Jak zvýšit dojezd elektromobilů? Připojením vozíčku s baterkou přece!
Nová doba přináší nové myšlenky. Nápad s vozíčkem jako prodlužovačem dojezdu patří k těm nejpozoruhodnějším.
Francouzský start-up EP Tender se nechce spokojit s přeci jenom omezenějším polem působnosti elektromobilů, daným jednoduše tím, že moc daleko nedojedou. Třeba dovolená by tak už mohla být komplikovanější.
A zde přichází nápad francouzských kulišáků na efektivní prodloužení dojezdu – za elektromobil jednoduše připojíte vozíček s baterkou! V současnosti EP Tender nabízí provedení s kapacitou 36,5 kWh, pracuje však i na verzi s 60 kWh. Abyste měli představu, na elektromobilitu a nová čísla s ní spojená si stále ještě zvykáme, nový Renault Zoe používá baterku s kapacitou 52 kWh, která by mu podle WLTP měla vystačit na 390 kilometrů.
Samozřejmostí je spolupráce s mobilní aplikací, díky níž si nabitý vozíček objednáte, zařízení vyhledáte a pak sledujete, jak vám elektřina proudí do vozu. Francouzi slibují kompatibilitu s veškerými myslitelnými elektroauty, což je určitě fajn, ale kolik z nich může táhnout vozíček? Myslel jsem, že absence koule patří k vyhlášeným negativům elektromobilů… Podle videa bych to ale viděl na připojení prostřednictvím jakéhosi speciálního mechanismu, kterým však bude bezesporu nutné vůz dodatečně vybavit.
Pokrok to však bezesporu je, vždyť start-up začínal s vozíčkem vybaveným spalovacím motorem s pětatřicetilitrovou nádrží na benzin, výkonem pohonné jednotky 22 kW a celkovou hmotností 265 kg. Elektromotorista postižený vybitou baterií tak může využít až 80 kWh. Ve Francii to celé už funguje - k nehybnému elektromobilu dorazí spalovací vozíček a podá pomocnou kilowatthodinu. Otázkou je, za jakou cenu. S elektrickým vozíčkem bude mít uživatel elektromobilu určitě klidnější spaní.
