Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak se prodávají prověřené ojetiny: Jde to i kulturně

Matouš Jelínek Matouš Jelínek 7. 11. 2015 • 12:39
33
19
Zobrazit náhledy (33)
Dále jsme vyrazili do servisu. Auto nám zdarma zvedli. Vůz jsme načetli také na diagnostice. Asi 70 procent zákazníků hradí vozy v hotovosti, zbytek využívá některou z možností financování. Pokud bychom si vůz koupili, stačilo by na závěr podepsat jednoduchou smlouvu. Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth V programu vyzkoušených ojetin do 5 let a aut starších se mohou objevit i vozy jiných značek Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Nechcete se zaplést s českými bazarníky? Řešením může být nabídka ojetin přímo od automobilky. Jenže není tady další háček?

Hledání kvalitní ojetiny může často připomínat odyseu – bludné putování od jednoho tragického případu ke druhému, ještě horšímu. I pokud bychom nakonec nějaký pěkný vůz našli, čekalo by nás většinou probírání nekonečnými smlouvami s desítkami „ale“, dodatečné poplatky za samozřejmé služby i nabídky financování výhodné hlavně pro prodejce. Je východiskem program ojetin přímo od samotné automobilky? Vypravili jsme se to zjistit do bazaru programu Škoda Plus autosalonu Femat v pražském Radotíně.

I roční

Už před cestou jsme si na stránkách Škodaplus.cz, což je jméno fi remního programu ojetin boleslavské značky, vyhlédli referenční dvanáctiměsíční Octavii Combi. Hnědý vůz se silnějším dieselem, na litých kolech, s vyhřívanými sedačkami, lepším dotykovým rádiem s handsfree, metalízou a na litých kolech. Tenhle kousek by jako nový vyšel na 562 800 Kč. Cena po roce používání a devatenácti tisících ujetých kilometrů? O rovných sto tisíc nižší.

Jenže bude auto vypadat stejně jako na fotkách? Nebo půjde o další olétaný služebák, jakých najdeme v kopřivách podivných bazarů možná stovky? „Jedná se o auto z kategorie ročních vozů,“ vítá nás prodejce Pavel Konrád. „Auta jsou zde maximálně osmnáct měsíců stará a s nájezdem do třiceti tisíc,“ popisuje, než se z nového showroomu vydáváme na „plac“. Ukazuje i certifikát původu a v počítači můžeme dokonce nahlédnout do systému Elsa, kam se ukládají veškeré servisní úkony. Naše auto podle něj prošlo opravnou při přezouvání, kdy byl zároveň aktualizován software rádia. Znovu se tam vrátilo při předprodejním servisu. V systému je dokonce zapsáno, kolik kapaliny bylo dolito do ostřikovače. A odkud vůz pochází? U ročních vozidel jde v drtivé většině případů o kousky ze zaměstnaneckého programu Škodovky. Všechna tato auta vyjíždějí z fabriky se čtyřletou zárukou, i po koupi roční ojetiny tak zůstane novému majiteli ještě minimálně dvouapůlletá garance.

Přijel z Ostravy

Naše oktávka stojí hned na začátku vyhrazené ohrady a je jak nová – úplně stejná jako na fotkách z webu. „Nesmí vypadat jinak. Dokonce to z centrály kontrolují. Pokud by něco nesedělo, auto ze stránky stáhnou,“ vysvětluje Pavel Konrád. „Vždyť se často stane, že se na něj přijede podívat někdo z druhého konce republiky,“ popisuje. „Třeba jeden pán z Ostravy dokonce dopředu zaplatil zálohu a až pak dorazil,“ říká prodejce.

Dále kontrolujeme VIN a procházíme všemožnou výbavu. Zkoumáme i tloušťku laku a spáry karoserie. „Samozřejmě můžeme auto projet,“ zve nás za volant průvodce a dává na výběr z dvojice asi desetikilometrových tras. Zahrnují jízdu po dálnici, serpentiny i rozmlácené parkoviště, kde by se projevil případný problém podvozku. Vzpomínáme si na návštěvu jednoho z bazarů na Libeňském ostrově, kde nám nedovolili jet dále než kilometr. Navíc sotva padesátkou.

Jestli bychom při podrobném zkoumání interiéru našli známky používání, jízdně je auto naprosto stoprocentní.

Na zvedák

Stav můžeme zhodnotit i v autorizovaném servisu, kam míříme cestou zpět. „Zákazník si zde může nechat auto zdarma prohlédnout. Klidně mu vůz zvedneme, a to i v případě, kdy přijede s vlastním mechanikem,“ popisuje zdejší vedoucí servisu Zdeněk Soukup, když připojuje auto na diagnostiku.

Vše je v pořádku, stejně jako při kontrole spodku. „U ročních vozů často tuto možnost zákazníci ani nevyužívají. V nabídce máme ale i starší auta. Třeba vyzkoušené vozy do pěti let stáří. I ty musí splňovat náročná technická kritéria, mají doloženou servisní historii u autorizovaného partnera, certifikát kilometrů a tak dále,“ vysvětluje Pavel Konrád. Vzpomínáme si přitom na loňský případ na první pohled pěkně vypadajícího neautorizovaného prodejce KupŠkodu.cz, který nabízel sice pěkná, ale prokazatelně stočená auta. Kousek, na který jsme upozornili v čísle

2/2014, byl zmanipulovaný minimálně o 170.000 kilometrů.

