Jaká budoucnost čeká Mazdu MX-5? Zástupci značky promluvili o možné elektrifikaci
Ačkoliv Mazda dlouho elektrifikaci vzdorovala, nakonec se musela přizpůsobit. Nabízí se však otázka, jak se nové trendy dotknou jejího ikonického sportovního modelu MX-5.
Mazda MX-5, v zámoří známá také jako Miata, je dokonalým příkladem jednoduchého sportovního vozu, který navzdory poměrně nízkému výkonu nabízí perfektní zážitky za volantem. Toho automobilka dosáhla především důrazem na nízkou hmotnost, kompaktní rozměry a skvělou ovladatelnost, což se ale příliš neslučuje se současným trendem elektrifikace.
Díky relativně nízkému objemu výroby existuje šance, že pátá generace modelu MX-5 bude jako jedna z mála nových vozů ušetřena elektrifikace. Pokud by však automobilka musela sáhnout po některé z forem elektrické asistence, stále se prý bude soustředit na dosažení co nejnižší hmotnosti.
„Nízká váha a kompaktní rozměry jsou základními prvky MX-5, takže i kdybychom museli sáhnout po elektrifikaci, stále budeme muset mít jistotu, že nám pomůže dosáhnout nízké hmotnosti vozu,“ uvedl v rozhovoru pro britské kolegy z AutoCar Ichiro Hirose, vedoucí výzkumného a vývojového oddělení Mazdy.
Ikuo Maeda, designový šéf značky, následně v rozhovoru zdůraznil, že rozhodování o pohonné jednotce může ve velkém ovlivnit i měnící se názor veřejnosti. „Preference lidí, kteří si užívají jízdu sportovními vozy, se mohou měnit, takže se musíme zamyslet nad tím, jakým směrem se společnost vydá,“ cituje AutoCar Maedu.
„Chceme se zaměřit na tu nejlepší pohonnou jednotku, která nám pomůže docílit nízké váhy, ale kvůli měnícím se požadavkům a preferencím musíme prozkoumat více možností. Zatím nemám odpověď, ale musíme vyrobit automobil, který budou moci lidé vlastnit i bez obav, že nejsou eco-friendly,“ dodává Maeda.
Minimálně ve Velké Británii se však MX-5 stále těší skvělým prodejům, které již letos přesáhly 4000 kusů. Jeremy Thompson z britského zastoupení Mazdy popsal MX-5 jako „evergreen, který stále udržuje jeden aspekt značky stále naživu.“ Navíc podle jeho slov „časy, kdy byla MX-5 známá stejně jako celá Mazda, nejsou zas tak vzdálené.“ I proto se prý Mazda snaží „dostat kousek MX-5kovosti do všech modelů.“