Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se objednává nejvýkonnější muscle car světa? Nejdřív ho musíte najít

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Objednat si Dodge Challenger SRT Demon 170, nejvýkonnější produkční muscle car všech dob, není zas tak jednoduché.

Automobilka Dodge nedávno představila svůj dosud vůbec nejvýkonnější produkční muscle car, kterým se stal model s označením Dodge Challenger SRT Demon 170. Jeho premiérou navíc vyvrcholilo loučení s modely osazenými motory V8 HEMI, jejichž výroba v tomto roce končí. Kdo si ale chce některou z posledních limitovaných edicí objednat, musí vědět jak na to.

V případě Challengeru SRT Demon 170 a ostatních limitovaných modelů z edice Last Call totiž nestačí otevřít webovou stránku a objednat si vůz on-line, případně dojít do jakéhokoliv dealerství. Nejprve si totiž zákazníci musí zjistit, ve kterém dealerství si mohou daný vůz objednat.

Video se připravuje ...

Za tím účelem vytvořila automobilka tzv. Horsepower locator, tedy jakýs vyhledávač koňských sil, který je dostupný přes web DodgeGarage.com. Na této stránce mohou zákazníci zjistit, který Dodge PowerBroker jim může dané vozidlo, tedy vrcholný Challenger tedy jiný model ze série Last Call, dodat. Jinak než přes dealera totiž vůz objednat nejde.

Jakmile zákazníci najdou toho správného dealera, který může daný model objednat, musí ho kontaktovat a začít objednávku řešit. Potenciální zákazníci si přitom na webu často stěžují, že dealeři cenu vozidel zvyšují o různé poplatky. Automobilka se je proto snaží motivovat k udržení doporučených cen tím, že vozy objednané bez přirážky budou mít ve výrobě prioritu.

Zákazníci, kteří si objednají Challenger SRT Demon, navíc dostanou speciální dopis. Ten je upozorňuje, že vůz je extrémně výkonný a ve špatných rukou může být i nebezpečný. Současně automobilka zákazníky upozorňuje, že vůz potřebuje speciální servis, takže jeho údržba může být drahá.

Připomeňme, že Dodge Challenger SRT Demon 170 bude vyroben v počtu 3300 kusů, přičemž 300 kusů bude vyhrazeno pro zákazníky z Kanady, zbylých 3000 kusů pro americké zákazníky. V závislosti na počtu objednávek, výrobní kapacitě a dostupnosti dílů, zejména komponent motoru, ovšem automobilka nakonec nemusí vyrobit ani oněch 3300 kusů.

Zajímavostí je skutečnost, že stávající vlastníci modelu Challenger SRT Demon z roku 2018 mají unikátní možnost nechat si sladit poslední čtyři čísla VIN kódu nového modelu SRT Demon 170 se stávajícím vozem.

Pro všechny nové majitele modelů Dodge SRT pak automobilka nabízí možnost zúčastnit se jednodenní akce SRT Experience v Radford Racing School, kde se naučí bezpečně a správně ovládat své výkonné sportovní stroje. V případě modelu SRT Demon 170 se přitom zkušenosti jistě budou hodit.

Video se připravuje ...

S nejvyšším výkonem 1039 koní a točivým momentem 1281 Nm, tedy pokud je ve směsi paliva více než 65 procent etanolu, se totiž jedná o nejvýkonnější produkční muscle car na světě. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 1,66 sekundy a dráhu o délce 402 metrů pokoří v čase 8,91 sekundy při rychlosti 243 km/h.

Jde tak o nejlépe akcelerující produkční vůz a současně první tovární automobil, který pokoří sprint na ¼ míle pod 9 sekund. Cena by měla startovat od 96.666 dolarů, tedy necelých 2,1 milionu, k tomu je však potřeba přičíst ještě poplatek za doručení a bohužel i různé přirážky dealerů.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
11. 4. 2023 10:58
Re: Challenger a Charger bodují
Tak na resturování aut vyrobených letos je ještě hodně brzy, ty daj v pohodě dalších 15 let bez závažnějších oprav.
9. 4. 2023 21:06
Re: Challenger a Charger bodují
Bari,zaklad je ,ze sme si najkrajsie casy automobilizmu mohli uzit naplno ;-)
Teraz nasleduje doba zachrany tychto aut a vracanie ich spat do zivota naslednym restaurovanim..
9. 4. 2023 19:34
Re: Challenger a Charger bodují
Nemáš náhodou info do kdy půjde reálně objednat Charger 6.4 HEMI R/T?
Avatar - Barrichello
9. 4. 2023 18:22
Challenger a Charger bodují
za 1Q 2023 v USA:

Charger: 22 128 ks
Challenger: 11 371 ks

O auta je pořád velký zájem, poslední poctivé ameriky s klasickými motory, skvělým poměrem cena výkon (kor v usa) a nízkými náklady na servis.

Navíc skvělý výkon a neustále nějaké speciální edice.

Škoda že končí, bohužel jak říkám - vše co za něco stálo již bylo vyrobeno. Platí to čím dál víc.