„U nás by se nic takového nemohlo stát. Pokud není u našich vozů z programu necertifikovaných aut nájezd stoprocentně prokázaný, musíme na to zákazníka upozornit. Také při prodeji dostává protokol o tom, jak na tom jsou jednotlivé součásti vozidla, případně co bude potřeba na autě opravit,“ popisuje. Napadá nás, jestli ale autosalon nemá tendenci vlastní auto si pochválit a případné chyby zamlčet. „Rozhodně ne. Zaprvé je součástí předprodejního servisu diagnostika, kde počítač neošálíte. Navíc rozhodně nechceme riskovat dobrou pověst. Vždyť spokojený zákazník se vrátí a to je pro nás jako obchodníky nejdůležitější. V případě, že by nám nevěřil, může si bezplatně nechat auto zkontrolovat u jiného autorizovaného dealera,“ vyvrací naši domněnku Konrád.

A kdyby se přece jen po prodeji stala neočekávaná porucha? „Nebudu tvrdit, že i přes všechny kontroly k takové situaci nemůže dojít. Opakuji však, že naším cílem je spokojený klient, proto se vždy snažíme individuálně najít nejlepší řešení situace,“ dodává zdejší šéf prodeje ojetin, když se vracíme zpět k autosalonu.

Jak u nového

Co by následovalo v případě, že bychom se rozhodli ihned si jej vzít? „Pokud budete chtít financování, můžeme jej spočítat. Možností a různých zvýhodnění je spousta. Nabízíme i pojištění. Obojí od největších hráčů na trhu,“ vysvětluje opět u stolečku. Celá kultura je na stejné úrovni jako u nových aut – zapomeňte na maringotku v kopřivách a podloudné praktiky. „Naše cena je pro zákazníka konečná, neúčtujeme žádné poplatky za přistavení vozu ani nic podobného. V autě je také dostatek všech provozních kapalin a nesmí chybět ani povinná výbava. Připraveny máme i ověřené plné moci pro převod. Umíme jej ale i za drobný poplatek zařídit. Pokud jde vše hladce, zákazník může odjet novým autem i v řádu několika hodin,“

dodává. Kéž by to takto snadno a bez stresů z dalších nákladů šlo na více místech.

Víte, že…

  • loni bylo přes program Škoda Plus prodáno 31.000 aut?
  • letos to bylo už 29 tisíc za tři čtvrtě roku?
  • kromě škodovek se můžou u starších vozů v programu objevit i vozy jiných značek?
  • v programu participují asi dvě třetiny autorizovaných dealerů Škody?
  • tímto způsobem lze auto i prodat? Vykupuje se buď za hotové, nebo do komise.
  • i u staršího vozu Škoda lze po pravidelném servisu znovu obnovit záruku mobility? Ta nabízí třeba rozsáhlé asistenční služby.
  • každý participující dealer musí mít pracovníky speciálně proškolené pouze na ojetiny?

Nejvíc frčí jedničky v podvečer

O jaká ojetá auta mají zákazníci největší zájem? „Stále se jedná hlavně o Škodu Fabia první generace s benzinovou čtrnáctistovkou a Octavii 1.9 TDI,“ popisuje prodejce Fematu Jakub Poláček. „Největší poptávka po použitých vozech je před dobou dovolených,“ doplňuje jej kolega Pavel Konrád. „V tuto roční dobu sílí zájem o čtyřkolky,“ pokračuje. A kdy chodí nejvíce zákazníků? „Je to různé. Většinou ale přijdou v podvečer po práci, často také v sobotu,“ shoduje se zdejší duo prodejců.

Značky nabízející program prověřených ojetých aut

  • Audi
  • BMW
  • Citroën
  • Ford
  • Hyundai
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • Opel
  • Peugeot
  • Renault
  • Seat
  • Škoda
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Související články

Témata
8. 11. 2015 13:37
Nové vs ojeté
Takže za rok používanou ochcávku sleva cca 16-17%, když teď zajdu k dealerovi, tak mi dá slevu 9-12% ( necucám z prstu, nedávno jsem byl osobně), když uberu malinko z výbavy ( respektive některé věci jsou dnes v rámci výbavy a nepřiplácí se) a vezmu třeba skladovku, tak jsem na stejných penězích, ale za nové a v techničáku budu psaný jen já. Co z toho plyne? Děkuji, ale nechci.

No a když vezmu konkurenci, tak teď běží akce na Hyundai i30 sw v naftě za 370 tis a s plnou výbavou kolem 400 tis.
8. 11. 2015 13:33
Pro všechny pochybovače...
...podívejte se na recenzi mého auta, konkrétně s panem Konrádem mám nejlepší zkušenosti :-) :yes:
Avatar - speedfred
8. 11. 2015 10:51
Re: Když
To bolo dobreeee :yes:
7. 11. 2015 21:07
Re: Ako tak čítam, tak mi nabehol banner Das WeltAuto ...
To bol komisny predaj? Ked mi zaplatia, tak nech si to vesaju na web aj rok, ked komisny, tak ja urcujem, za aku cenu to maju predavat.
7. 11. 2015 21:04
Re: Program "Toyota certifikovano"
Neco podobneho Opel certifikovane vozy. Ne tak strasne ,ale deklarovane ukony nebyly provedeny. Dalsi den chybove hlaseni. Prodej jak stoji a lezi, za nic nerucime.
Tady v moje.auto.cz nekdo kupoval ve Weltu Fabii. Naborena a nepriznano.
Vsechno to je jenom lesteny prd, jak prodat srtot, ktrry tam nechal zakaznik kupujici nove auto protiuctem. Ojetinar je nezajima.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud