Jak to bude s ženevským autosalonem? Na nadcházejícím ročníku bude chybět i Ford
O klesajícím zájmu vystavovatelů o evropské nebo americké autosalony jsme v minulosti psali už několikrát, třeba na nedávném pařížském veletrhu letos chyběly i takové značky jako Ford, Fiat, Nissan, Opel nebo Volkswagen. Ženevský autosalon se však zatím takovým problémům vyhýbal, pro jeho specifika se automobilkám nadále líbil. Jak se ale zdá, o přízeň výrobců budou muset bojovat také ve Švýcarsku.
Nadcházející ročník autosalonu naplánovaný na březen 2019 totiž už hlásí první ztráty, a to z řad důležitých vystavovatelů. Už během léta oznámilo Volvo, že bude na výstavišti Palexpo na jaře chybět, nyní se k němu přidává Ford. Oba výrobci už nebyli zastoupeni ani v Paříži, raději hledají odlišné formy propagace svých novinek.
„Dívali jsme se na věci, které musíme udělat v roce 2019, a zjistili, že jich je hodně. Kvůli naplánování premiér našich produktů ale necítíme, že termín ženevského autosalonu splňuje naše požadavky,“ vysvětluje absenci Fordu na ženevském autosalonu 2019 mluvčí značky s tím, že než aby automobilka v Ženevě prezentovala nějakou nedůležitou novinku, raději utratí peníze za nějakou větší prezentaci v jiném termínu. Konkrétně se chce Ford v příštím roce pochlubit novým Fordem ST nebo modernizovaným Mondeem. Podobně už Opel vysvětloval svoji neúčast na letošním ročníku ženevské autoshow, s tím, že tam nemá co vystavovat.
Mluvčí naznačuje, že pro Ford bude v příštím roce vhodnější vystavovat třeba na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který má v posledních letech stále blíže velké výstavě automobilů než prezentaci unikátních aut jako kdysi. Celá akce se navíc koná venku, což umožňuje nalákat návštěvníky na více interaktivních prvků.
Ostatně i kvůli tomu se detroitský autosalon, tradičně konaný v lednu, od roku 2020 termínově přesune na léto, aby umožnil pořádat více outdoorových aktivit. Relativně malé ženevské výstaviště má v tomto ohledu nevýhodu, protože nic takového dělat neumožňuje. Mluvčí Fordu ale zdůrazňuje, že příští ročník ženevského autosalonu je jen výjimkou a do dalších let automobilka tuto výstavu, společně s tou domácí v Detroitu, považuje za prioritní.
Co když ale Ford zjistí, že mu autosalon nechybí a budou na něj reagovat i další výrobci? Nechme se překvapit... Ženeva má na rozdíl od Paříže nebo Frankfurtu nevýhodu v tom, že nemá žádného domácího klíčového výrobce, který by setrval i v těžkých časech. Na druhou stranu byla vždy zajímavá pro různé menší firmy, ať už pro výrobce superaut nebo tuningové úpravce, a tak je klidně možné, že se třeba posune tímto směrem a stane se přehlídkou luxusního automobilového zboží.