Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar F-Type se pomalu loučí, speciální edicí slaví 75 let sportovních vozů značky

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Poslední modelový rok modelu Jaguar F-Type nabídne speciální edici, která oslavuje 75 let sportovních automobilů Jaguar a pomalu se začíná loučit se spalovacími motory.

Automobilka Jaguar se rozhodla spojit oslavy posledního modelového roku modelu F-Type a nadcházející výročí 75 let výroby sportovních modelů do jedné události. Zákazníkům proto nabídne speciální edici modelu F-Type 75 a F-Type R 75, která bude dostupná v provedení s pevnou i plátěnou střechou. Od zbytku nabídky se přitom liší několika zajímavými detaily.

Poslední modelový rok modelu Jaguar F-Type 2023, který do prodeje zamíří začátkem roku 2023, by měl mít jednodušší nabídku, která zákazníkům usnadní volbu ideálního stroje. Standardem budou 20“ litá kola, loga na středu kol a masce se změní z červených na černá a plaketky R a R-Dynamic změní barevnou kombinaci z černé a šedé na červenou a zelenou.

Specialitou příštího roku pak budou speciální edice F-Type 75 a F-Type R 75, oslavující konec modelu F-Type a současně 75 let historie výroby sportovních modelů značky, která odstartovala v roce 1948 s modelem XK120, ve své době nejrychlejším produkčním automobilem na světě.

Vozy speciální edice nabídnou specifické design interiéru i exteriéru, a samozřejmě nesmí chybět kompresorem přeplňovaný 5,0litrový motor V8. Speciální edice se navíc stává zřejmě jednou z  oslav spalovacího motoru, od roku 2025 by se totiž Jaguar měl stát čistě elektrickou prémiovou značkou.

Video se připravuje ...

První designovou specialitkou edice 75 se stanou decentní plaketky na předních blatnících, znázorňující siluetu modelu F-Type. Kromě toho dostanou modely speciální edice také speciální 20“ kola v leskle černé barvě s pětipaprskovým či desetipaprskovým designem.

Čtyřválcový F-Type bude osazen centrální koncovkou výfuku, zatímco modely F-Type 75 s výkonem 450 koní a F-Type R 75 s výkonem 575 koní dostávají čtveřici oválných koncovek po stranách. U výkonnějšího modelu je navíc zdobí písmenko R.

V kabině vozů speciální edice by se měl objevit specifický motiv siluety na středové konzole a dekor z nerezové oceli, kromě toho ale kabina nabídne i specifický Interior Black Pack se zatmavenými detaily. Vozy speciální edice budou čalouněný kůží Windsor, samozřejmostí pak bude i prošívání, motivy na hlavových opěrkách nebo specifická stropnice.

Šasi modelů F-Type 75 a R75 dostalo drobné vylepšení díky zadním kloubům vyrobeným z lehkých a pevných hliníkových odlitků, které spolu s většími ložisky kol zajišťují ještě lepší pocit z řízení. Model R 75 navíc dostal i přepracované horní klouby, které zvyšují tuhost odklonu a náklonu. Oba modely jsou navíc vybaveny elektronickým zadním diferenciálem. Pohon všech kol s technologií IDD je pro model F-Type 75 volitelný, pro F-Type R 75 standardem. Základní čtyřválcová motorizace má obyčejný podvozek, modely F-Type 75 a R 75 nabídnou adaptivní tlumiče.

Připomeňme, že základní 2,0litrový čtyřválec Ingenium nabízí nejvyšší výkon 300 koní. Výkonnější F-Type 75 už je osazen 5,0litrovým kompresorem přeplňovaným motorem V8, nabízejícím 450 koní. Vrcholný F-Type R75 pak z kompresorem dopované V8 doluje 575 koní. Každý motor je spojen s osmistupňovým automatem a aktivním výfukovým systémem.

Ondřej Mára
Diskuze (14)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
12. 10. 2022 15:15
Re: Re: Re: Gratulace
Geniální podvozky byly vždy chloubou Jaguar, však proto se starým XJ říká Sport Saloon. A taky proti konkurenci byly výrazně nižší a lehčí, takže to super sedí na silnici
Avatar - Barrichello
12. 10. 2022 15:13
Poslední opravdový Jaguar
až skončí, tak zbytek produkce už nemá s původní filosofií značky s odkazem W.Lyonse nic společného.

Tak sbohem a šáteček, pro fandy Jaguarů zbývaj klasické youngtimery a oldtimery.
12. 10. 2022 11:58
Re: Re: Re: Gratulace
Měl jsem ten V6 v XE a po pár týdnech jsem si říkal, že by to sneslo ještě mnohem víc. ;-) Ten podvozek je geniální.
F-T ještě lepší, byť mu do univerzálnosti chybí trochu pohodlí.
12. 10. 2022 11:06
Re: Re: Re: Gratulace
Tak ty si lepsi/skusenejsi jazdec, ja by som sa uz pri v8 bal, ze mi ustreli zadok. Neviem porovnat, riadil som iba sestvalec, aj to iba hodinku. Ale mal som mesiac pozicany xe, sice iba s benzinovym dvojlitrom vo fulke, ale bol som velmi spokojny, ako ti jazdi. Keby sa robilo kombi, tak by to bolo moje nove auto.
12. 10. 2022 10:44
Re: Re: Gratulace
Ten V6 jezdí fajn, ale přece jen mi k F-T víc sedí V8. Ideál RWD a nechat nahodit na úroveň silnějšího 575. Základ je jen podladěný.