Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Daily chce s novou tváří nabízet vyšší bezpečnost a nižší provozní náklady

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Iveco se v rámci modernizace své tradiční modelové řady lehkých užitkových vozidel Daily zaměřilo na zvýšení bezpečnosti i komfortu posádky a zároveň na snižování provozních nákladů.

Iveco Daily bylo ve své podle materiálů automobilky teprve třetí zcela nové generaci představeno v roce 2014. Pro letošní rok se tato lehká užitková vozidla, která se mohou pochlubit prestižním oceněním International Van of the Year 2015, dočkala modernizace.

Pouhým okem postřehnutelné změny jsou poměrně decentní a soustředí se do oblasti předních partií. Nejvýraznější novinkou je nové řešení masky chladiče. Ta je nyní větší, aby přispěla k lepšímu chlazení motoru. Nové jsou i LED světlomety a také třídílný přední nárazník, který má svým provedením přispět ke snížení nákladů na opravy, protože při menších nehodách má být možné vyměnit jen jednu z jeho tří částí.

Iveco Daily má ve svém modernizovaném provedení nabízet možnost výběru jedné ze dvou nově optimalizovaných pohonných jednotek v podobě motorů F1A o objemu 2,3 l a F1C o objemu 3,0 l. První z této dvojice je nyní k dispozici jak pro lehkou, tak i pro těžkou homologaci s výkonem od 85 do 115 kW. Druhý pak disponuje výkony od 118 do 155 kW a je k dispozici i v provedení Natural Power na CNG.

Modernizované Daily má díky svým motorům s novým elektronicky řízeným turbodmychadlem s proměnlivou geometrií, novému alternátoru, systému start&stop a pneumatikám třídy A Super Eco Low Rolling dosahovat až o 10 % nižší spotřeby paliva oproti dosavadnímu provedení. Náklady na provoz pak mají být rovněž až o 10 % nižší, na čemž má mít podíl mimo jiné i prodloužení servisních intervalů na 60.000 km.

Podle materiálů společnosti Iveco má modernizované Daily představovat prvního zástupce svého segmentu, splňujícího emisní normy Euro 6D / Temp (WLTP a RDE) a Euro VI D.

Iveco Daily má nyní přinášet i významný pokrok na cestě k autonomnímu řízení a bezpečnosti zavedením kompletní sady systémů asistence řízení. Ta obsahuje mimo jiné pokročilý systém nouzového brzdění AEBS a City Brake PRO, adaptivní tempomat, funkci Queue Assist pro pomalu jízdu v kolonách, ProActive Lane Keeping Assist pro zamezení vyjetí z jízdního pruhu, asistent pro jízdu ve větru Crosswind Assist a Hill Descent Control pro jízdu dolů strmými svahy.

Řidičům má práci usnadňovat nový elektrický posilovač řízení s režimem pro městský provoz, přepracovaný přístrojový štít s TFT displejem, elektrická parkovací brzda, monitorování tlaku v pneumatikách a multimediální systémem s Apple Car Play a Android Auto se sedmipalcovým displejem.

Zdroj: Iveco

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme