Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Pace: Na českém trhu od 1,17 milionu korun

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Krátce po frankfurtské premiéře přispěchal český dovozce Jaguaru s oficiálním ceníkem crossoveru F-Pace. Zájemci zaplatí od 1,17 do 2,35 milionu korun.

Crossover Jaguaru je takovým dárkem k osmdesátinám firmy, respektive prvního použití jména americké kočkovité šelmy. Vnější design navrhl tým vedený Ianem Callumem a vychází ze studie C-X17, karoserie má součinitel odporu vzduchu 0,34. Díky štědrému využití hliníku je 4731 mm dlouhý vůz poměrně lehký, základní verze váží jen 1665 kg a karoserie má krátké převisy. Nabízí třeba úzká hlavní adaptivní světla kompletně z diod. Samonosná struktura používá lehký hliník z 80 procent, některé díly jsou ocelové, příčné nosníky dokonce z hořčíku a třeba víko zavazadelníku s objemem 650 l kompozitové.

Nejslabším motorem v nabídce je dvoulitrový čtyřválcový diesel Ingenium oficiálně se 132 kW a 430 N.m, větší třílitrový V6 se dvěma turby poskytuje 221 kW a mohutných 700 N.m. Benzinové jednotky zastupuje zatím pouze kompresorový třílitr V6 s 250 kW, jeho silnější verze dává až 280 kW. Z klidu na stovku zrychlí za 5,5 s a jede elektronicky omezených 250 km/h. Turbodmychadlem přeplňovaný benzinový dvoulitr se 177 kW a 340 N.m přijde později. Osmistupňové samočinné převodovky pocházejí od ZF, šestistupňovou přímo řazenou má pouze nejlevnější diesel 20d. Základní technické údaje uvádíme jako vždy v přehledné tabulce.

Jaguar F-Pace se bude prodávat v pěti výbavách Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S, ta poslední se pojí výhradně s nejvýkonnějším zážehovým kompresorovým třílitrem a ostrým přeplňovaným vznětovým. R-Sport je vždy o necelých 38 tisíc levnější než luxusní Portfolio. Příplatek za osmistupňový automat u dvoulitrového dieselu s pohonem všech kol činí takřka 73,5 tisíce korun. Úvodní limitovaná First Edition v modré, zlaté, červené a černé barvě stojí s nejvýkonnějším naftovým motorem 2,23 milionu, s benzinovým pak 2,35 milionu. Kromě jiného nabídne audio Meridian, InControl Touch Pro, panoramatické střešní okno a obří dvaadvacetipalcová kola.

Základní Pure je mnohem chudší, má pouze halogenová světla a manuálně nastavitelné sedačky. Bixenony s ostřikovači, denní LED a kůži obsahuje až vyšší Prestige. R-Sport dostal aerodynamický paket, devatenáctipalcové ráfky a sedadla s výraznějším bočním vedením. Portfolio zase kromě elektrických předních sedadel hýří dřevěným obložením a S jezdí na dvacítkách, místo dřeva najdeme v interiéru hliník, na pedálech zase ocel, brzdové třmeny jsou lakovány červeně a volant má řadicí páčky. F-Pace se vyrábí v továrně Land Roveru v Solihullu.

Jaguar F-Pace – Základní technické údaje a ceny vznětových motorizací
Verze20d20d AWD30d AWD
Převodovka/pohon6M/zadní6M (8A)4x48A/4x4
Zdvihový objem [cm3]199919992993
Počet válců/ventilů4/44/46/4
Největší výkon [kW/min]132/4000132/4000221/4000
Točivý moment [N.m/min]430/1750-2500430/1750-2500700/2000
Maximální rychlost [km/h]209208 (208)241
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,98,7 (8,7)6,2
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]4,95,2 (5,3)6,0
Pohotovostní hmotnost [kg]16651767 (1775)1884
Cena Pure [Kč]1.173.7001.247.1471.601.677
Cena Prestige [Kč]1.272.5571.345.1571.699.808
Cena Portfolio [Kč]1.383.0301.456.1141.811.491
Cena R-Sport [Kč]1.345.2781.418.7251.773.013
Cena S [Kč]--1.972.905
Cena First Edition [Kč]--2.227.489

Jaguar F-Pace – Základní technické údaje a ceny zážehových motorizací
Verze20t35t AWDS AWD
Převodovka/pohon8A/zadní8A/4x48A/4x4
Zdvihový objem [cm3]199929952995
Počet válců/ventilů4/46/46/4
Největší výkon [kW/min]177/5500250/6500280/6500
Točivý moment [N.m/min]340/1750-4000450/4500450/4500
Maximální rychlost [km/h]225250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,55,85,5
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]-8,98,9
Pohotovostní hmotnost [kg]185018201861
Cena Pure [Kč]-1.639.429-
Cena Prestige [Kč]-1.737.681-
Cena Portfolio [Kč]-1.848.638-
Cena R-Sport [Kč]-1.810.523-
Cena S [Kč]--2.093.542
Cena First Edition [Kč]--2.347.763

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 13:15
Re: XF
Tak stříbrná, když má auto dobrý tvar, bude vypadat vždycky dobře. A logicky černé doplňky vypadají ke stříbrné tak nějak lépe, než zrcadlově kovový chrom. Ovšem já mám prostě raději kovová kola, ty co se dnes často používají, mají takový finiš, nevím jak se to správně jmenuje, Jag ho také nabízí, kola v něm tolik "nesvítí", přesto nejsou tmavá. Tato kombinace je však naprosto vpořádku. [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
18. 9. 2015 13:06
Re: XF
Na červené se mi nelíbí, když, tak jenom u itala. Zejména pak nemetalická červená. Jinak to vypadá jako tuning nebo závodní speciál. Modrá - vpodstatě to samé, jen na R-S verze, ale tam bych dal u obou modelů (XK, XF) přednost jiné barvě, French blue je zajímavá, ale každodenně se na ní koukat na vlastním stroji by mě rychle přestalo bavit.
Avatar - donPedro
18. 9. 2015 08:46
Re: XF
Bať, pro oldschool konzervy, mezi něž mám tu čest se rovněž řaditi, BRG a chróm :yes: ;-)
Avatar - Dinar
18. 9. 2015 08:09
Re: XF
Černé prvky vypadají dobře i na červené nebo modré, ty chromové právě jen s těmi tmavšími barvami. ;-)
Avatar - Dinar
18. 9. 2015 08:08
Re: XF
Ano, tvarům nového XF, stejně jako XE prostě sedí kombinace světlé barvy s černými doplňky R nebo S verzí víc než klasická jaguar kombinace tmavá barva s chrom doplňky.
I v té obyčejné stříbrné vypadá parádně. :yes: