Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XKR-S: První dojmy

Jaguar XKR
Jaguar XKR
Jaguar XKR
Jaguar XKR
42 Fotogalerie
Diskuze (22)
Jaguar ukazuje první výsledky práce pod vedením Taty.

Samostatná automobilka Jaguar, vlastněná indickým Tata Motors, už nemusí harmonicky koexistovat vedle Aston Martinu. Značky Jaguar a Aston Martin, dříve obě vlastněné Fordem, mají nové majitele, a tak si můžou jít po krku.

Aston Martin Rapide asi nikomu u Jaguaru těžkou hlavu v tento okamžik nedělá, s novým Jaguarem XKR-S tomu ale asi bude jinak. 550koňové kupé totiž zahazuje všechny náznaky usedlého charakteru a chce si zostra vyšlápnout na dvanáctiválcová kupé Aston Martin.

Zaujme už zářivou azurově-tyrkysovou barvou karoserie. Změny jsou ale mnohem rozsáhlejší. Především zcela nové přední světlomety odstraňují hlavní designovou slabinu modelu XK/XKR, která přetrvává i po předloňském faceliftu. Nezbývá, než si přát, aby se ve stejném duchu modernizovaly i standardní verze kupé a kabrioletů od Jaguaru.

Agresivní bodykit můžeme označit za tovární tuning. Obzvlášť křidélka po stranách předního nárazníku jsou působivým detailem. Zezadu celek doplňuje elegantní křídlo a relativně velký difuzor – obojí z karbonu.

Aston Martin Virage: První dojmy

Tak, jak je u sportovních Jaguarů dlouholetou tradicí, není na karoserii ani kousek chromu. Co není v barvě laku (kromě modré bude na výběr červená, bílá, černá a šedá), má leskle černý povrch. Platí to pro rámy oken, ozdobné lišty, části nárazníků i 20palcová kola Vulcan.

Úpravy exteriéru jsou radikální, o to víc ale zamrzí rozsah změn v interiéru. Zůstává mimo jiné zastaralý tvar volantu a nevýrazné pojetí dekoru palubní desky. Úpravy jsou tedy jen ve volbě materiálů. Pětiletý design přitom vedle nového XJ vypadá ještě starší, než ve skutečnosti je.

Palubní deska, středový tunel a výplně dveří jsou čalouněný černou kůží s prošíváním v barvě karoserie. Stejnou barevnou kombinaci má i čalounění sedadel a věnec volantu. Sportovně-luxusní dojem završuje černý strop z Alcantary.

Jaguar XKR-S: Kočkovitá šelma s maximálkou 300 km/h

Největší změnou uvnitř jsou skořepinová sedadla. Nabízí nízký posaz se sportovním sevřením těla. Perfekcionisty potěší komplikovaný vzor čalounění a materiál na bočnicích – povrch je stejný jako kůže, ale textura svým uspořádáním připomíná karbonová vlákna. Ten samý materiál najdeme i na loketních opěrkách ve dveřích.

Za to vše, společně s technickými modifikacemi motoru a zvýšením výkonu z 375 na 404 kW, bude Jaguar na českém trhu žádat zhruba 3,3 milionu korun.

Jaguar řady XK s provedením XKR-S získává novou krev do žil. Speciální verze dohání to, co se před dvěma lety u faceliftu mohlo změnit, ale zůstalo při starém – tedy až na interiér. Chválíme radikální úpravy exteriéru a zaměření na jasný cíl – postavit nejrychlejší kupé Jaguar všech dob. Doufáme, že ve stejném duchu se změní vzhled i u běžných verzí XK a XKR, a že se v budoucnu dočkáme nového interiéru. Byla by škoda, kdyby XK muselo dožít s tím stávajícím.

Vstoupit do diskuze (22)