Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Daily nastupuje v nové generaci

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Italské Iveco začíná s představováním nejnovější evoluce svého lehkého užitkového modelu Daily.

Prozatím Iveco k nové generaci modelové řady Daily uvádí první tři fotografie a několik základních informací o jeho technice a schopnostech. Z minulých let si nové Daily udržuje svoji nezměněnou klasickou konstrukci podvozku s rámem, zajišťující kromě odolnosti, všestrannosti a dlouhé životnosti vozidla i větší jednoduchost montáže různých nástaveb na podvozky této řady.

V případě dodávkového provedení nového Daily se konstruktéři společnosti Iveco zaměřili na další zlepšení jejích užitných vlastností, ať už jde o ovladatelnost či nosnost, a to díky optimalizovaným přepravním objemům, stejně jako snadnému používání díky nižší a přístupnější ložné ploše.

Kapacita dodávky byla optimalizována díky revizi poměru mezi rozvorem, celkovou délkou a ložnou délkou. Vznikly tak nové modely s ložnou plochou 18 a 20 m3 (největší ve své třídě) a s 11 m3 (nejlepší ve své kategorii ve využití zastavěného prostoru dodávky, tento index měří poměr mezi délkou ložného prostoru a celkovou délkou vozidla).

Všechny modely do 3,5 tun jsou vybavené novým předním odpružením, které má zajistit optimální ovládání vozidla, zlepšit komfort pro posádku a zvyšovat maximální přípustné zatížení na nápravu. Pro modely s jednomontáží na zadní nápravě byla vyprojektovaná i nová geometrie zadního odpružení, která snižuje výšku ložné plochy přibližně o 55 milimetrů a tím výrazně usnadňuje operace nakládání a vykládání z vozidla.

Nová generace vozu Daily je také silně orientována na současné požadavky trhu, dosahuje více než 5% snížení spotřeby oproti předešlému modelu a snižuje celkové náklady na provoz vozidla.

Nová kabina je odhlučněná lepší zvukovou izolací a oproti předchůdci má být pohodlnější, což zajišťuje její pozice spolu s účinnější klimatizací. Pocity z jízdy mají být srovnatelné s jízdou v současném komfortním osobním automobilu.

Vedle dodávkového Daily a podvozků s kabinou pro montáže nejrůznějších nástaveb budou stejně jako u dosavadní generace k dispozici i různé verze minibusů, připravené k uspokojení požadavků zákazníků, kteří působí v sektoru veřejné osobní dopravy jak v městském prostředí, tak při rychlé přepravě mimo městskou síť.

Daily se vyrábí v závodě Iveco Suzzara, nacházející se v blízkosti města Mantova v Itálii, a rovněž v závodě ve Valladolid ve Španělsku. V obou závodech podnik nedávno významně investoval do obnovy výrobních linek.

Svou novinku představí Iveco v červnu zástupcům mezinárodního tisku a zároveň ji ve stejnou dobu nabídnou všichni prodejci vozidel Iveco v celé Evropě.

Iveco Daily ve své první generaci vstoupilo na trh v roce 1978 a je nabízeno prakticky ve všech částech světa. Důkazem jeho popularity je přes dva miliony prodaných vozů. V současnosti je na trhu provedení, které bylo uvedeno v roce 2011 a je stále nabízeno v široké paletě verzí od klasické dodávky, přes kabinu s podvozkem pro montáž nástavby až po minibus. Nechybí ani provedení s pohonem všech kol pro provoz v terénu a k dispozici jsou i verze Natural Power na stlačený zemní plyn (CNG).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - lukas06
10. 4. 2014 16:23
Podle mě dobrý!
Myslím, že bude chtít trochu času na zvyknutí si na mřížku navazující na světlomety, ale jinak podle mě vydařený design! :-) Originálně-agresivní, ale poměrně vyvážený! :-) Uvidíme, jak bude působit na živo...