Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak to bude s ženevským autosalonem? Na nadcházejícím ročníku bude chybět i Ford

David Bureš
Diskuze (5)
Také ženevský autosalon už musí bojovat se zájmem vystavovatelů. Na nadcházejícím ročníku bude chybět vedle Volva i Ford.

O klesajícím zájmu vystavovatelů o evropské nebo americké autosalony jsme v minulosti psali už několikrát, třeba na nedávném pařížském veletrhu letos chyběly i takové značky jako Ford, Fiat, Nissan, Opel nebo Volkswagen. Ženevský autosalon se však zatím takovým problémům vyhýbal, pro jeho specifika se automobilkám nadále líbil. Jak se ale zdá, o přízeň výrobců budou muset bojovat také ve Švýcarsku.

Nadcházející ročník autosalonu naplánovaný na březen 2019 totiž už hlásí první ztráty, a to z řad důležitých vystavovatelů. Už během léta oznámilo Volvo, že bude na výstavišti Palexpo na jaře chybět, nyní se k němu přidává Ford. Oba výrobci už nebyli zastoupeni ani v Paříži, raději hledají odlišné formy propagace svých novinek.

„Dívali jsme se na věci, které musíme udělat v roce 2019, a zjistili, že jich je hodně. Kvůli naplánování premiér našich produktů ale necítíme, že termín ženevského autosalonu splňuje naše požadavky,“ vysvětluje absenci Fordu na ženevském autosalonu 2019 mluvčí značky s tím, že než aby automobilka v Ženevě prezentovala nějakou nedůležitou novinku, raději utratí peníze za nějakou větší prezentaci v jiném termínu. Konkrétně se chce Ford v příštím roce pochlubit novým Fordem ST nebo modernizovaným Mondeem. Podobně už Opel vysvětloval svoji neúčast na letošním ročníku ženevské autoshow, s tím, že tam nemá co vystavovat.

Mluvčí naznačuje, že pro Ford bude v příštím roce vhodnější vystavovat třeba na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který má v posledních letech stále blíže velké výstavě automobilů než prezentaci unikátních aut jako kdysi. Celá akce se navíc koná venku, což umožňuje nalákat návštěvníky na více interaktivních prvků.

Ostatně i kvůli tomu se detroitský autosalon, tradičně konaný v lednu, od roku 2020 termínově přesune na léto, aby umožnil pořádat více outdoorových aktivit. Relativně malé ženevské výstaviště má v tomto ohledu nevýhodu, protože nic takového dělat neumožňuje. Mluvčí Fordu ale zdůrazňuje, že příští ročník ženevského autosalonu je jen výjimkou a do dalších let automobilka tuto výstavu, společně s tou domácí v Detroitu, považuje za prioritní.

Co když ale Ford zjistí, že mu autosalon nechybí a budou na něj reagovat i další výrobci? Nechme se překvapit... Ženeva má na rozdíl od Paříže nebo Frankfurtu nevýhodu v tom, že nemá žádného domácího klíčového výrobce, který by setrval i v těžkých časech. Na druhou stranu byla vždy zajímavá pro různé menší firmy, ať už pro výrobce superaut nebo tuningové úpravce, a tak je klidně možné, že se třeba posune tímto směrem a stane se přehlídkou luxusního automobilového zboží.

David Bureš
Diskuze (5)
29. 10. 2018 10:09
koniec sa blíži
pre automobilky už nemá zmysel zúčastňovať sa klasických salónov. Mohli by v tom pokračovať, ak by sa výstaviská vedeli prispôsobiť dobe, ale nevedia. Dnes je situácia dramaticky iná. Ak automobilka urobí sólo prezentáciu, tak to online sleduje celý svet, o novinke sa píše po celom svete, správy, testy, fotky, videá. Aký zmysel má nehorázne drahá expozícia na výstavisku, kde sa napriek návalom nedotrepe ani promile trhu? Ja som zažil všetky veľké európske, ale zvykám si na nové časy, majú tiež niečo do seba.
29. 10. 2018 07:48
nova doba
tak fordu asi chybaju peniazky, ved musel zacvakat nejakých 700 milionov za horiace ecoboosty >:D

realne sa im to neoplati, nevidim to uz velmi na odhalovanie noviniek ale skor na nejake lokalne narodne autosalony, kde si realni potencialni zákazníci mozu vyskusat viacej aut naskladaných vedla seba - na to je autosalon super
Avatar - Floyd
28. 10. 2018 19:49
Re: Nová doba je tu....
Přesně tak :yes:
Avatar - Ja Prvni 123
28. 10. 2018 18:05
No, on se cely svet aut otaci k "luxuxnimu zbozi".
Snem "velkeho bratra" neprehlednutelne je, aby auto meli jen ti nejbohatsi, ani ti daleko nedojeli a byli trvale pod kontrolou, kde jsou.
:-)
Cilem je par elektromobilu... s dojezdem do 200km... a idealne kazdy start bude povolovat "dispecer". Pro zacatek staci, ze vam vyrobce muze auto proste na dalku vypnout...
Avatar - praděda7
28. 10. 2018 14:28
Nová doba je tu....
je třeba hledat nové cesty k zákazníkovi.... :-!