Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka testuje v Praze mobilní nabíjecí stanice. Doveze ji k vám elektrokolem

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 14. 11. 2018
65
25
Zobrazit náhledy (65)
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Vedle stacionárních dobíjecích stanic bychom se do budoucna mohli dočkat i řešení mobilních. Jedno takové teď testuje DigiLab Škodovky v našem hlavním městě.

Projekt je zatím v pilotní fázi a Škoda, respektive její DigiLab, si od něj slibuje usnadnění přechodu k elektromobilitě. Pojízdné dobíječky budou nejprve sloužit carsharingovým platformám a firemním flotilám, které využívají elektromobily. DigiLab odhaduje, že aktuálně jezdí po Praze okolo tisícovky elektrických aut. Příští rok už dorazí i první elektrická Škoda CITIGOe a později bude následovat elektrický crossover vycházející z konceptu Vision E. Počet tuzemských majitelů elektromobilů tedy jistě poroste.

„Dostatek dostupných nabíjecích stanic je pro současné i budoucí majitele elektromobilů velmi důležité téma. Mobilní nabíjecí stanice je jedním z řešení pro situace, kdy jsou akumulátory v elektromobilu na kritické hranici a majitel nemá ve svém okolí možnost dobití,“ vysvětluje význam projektu Jarmila Plachá, vedoucí DigiLabu.

Jak můžete vidět v přiložené fotogalerii, kompaktní zařízení je připojeno za elektrokolo obsluhované pracovníkem. Ten nabíječku přiveze na místo určení, zapojí ji a zajistí kabel tak, aby jej nemohl vytáhnout nikdo z nabíjecí jednotky ani z elektroauta.

Jedna dobíječka disponuje kapacitou 16,8 kWh a skládá se z dvanácti stejných bateriových článků. Do běžného elektromobilu lze plnou „šťávu“ dostat za čtyři hodiny, a to až na úroveň 80 % nabití. Články lze navíc ze zařízení vyjmout a nabíjet samostatně v docích, mohou být tedy nahrazeny dalšími připravenými články a celé elektrokolo tak může z centrály rychle zamířit zpět do provozu.

Služba vzniká pod taktovkou DigiLabu ve spolupráci s energetickou společností PRE a tvůrci upozorňují, že do budoucna se počítá s rozšířením nabídky také pro soukromé zákazníky. Co myslíte, stane se v Praze z pojízdných dobíječek stejný fenomén, jakým jsou dnes koloběžky?

Jízdy z konceptem elektrického crossoveru Vision E si můžete připomenout níže přiloženým videem.

360p720p1080p

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Šáderikša pěkná mldka
starý_kluk
| 15. 11. 2018
Ale s nepoměrně těžší "zmrzlinou".
Avatar - KANKUNEN
Začínám podporovat EV
KANKUNEN
| 15. 11. 2018
Prosadit jen, že do každého EV patří elektrocentrála a já je budu dodávat.
energetická náročnost
megacruiser
| 15. 11. 2018
Není nutné připočítat i ztráty při změnách napětí? Těžko budou články v kole dávat přesně 230V střídavých kterými se musí nabíjet elektromobil. Převod ze stejnosměrného na střídavý proud, potom zase v elektromobilu zpět. Nebo to už je započítané?
Ukládání energie do baterie ze které se nabíjí další baterie - naprostý ekonomický i ekologický nesmysl.
Avatar - Ada je zase tady
energetická náročnost
Ada je zase tady
| 14. 11. 2018
Naopak je to perfektní! První prakticky použitelný elektromobil! S tou baterkou to jízdní kolo dojede i z Plzně do Ostravy! :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Šáderikša pěkná mldka
Ada je zase tady
| 14. 11. 2018
Já mám naopak problém s jedovatými smrady z těch benzínových sračµk. Kdo má ty smrady čuchat? Naštěstí je z důvodu nadměrných emisí CO2 brzy zakážou. >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku