Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak by se vám nová Honda Civic Type R líbila jako kombík?

Jan Zajíc Jan Zajíc 19. 9. 2022 • 07:20
20
6
Zobrazit náhledy (20)
Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer Honda Civic Type-R Tourer

Nová Honda Civic Type R bude k dispozici pouze jako pětidveřový hatchback, to je známá věc. Jak by se vám ale líbila jako kompaktní kombi?

Právě praktičtější karosářskou verzi si vysnil nezávislý designér a umělec vystupující v online světě jako Sugarchow. A protože současná 11. generace modelu Civic v provedení kombi nebude existovat vůbec, musel si podobu zadních partií praktické karosářské varianty do jisté míry navrhnout sám. Vyjít mohl jen z designu pětidveřového hot-hatche.

S ním vize ostrého kombíku pochopitelně sdílí především přední část vozu, novinky najdeme až ve druhé polovině karoserie. Řeč je samozřejmě hlavně o nové linii střechy, jiných sloupcích a odlišném prosklení.

Designové provedení zadních partií ovšem odráží současný styl ostrého Civicu, koncept má stejný nárazník s difuzorem a třemi koncovkami výfuku, stejné místo pro umístění registrační značky a totožná světla. Umělec dokonce vozu ponechal nápadné zadní křídlo, jen ho trochu zmenšil do podoby střešního spoileru. Tak jak se vám výsledek líbí? My pro jistotu znovu upozorníme, že Honda s kombíkem bohužel nepočítá.

Ale můžeme přidat několik informací o technice nového Civicu Type R. Víme, že pod kapotou bude stále pracovat turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec a že "CTR" zůstává výhradně předokolkou s ručně řazenou převodovkou.

Video se připravuje ...

Přesné parametry specifikace pro evropský trh bohužel ještě k dispozici nemáme, obecně se ovšem očekává, že vůz nabídne maximální výkon 243 kW v 6500 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 420 Nm mezi 2600 až 4000 min-1. Těmito čísly se totiž chlubí provedení pro Japonsko. A minulá generace měla v japonské a evropské verzi stejné parametry: 235 kW v 6500 min-1 a 400 Nm při 2500 až 4500 min-1. S jistou opatrností tak můžeme předpokládat, že ke stejnému či podobnému - a tedy poměrně decentnímu - navýšení dojde i u varianty pro starý kontinent.

Doporučujeme

Témata
Avatar - Ozzman
20. 9. 2022 11:26
Re: Líbil
Když o to možná jde. Pokud to srovnám s nějakým UFO Civicem, tak tohle neurazí, mne se ten agresivní hranatý čumák líbí, takže i kdyby to nutně nebylo Type R, ale byl tam nějaký normální motor (třeba 1,5t 134kw), bylo by to slušné a jistě i slušně jezdící rodinné auto.
Avatar - Emel
20. 9. 2022 10:00
Re: Líbil
Jo, přesně... až na ten spoiler bych tohle mohl.
Avatar - Roland Von Wagen
20. 9. 2022 07:47
Líbil by se mi.
A nemusel by to být ani Type R. Stačil by "obyčejný" civic.
Avatar - 3_diamanty
20. 9. 2022 07:35
Vyzera to vyborne
Kedysi bol kombik civic uplne v pohode ( dokonca este aj ten ufo II civic dokazal byt v kombiku ) .... skoda len ze dnes uz je vsetko logicke mimo hru a kombiky su nahradzane uz kdejakymi prapodivnymi pseudo-SUVeckami.... akoze tomuto novemu civicu by kombik fakt sedel... skoda
20. 9. 2022 06:46
Re: Líbil
O víkendu jsem poprvé viděl nový Civic. Předek je silně bezpohlavní, zadek podivný, ale celkově i přes udávané rozměry celkem kompaktní auto. Možná by zadku kombík prospěl.