Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XKR-S: Kočkovitá šelma s maximálkou 300 km/h

David Bureš
Diskuze (4)

Kompresorem přeplňovaný osmiválec dělá z Jaguaru XKR-S druhý nejrychlejší model této značky.

Ženevský autosalon je místem premiéry Jaguaru XKR-S, jehož výkon je shodný s ikonickým supersportem XJ220. Jaguar XKR-S však nepoužívá vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly jako XJ220, ale kompresorem přeplňovaný osmiválec.

Vpředu uložený vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním produkuje 404 kW (550 koní), vrchol točivého momentu je 680 Nm, což znamená nárůst o 29 kW a 65 Nm proti pětilitru v XKR. Díky vyššímu výkonu odstartuje XKR-S z 0-100 km/h za 4,4 s a jede až 300 km/h. Kombinovaná spotřeba je 12,3 l/100 km.

Vyšší výkon hliníkové jednotky zařídilo její přemapování, nárůst kompresního poměru z 9.1:1 na 9.5:1 a aktivní výfukový systém, který umožňuje zvýšení průtoku výfukových plynů.

Jaguar XKR-S dostalo upravený hliníkový podvozek s delšími péry tlumičů a novými hliníkovými klouby v předním zavěšení. Přenastavení aktivního diferenciálu, stabilizační kontroly a adaptivních tlumičů zlepšilo ovladatelnost a jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech. Torzní tuhost auta je díky novým prvkům podvozku 28.400 Nm/rad.

Upravené kotouče mají vpředu průměr 380 mm, vzadu 376 mm, díky nimž klesla brzdná dráha. Tyto změny měly přispět k zlepšení jízdních vlastností, které mají zaručit stejně vzrušující jízdu na okresce, tak i na okruhu Nürburgring. Ten Jaguar XKR-S objede asi za 8 min.

Kompletně přepracovaná příď dostala nové přídavné otvory v nárazníku. Samotný nárazník se rozšířil a dostal černé lízátko. Zcela se změnil i tvar předních světel, která dostala pás světelných diod pro denní svícení.

Další úpravy na karoserii zahrnují horizontální otvory v předních blatnících místo stávajících vertikálních. Vzadu se nachází difuzor integrovaný do nárazníku. Spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru ustoupil ve prospěch střídmě pojatého křídla a místo nápisu Jaguar se na zádi objevuje plastické logo automobilky – jako na modelech XJ a XF.

Nová jsou 20palcová kovaná kola Vulcan, která jsou vpředu široká 9 palců, vzadu 10,5 palce. Pneumatiky Pirelli P Zero mají vpředu rozměr 255/35, vzadu 295/35. Nové obutí snížilo neodpruženou hmotnost o 4,8 kg. Pohotovostní hmotnost auta je tak 1753 kg.

V černě zbarveném interiéru se objevil nový kožený multifunkční volant a přední vyhřívaná sedadla Performance s integrovanými hlavovými opěrkami, které je možné nastavit v 16 polohách. Kožené sedačky s výrazným bočním vedením budou buď dvoubarevné, nebo s kontrastním prošíváním s okrovou, nebo rudou nití.

Automobil se na domácím britském trhu začne prodávat v září, a to za cenu 97.000 liber (cca 2.700.000,- Kč).

David Bureš
Diskuze (4)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 3. 2011 23:51
Re: This Is Fast !
Asi takovou, netrefil jsem to úplně přesně ke své představě... [odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
3. 3. 2011 16:26
Re: This Is Fast !
Říkám na to jen tolik, že to je Bowers&Wilkins a že tahle barva Kevlaru® je nádherná.
Avatar - Rojin
3. 3. 2011 14:59
Re: This Is Fast !
co říkáš na tohle, [odkaz] to repro by nemuselo mít až tak výraznou barvu, klidně by mohla být černá, ta žlutá nepříjemně razí ..
Je to ale jen "blbej" detail. Auto je super v černé barvě karoserie musí vypadat úžasně. Jen ještě zmíním to křídlo, to mohli kluci vyřešit jinak. Ale palec nahoru za ten karbon na něm, to ho zachránilo ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 3. 2011 12:27
This Is Fast !
Aspoň že u Jaguaru je modrá stále a všude modrá. Na (skoro) závodní verze jsem nikdy moc vysazenej nebyl, interiér vypadá velmi pěkně. Snad jen tu modrou nit bych vyměnil za červenou, protože můj XKR-S by byl v syté, řekněme malinově červené metalíze. ;-)