Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka testuje v Praze mobilní nabíjecí stanice. Doveze ji k vám elektrokolem

Stanislav Kolman
Diskuze (25)

Vedle stacionárních dobíjecích stanic bychom se do budoucna mohli dočkat i řešení mobilních. Jedno takové teď testuje DigiLab Škodovky v našem hlavním městě.

Projekt je zatím v pilotní fázi a Škoda, respektive její DigiLab, si od něj slibuje usnadnění přechodu k elektromobilitě. Pojízdné dobíječky budou nejprve sloužit carsharingovým platformám a firemním flotilám, které využívají elektromobily. DigiLab odhaduje, že aktuálně jezdí po Praze okolo tisícovky elektrických aut. Příští rok už dorazí i první elektrická Škoda CITIGOe a později bude následovat elektrický crossover vycházející z konceptu Vision E. Počet tuzemských majitelů elektromobilů tedy jistě poroste.

„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost dobití,“ vysvětluje význam projektu Jarmila Plachá, vedoucí DigiLabu.

Jak můžete vidět v přiložené fotogalerii, kompaktní zařízení je připojeno za elektrokolo obsluhované pracovníkem. Ten nabíječku přiveze na místo určení, zapojí ji a zajistí kabel tak, aby jej nemohl vytáhnout nikdo z nabíjecí jednotky ani z elektroauta.

Jedna dobíječka disponuje kapacitou 16,8 kWh a skládá se z dvanácti stejných bateriových článků. Do běžného elektromobilu lze plnou „šťávu“ dostat za čtyři hodiny, a to až na úroveň 80 % nabití. Články lze navíc ze zařízení vyjmout a nabíjet samostatně v docích, mohou být tedy nahrazeny dalšími připravenými články a celé elektrokolo tak může z centrály rychle zamířit zpět do provozu.

Služba vzniká pod taktovkou DigiLabu ve spolupráci s energetickou společností PRE a tvůrci upozorňují, že do budoucna se počítá s rozšířením nabídky také pro soukromé zákazníky. Co myslíte, stane se v Praze z pojízdných dobíječek stejný fenomén, jakým jsou dnes koloběžky?

Jízdy z konceptem elektrického crossoveru Vision E si můžete připomenout níže přiloženým videem.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (25)
15. 11. 2018 09:27
Re: Šáderikša pěkná mldka
Ale s nepoměrně těžší "zmrzlinou".
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2018 07:12
Začínám podporovat EV
Prosadit jen, že do každého EV patří elektrocentrála a já je budu dodávat.
15. 11. 2018 00:47
Re: energetická náročnost
Není nutné připočítat i ztráty při změnách napětí? Těžko budou články v kole dávat přesně 230V střídavých kterými se musí nabíjet elektromobil. Převod ze stejnosměrného na střídavý proud, potom zase v elektromobilu zpět. Nebo to už je započítané?
Ukládání energie do baterie ze které se nabíjí další baterie - naprostý ekonomický i ekologický nesmysl.
Avatar - Ada je zase tady
14. 11. 2018 20:14
Re: energetická náročnost
Naopak je to perfektní! První prakticky použitelný elektromobil! S tou baterkou to jízdní kolo dojede i z Plzně do Ostravy! :yes:
Avatar - Ada je zase tady
14. 11. 2018 20:10
Re: Šáderikša pěkná mldka
Já mám naopak problém s jedovatými smrady z těch benzínových sračµk. Kdo má ty smrady čuchat? Naštěstí je z důvodu nadměrných emisí CO2 brzy zakážou. >:-[]