Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar v Ženevě 2005

Ladislav Čermák
Světový debut prémiové značky PAG si odbyl sportovní model v provedení pro modelový rok 2006, na trzích mimo severní Ameriky označený 4.2-S.

XK 4.2-S – noblesní akční model

Rozšířená paleta barev o limitované odstíny černá Copper, modrá Frost, modrá Bay a stříbrná Satin, čtyři interiérové odstíny a dvě varianty dýhy na palubní desce dávají široké možnosti individualizace. Pro XK8 se stává standardem obložení jilmovým dřevem, nedílnou součástí XKR je zase vzor z karbonových vláken s možností bezplatně zvolit jilmové dřevo (neplatí pro severoamerický trh). Novinkou je celočalounění měkkou kůží, obšitou kontrastní nití na sedačkách, středové konzoli a dveřních výplních. Koberečky jsou nyní k dispozici v nové barvě Dove. Nástupní prahy zdobí logo startovních vlajek a podlahu kryjí kůží obšité plastické koberečky. Kostičkované vlajky ozdobily i vrčící kočku na kapotě a koncovky získaly na dramatičnosti díky zatmavenému designu. Jízdní vlastnosti XK8 jsou umocněny 19“ disky „Atlas“, XKR pak používá 20“ nová exkluzivní kola BBS Perseus a odvrtávané brzdy Brembo s rudými třmeny. Součástí 4.2-S je kromě DSC také aktivní tempomat ACC a celá úprava bude k mání se všemi modely XK.

Advanced Lightweight Coupe – lehce si užívat

Po překvapivé detroitské premiéře se dočkala i Evropa – koncepční studie s dlouhým názvem přijela do Ženevy dokázat, že budoucnost spatřuje Jaguar v aluminiu, o čemž ostatně svědčí i sériová výroba celohliníkové limuzíny XJ. Nepochybně jaguarovské linie, kompilující to nejlepší, co bylo kdy s vrčící kočkou na kapotě vyrobeno, obtahují tuhou a lehkou karoserii se zatím nezveřejněnou technikou, schopnou zrychlit z 0 na 96 km/h pod pět vteřin a pokračovat až na 288 km/h. V interiéru se naopak uplatnila ryzí klasika, vyvedená v karamelové kůži a kombinaci lesklých a esteticky broušených kovových ploch.


Ladislav Čermák