Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Iveco Stralis X-WAY míří na silnice i do terénu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Iveco Stralis X-WAY se bylo v předpremiéře odhaleno v červnu letošního roku a nyní jsou k dispozici bližší informace k jeho technice.

Během slavnostního ceremoniálu, pořádaného na začátku června ve výrobním závodě značky Iveco v Madridu v souvislosti s převzetím již dříve získaného zlatého ocenění v rámci auditu World Class Manufacturing, byla v předpremiéře odhalena modelová řada Iveco Stralis X-WAY.

Nyní Iveco přináší bližší informace k novince, rozšiřující jeho nabídku těžkých nákladních vozidel a vyplňující mezeru mezi čistě silničními zástupci modelové řady Stralis a modely řady Trakker, vhodnými pro nasazení v terénu.

Iveco Stralis X-WAY má být ideální pro využití ve stavebnictví, kde má být vhodné pro úkoly, při nichž se bude pohybovat po silnicích a rovněž i v lehčím terénu. Pierre Lahutte, ředitel značky Iveco, uvedl, že novinka spojuje robustnost a odolnost šasi řady Trakker se všemi úspornými a bezpečnostními prvky poslední generace řady Stralis.

Zákazníci mají široké možnosti výběru konfigurací podvozků a Iveco vyzdvihuje především provedení Super Loader s 8,7litrovým motorem o výkonu 294 kW a podvozkem 8x4, jehož pohotovostní hmotnost 8845 kg má být nejnižší pro danou kategorii.

Paleta pohonných jednotek nabídne trojici moderních přeplňovaných vznětových agregátů s široký spektrem výkonových verzí.

První v nabídce je přeplňovaný vznětový šestiválec Cursor 9 o objemu 8,7 litru s výkony od 228 do 294 kW a nejvyššími hodnotami točivého momentu od 1300 do 1700 N.m. Následuje šestiválec Cursor 11 o objemu 11,1 l s výkony od 309 do 353 kW a točivým momentem 2000 až 2300 n.m.

Vrcholem je pak šestiválec Cursor 13 s objemem 12,9 litru, který je v nabídce ve dvou verzích. První má nejvyšší výkon 375 kW a točivý moment 2300 N.m a druhá pak má výkon 420 N.m a točivý moment 2500 N.m.

Samozřejmostí je pro tyto motory systém vysoce účinné selektivní katalytické redukce (HI-SCR) bez recirkulaci výfukových plynů EGR, vyvinutý pro úpravu výfukových plynů motorů Euro VI.

K hospodárnému provozu mají přispět mimo jiné systémy Smart EGR a Anti-Idling, z nichž první jmenovaný vylepšuje spotřebu optimalizací vstřikování a druhý zhasíná motor při parkování v nastaveném čase.

Modulární systém konstrukce má umožnit poskytuje maximální flexibilitu při přizpůsobení specifickým požadavkům široké škály aplikací. K dispozici bude vedle různých motorů i široká paleta provedení náprav a dalších prvků, umožňujících kombinovat podvozky s různými specializovanými nástavbami.

Pozornost si zaslouží možnost výběru ze tří nastavení podvozku v závislosti tom, jak moc se bude vozidlo pohybovat na silnicích nebo v terénu. Varianta ON představuje verzi pro silniční provoz se snadným přístupem do kabiny. Varianta ON+ je rovněž určena primárně pro silniční provoz, ale disponuje větším předním nájezdovým úhlem i světlou výškou a vylepšenou ochranou nárazníku. Varianta OFF pak s nejvyšší světlou výškou a předním nájezdovým úhlem 25 stupňů míří do terénu.

Při uvedení na trh Iveco Stralis X-WAY nabídne řadu různých kabin od krátké denní s nízkou střechou (AD – Active Day) přes prodlouženou s lůžkem za sedadly a nízkou střechou (AT – Active Time) až po provedení, které vychází z kabiny modelu Stralis XP pro dálkovou dopravu a nese označení AS (Active Space).

Samozřejmostí je novou modelovou řadu značky Iveco je široka paleta bezpečnostních prvků, zahrnující elektronický systém brzd EBS, elektronický systém stability ESP, pokročilý nouzový brzdový systém AEBS a asistent sledování jízdního pruhu LDWS.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)