Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Gran Turismo Mediterranea
Gran Turismo Mediterranea
Gran Turismo Mediterranea
Gran Turismo Mediterranea
51 Fotogalerie

Jachta o výkonu okolo 6.700 koní počítá s naloděním supersportu

Megalomanské plavidlo na záď nalodí podobně exkluzivní automobil. Povahou i místem původu se nejvíce hodí nové Ferrari nebo Lamborghini.

Drahá auta a okázalé jachty patří do seznamu nutností společenské smetánky. Přebytečné miliony svádí dodavatele exkluzivního zboží, kteří vnímají chuť utrácet a výjimečným zákazníkům nabízí vše, co jim na očí vidí. Spojením milionářského plavidla a garáže pro supersportovní vozidlo vzniklo Gran Turismo Mediterranea.

Italské designérské studio Lazzarini Design Studio navrhlo 27metrovou přehlídku oceánského a silničního přepychu. Návrháři z Říma neměli určené hranice, proto si mohli dovolit převést z papíru do konceptu maximum troufalých myšlenek oceňovaných na devět milionů eur. Jachta za přibližných 220 milionů Kč počítá s místem pro supersport – nabízí se italské Ferrari, které ve verzi F8 Tributo doplatkem do 10 milionů Kč už tolik nedramatizuje astronomickou částku za luxusní křižník moří a oceánů.

Ferrari F8 Tributo exceluje vidlicovým osmiválcem o výkonu 720 koní (530 kW) při dosažitelné maximální rychlosti 340 km/h, Gran Turismo Mediterranea šokuje trojitými dvanáctiválci MAN extrémního výkonu okolo 6.700 koní (4.922 kW), přesto po hladině umí svištět rychlostí o cca 200 km/h nižší (75 uzlů = 139 km/h). Nad 20 uzlů (37 km/h) se z trupu automaticky vysouvají křídla zaručující nižší odpor vody i lepší stabilitu. Technika auta a lodě se samozřejmě nedá srovnávat, což tolik neplatí pro vzhledové prvky.

V propagačním videu studio detailně ukazuje nejdříve části jachty, počítačová grafika začíná detailní linkami zdobenými italskou trikolorou a postupně se ze tmy odhaluje dílo v celé své červeno-černé kráse. Vnější tvary jsou plné podnětů čerpaných z klasického étosu designu nejrychlejších superaut. Od předních partií nelze přehlédnout šikmé světlomety blízké reflektorům LED u Ferrari F8 nebo Lamborghini Aventador. Povědomý je i aerodynamický střih přídě s posunutou kabinou pod zkoseným čelním oknem a zjevný odkaz na nejlepší supersporty představují vyklápěcí dveře či otvory sání čerstvého vzduchu trefně navržené vzadu po stranách trupu.

Dalším automobilovým pojítkem je křídlo. Charakteristické zakončení výkonných modelů aut padne i na Gran Turismo Mediterranea. Pod nepřehlédnutelnou konstrukcí téměř přes celou šíři lodě je vyvedenou osm hranatých otvorů evokujících výfuky. Přesně mezi zdvojenými koncovkami může parkovat zmíněné Ferrari či jiný stroj blízký srdci kapitána.

Velitel plavidla má pro sebe připravenou jednu ze dvou dvoulůžkových kajut, zbylá část hostů či posádky využije ubytování v podpalubí, celkem se vejde sedm pasažérů. Interiér charakterizuje minimalistická výzdoba zahrnující množství skleněných ploch a přepážek jednotlivých oddílů paluby. Společný obývací pokoj je vybaven základním nábytkem nejvyšší kvality. Katalog výrobce počítá s barem, psacím stolem, masážním koutem, domácím kinem i působivým osvětlením. Sestavu téměř všech segmentů jachty lze volitelně upravovat, dispozice se odvíjí pouze od bankovního konta zájemce.

Video placeholder
Gran Turismo Mediterranea • Lazzarini Design