Jaguar: Nástupce E-Type přijde nejpozději do čtyř let
Lehký dvoumístný model se stane druhou sportovní modelovou řadou a zařadí se pod kupé a kabriolet XK. Jaguar tak vůbec poprvé nabídne vedle GT také ryze sportovní vůz. Pokud se novinka dostane na trh do čtyř let, stane se po čtyřech dekádách nástupcem legendárního E-Typu.
Nejslavnější sportovní model Jaguaru se představil v roce 1961. Jeho lehká karoserie kombinovala samonosnou konstrukci a trubkový rám v přední části, který nesl výkonný šestiválec. Odklon od původní filozofie znamenalo už uvedení verze s motorem V12 v závěru kariéry E-Typu, nástupce XJ-S se už stal typickým zástupcem cestovních kupé.
Poprvé se Jaguar pokusil oživit odkaz řady E-Type v osmdesátých letech, z kapacitních důvodů ale nebylo možné dokončit vývoj. Myšlenka na ryze sportovní roadster pak našla zhmotnění na přelomu tisíciletí v konceptech XK180 a F-Type (na snímcích), místo dokončení tohoto projektu ale automobilka nakonec preferovala výrobu kompaktního sedanu X-Type. Nyní by se měla situace obrátit – výroba X-Type končí a čtvrtým modelem značky by se mohl stát nový F-Type.
Než se objeví zcela nový model, má Jaguar v zásobě řadu technických novinek. Chystá se nový šestiválcový zážehový motor a model XF dostane úspornou verzi s dieselovým čtyřválcem, systémem start-stop a osmistupňovou převodovkou.
Ve střednědobém horizontu se také plánuje hybridní a plně elektrická verze vlajkové lodi XJ. Naopak ještě letos dojde k navýšení výkonu dieselového osmiválce o 10 %.