Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Daily přichází v modernizované formě. Má adaptivní podvozek a pohodlnější sedačky

David Bureš
Diskuze (0)

Iveco se při modernizaci populárního modelu Daily zaměřilo na komfort. Zapracovalo se ale i na konektivitě, změnou prošly rovněž motory.

Iveco Daily je dnes už nedílnou součástí nabídky tohoto italského výrobce dodávek, nákladních vozů nebo autobusů. Vždyť poprvé se tento model objevil na trhu už v roce 1978, a tak je tu dnes už jeho šestá generace, nabízená od roku 2014. Aktuálně se představuje její modernizovaná verze. Faceliftem přitom vůz prošel už v roce 2019.

Jak už to tak u užitkových vozů bývá, nejdůležitější změny jsou ty technické, byť design byl upraven také, prostřednictvím inovované přídě. Technické změny Iveca Daily přitom měly reagovat na měnící se potřeby zákazníků.

Nechybí tak nový hlasový asistent Iveco Driver Pal fungující na bázi služby Amazon Alexa. Specialitou jsou dvě funkce, MyIveco řidiči umožní zjistit aktuální stav vozidla, stejně jako nastavit navigaci nebo dostat tipy pro úspornější jízdu, zatímco MyCommunity umožní se propojit s dalšími řidiči a komunikovat s nimi. To má pomoci třeba při objíždění kolony s tím, že jazykovou bariéru řeší automatický překlad zpráv.

Zajímavější jsou změny myslící na komfort řidiče. Zcela nové jsou sedačky využívající centrální polštáře v sedáku a opěradle z tzv. paměťové pěny, která se v oblasti užitkových vozidel objevuje vůbec poprvé. Speciální pěna se vytvaruje podle těla řidiče a rovnoměrně rozloží váhu, což pomáhá celkovému komfortu. Má to pomoci snížit bolest zad, zatímco o 15 mm zesílené bočnice z pěny s vysokou hustotou lépe udrží tělo posádky v zatáčkách, zatímco prodloužený sedák je lepší podporou pro řidiče vysoké postavy. Přepracované páčky na straně sedadla mají zase usnadnit výstup a nástup, což se má hodit hlavně u vozidel rozvážkových služeb.

Na komfort myslí i nové pneumatické adaptivní odpružení Air-Pro, které se přizpůsobuje aktuálním podmínkám pro pohodlnou jízdu. Podvozek snižuje vibrace na nerovnostech i náklony karoserie, navíc usnadní i nakládání. Vybírat lze přitom z různých nastavení, Soft pro co nejvyšší komfort, Load pro optimální řízení a kontrolu nad vozidlem při plném zatížení a Auto, které se samočinně přizpůsobuje aktuálním podmínkám.

Motory zůstávají v nabídce dva. Základem je naftový 2,3litr dostupný nadále ve verzích s 86 kW, 101 kW a 116 kW, doplněný o vznětový třílitr, nabízený ve variantách se 119 kW, 134 kW a 156 kW. Ten je navíc dostupný také na CNG, s výkonem 101 kW.

Emise pomáhá snížit dvojité vstřikování kapaliny AdBlue s tím, že přepracovaný systém selektivní katalytické redukce (SCR) zabírá méně prostoru než dosud. Novinkou je dále nová generace šestistupňové manuální převodovky, která má zajistit příjemnější a preciznější řazení. Nová konstrukce navíc umožnila zvýšit točivý moment, robustnější spojka sdílená oběma motory má větší životnost, což má snížit provozní náklady. Interval výměny oleje byl pak prodloužen na 350.000 km.

Převodovka stejně tak přispívá ke snížení spotřeby paliva, konkrétně u 2,3litru klesla kombinovaná spotřeba dle WLTP o šest procent. Všechny jednotky přitom splňují emisní normu Euro 6d Final.

David Bureš
Diskuze (0)

Doporučujeme