Jaguar XKR-S: Kočkovitá šelma s maximálkou 300 km/h
Kompresorem přeplňovaný osmiválec dělá z Jaguaru XKR-S druhý nejrychlejší model této značky.
Ženevský autosalon je místem premiéry Jaguaru XKR-S, jehož výkon je shodný s ikonickým supersportem XJ220. Jaguar XKR-S však nepoužívá vidlicový šestiválec se dvěma turbodmychadly jako XJ220, ale kompresorem přeplňovaný osmiválec.
Vpředu uložený vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním produkuje 404 kW (550 koní), vrchol točivého momentu je 680 Nm, což znamená nárůst o 29 kW a 65 Nm proti pětilitru v XKR. Díky vyššímu výkonu odstartuje XKR-S z 0-100 km/h za 4,4 s a jede až 300 km/h. Kombinovaná spotřeba je 12,3 l/100 km.
Vyšší výkon hliníkové jednotky zařídilo její přemapování, nárůst kompresního poměru z 9.1:1 na 9.5:1 a aktivní výfukový systém, který umožňuje zvýšení průtoku výfukových plynů.
Jaguar XKR-S dostalo upravený hliníkový podvozek s delšími péry tlumičů a novými hliníkovými klouby v předním zavěšení. Přenastavení aktivního diferenciálu, stabilizační kontroly a adaptivních tlumičů zlepšilo ovladatelnost a jízdní stabilitu ve vysokých rychlostech. Torzní tuhost auta je díky novým prvkům podvozku 28.400 Nm/rad.
Upravené kotouče mají vpředu průměr 380 mm, vzadu 376 mm, díky nimž klesla brzdná dráha. Tyto změny měly přispět k zlepšení jízdních vlastností, které mají zaručit stejně vzrušující jízdu na okresce, tak i na okruhu Nürburgring. Ten Jaguar XKR-S objede asi za 8 min.
Kompletně přepracovaná příď dostala nové přídavné otvory v nárazníku. Samotný nárazník se rozšířil a dostal černé lízátko. Zcela se změnil i tvar předních světel, která dostala pás světelných diod pro denní svícení.
Další úpravy na karoserii zahrnují horizontální otvory v předních blatnících místo stávajících vertikálních. Vzadu se nachází difuzor integrovaný do nárazníku. Spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru ustoupil ve prospěch střídmě pojatého křídla a místo nápisu Jaguar se na zádi objevuje plastické logo automobilky – jako na modelech XJ a XF.
Nová jsou 20palcová kovaná kola Vulcan, která jsou vpředu široká 9 palců, vzadu 10,5 palce. Pneumatiky Pirelli P Zero mají vpředu rozměr 255/35, vzadu 295/35. Nové obutí snížilo neodpruženou hmotnost o 4,8 kg. Pohotovostní hmotnost auta je tak 1753 kg.
V černě zbarveném interiéru se objevil nový kožený multifunkční volant a přední vyhřívaná sedadla Performance s integrovanými hlavovými opěrkami, které je možné nastavit v 16 polohách. Kožené sedačky s výrazným bočním vedením budou buď dvoubarevné, nebo s kontrastním prošíváním s okrovou, nebo rudou nití.
Automobil se na domácím britském trhu začne prodávat v září, a to za cenu 97.000 liber (cca 2.700.000,- Kč).