem i čelem korby.

Karoserie pak může být doplněna například o šnorchl, naviják, zástěrky, přídavná LED světla, síť na kapotě pro umístění nákladu, atd. V podbězích pak může být několik typů 15“ ráfků, včetně obyčejných ocelových kol, litých kol nebo offroad beadlock kol.

Video se připravuje ...

Pod kapotou je tradičně uložen 1,5litrový čtyřválec, který ale dostal přeplňování turbodmychadlem. Úpravce tak instaloval nové svody, vstřikovače, intercooler a turbo Garrett T25. Výkon malého offroadu vzrostl na 125 kW (172 k) a 270 Nm točivého momentu. Nemusí to znít jako moc, oproti sériovému atmosférickému motoru se ale bavíme o zlepšení o 46 kW (64 k) a 132 Nm.

Suzuki Jimny Z.Mode bohužel není nejnovější přestavba, což může její pořízení zkomplikovat. Společnost totiž pick-up představila již před několika měsíci a slibovala na rok 2022 výrobu pouze 22 kusů, přičemž kompletní přestavba vyjde na 62.222 eur – tedy cca 1,5 milionu korun. 

Nyní se ale společnost Z.Mode se svých pick-upem připomněla, když představila speciální jednokusový speciál Golden Queen. Ta vznikla na oslavu zakladatele společnosti, který nedávno zemřel. Vůz dostal speciální fólii, která by měla odolat poškození, speciální mřížku chladiče a nově čalouněný interiér. Na prodej ale nejspíš nebude. Pokud ale netoužíte po pick-upu, nabízí italská společnost úpravy i pro klasický Suzuki Jimny, které vás v terénu dostanou ještě dál.

Na závěr pak můžeme připomenout, že se Suzuki Jimny na evropských trzích v současné době prodává jen jako dvoumístná užitková verze N1, podle zákulisních zvěstí však automobilka pracuje na vývoji nové hybridní verze, která by se mohla vrátit jako čtyřmístný stylový offroad. Minimálně na některých trzích by se navíc Suzuki Jimny mohlo objevit i jako prodloužený čtyřdveřový model.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - kruskar
13. 12. 2022 18:58
Re: Nádhera
Korba je tak na vercajk, kdo by chtěl vozit náklad, musí připřáhnout vozejk. Ale to by mi nevadilo, vypadá to parádně.
12. 12. 2022 20:55
Re: Nádhera
A na tu korbu se vejde dokonce i bednička jablek.
Avatar - kari.laz
12. 12. 2022 15:42
Nádhera
S takto upraveným podvozkem a motorem to bude neskutečný dříč s možnostmi daleko za hranicí strachu většiny uživatelků. Navíc mu to jako pickupu neskutečně sluší.