Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaká budoucnost čeká Mazdu MX-5? Zástupci značky promluvili o možné elektrifikaci

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Ačkoliv Mazda dlouho elektrifikaci vzdorovala, nakonec se musela přizpůsobit. Nabízí se však otázka, jak se nové trendy dotknou jejího ikonického sportovního modelu MX-5.

Mazda MX-5, v zámoří známá také jako Miata, je dokonalým příkladem jednoduchého sportovního vozu, který navzdory poměrně nízkému výkonu nabízí perfektní zážitky za volantem. Toho automobilka dosáhla především důrazem na nízkou hmotnost, kompaktní rozměry a skvělou ovladatelnost, což se ale příliš neslučuje se současným trendem elektrifikace.

Díky relativně nízkému objemu výroby existuje šance, že pátá generace modelu MX-5 bude jako jedna z mála nových vozů ušetřena elektrifikace. Pokud by však automobilka musela sáhnout po některé z forem elektrické asistence, stále se prý bude soustředit na dosažení co nejnižší hmotnosti.

Nízká váha a kompaktní rozměry jsou základními prvky MX-5, takže i kdybychom museli sáhnout po elektrifikaci, stále budeme muset mít jistotu, že nám pomůže dosáhnout nízké hmotnosti vozu,“ uvedl v rozhovoru pro britské kolegy z AutoCar Ichiro Hirose, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení Mazdy.

Ikuo Maeda, designový šéf značky, následně v rozhovoru zdůraznil, že rozhodování o pohonné jednotce může ve velkém ovlivnit i měnící se názor veřejnosti. „Preference lidí, kteří si užívají jízdu sportovními vozy, se mohou měnit, takže se musíme zamyslet nad tím, jakým směrem se společnost vydá,“ cituje AutoCar Maedu.

Chceme se zaměřit na tu nejlepší pohonnou jednotku, která nám pomůže docílit nízké váhy, ale kvůli měnícím se požadavkům a preferencím musíme prozkoumat více možností. Zatím nemám odpověď, ale musíme vyrobit automobil, který budou moci lidé vlastnit i bez obav, že nejsou eco-friendly,“ dodává Maeda.

Minimálně ve Velké Británii se však MX-5 stále těší skvělým prodejům, které již letos přesáhly 4000 kusů. Jeremy Thompson z britského zastoupení Mazdy popsal MX-5 jako „evergreen, který stále udržuje jeden aspekt značky stále naživu.“ Navíc podle jeho slov „časy, kdy byla MX-5 známá stejně jako celá Mazda, nejsou zas tak vzdálené.“ I proto se prý Mazda snaží „dostat kousek MX-5kovosti do všech modelů.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - Otrava
30. 11. 2019 01:20
Re: Hloupost
Možná ne. Předem bych to neodsuzoval. Pravda, skvělé řazení by bylo ta tam, zvuk taky, ale mx5 je především o hravosti, o skvělých jízdních vlastnostech, o tom že člověk nepotřebuje spoustu výkonu, aby projel zatáčku bokem s úsměvem od ucha k uchu.
Pokud by se povedlo odladit slušný hybrid nebo elektromobil s ještě rozumnou hmotností (nové technologie v budoucnu), mohlo by to být stále hravé a zábavné auto...

To spíš pochopím, že se někdo bude bouřit proti elektromotoru v Mustangu.
Avatar - palix
29. 11. 2019 21:16
Re: Hloupost
Ak už niečo "EKO", tak by tam mohli dať nejaký hybrid s manuálom. Možno trochu divočina, ale k MX5 sa hodí manuál. Hybrid by nejako strávil aj skalný fanúšik MX5, ak by už nemal na výber...
29. 11. 2019 18:45
Re: Hloupost
Přesně tak, elektrifikace by MX-5 stoprocentně zabila! :-( :no: :no: :no:
Avatar - CHerokee
29. 11. 2019 16:03
Hloupost
MX 5 kupují z velké většiny automobiloví enthusiasti, o tom není pochyb. Počet těch, co rádi řídí a investují do kabrioletů spíše klesá, mladí raději tráví čas na sociálních sítích než s větrem ve vlasech. Pokud z toho udělají elektrický pekáč, přijdou o zákazníky.