Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Připravované Porsche 911 Hybrid má být vůbec nejvýkonnější 911 ze všech

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Masivní elektrifikace značky Porsche se nevyhne ani ikonickému modelu 911, který by se měl stát díky asistenci elektromotoru vůbec nejvýkonnější 911 v nabídce.

O elektrických plánech značky Porsche na příští desetiletí promluvil v rozhovoru pro Top Gear přímo šéf značky Oliver Blume, který hned v úvodu připomněl, že Porsche chce pokrýt kompletní spektrum nabídky. „Ve všech našich segmentech – sedany, SUV i sportovní dvoudveřové vozy – chceme mít spalovací motory, hybridy i elektrické modely.

Zároveň dodal, že kdykoliv Porsche vyvíjí čistě elektrický model, jedná se o účelně postavený kus, nikoliv pouze přizpůsobení auta se spalovacím motorem. U současné generace Porsche 911 (gen. 992) se přitom o hybridní technice spekuluje již delší dobu. A nyní jsme se konečně dozvěděli pár zajímavých detailů.

Podle Blumeho bude totiž hybridní Porsche 911 „nejvýkonnější 911 ze všech.“ Zřejmě se tak dočkáme modelu, který strčí do kapsy i modely Turbo S nebo GT2 RS. Na tom bude mít velkou zásluhu i použitá technika klasického hybridu, který dostane menší baterie než plug-in hybridní modely a nebude tak muset tahat zbytečnou zátěž.

Při vývoji hybridního Porsche 911 pak automobilka plánuje využít zkušenosti ze stavby hybridního závodního speciálu 919 Hybrid Evo. Ten má na kontě nespočet závodních úspěchů, včetně pokoření Nürburgringu v historicky nejlepším čase 5:19.54.

Říkali jsme, že nová generace 911 nabídne i hybridní verzi. Ta bude nejvýkonnější 911 ze všech. Nebude to plug-in hybridní model, takže nebude muset tahat zbytečnou váhu baterií. Máme s tím zkušenosti – podívejte se na závodní 919,“ cituje Blumeho Top Gear.

O samotném voze zatím bohužel nemáme žádné konkrétní informace, šéf vývoje sportovních vozů Porsche August Achleitner však v minulosti přislíbil, že se dočkáme i omezeného čistě elektrického dojezdu, jak připomíná web Motor1.  Z minulosti také víme, že 911 generace 992 byla vyvíjena již s ohledem na využití hybridní techniky, na kterou by zde již mělo být připravené místo. Převodovka PDK je navíc konstruována tak, aby vydržela točivý moment až 800 Nm.

Přesný výkon hybridní 911 je samozřejmě zatím pouze ve hvězdách, podle kolegů z Motor1 by však základem měl být model Turbo S, od kterého se očekává výkon okolo 640 koní. V kombinaci s hybridním systémem se pak očekává kombinovaný výkon přes 700 koní. Baterie bude s největší pravděpodobností umístěna vpředu, což by mělo pomoci s rozložením hmotnosti mezi nápravami. O velikosti baterie můžeme opět jen spekulovat, přesto se dá již nyní očekávat, že se negativně podepíše na velikosti palivové nádrže.

Po stránce technicky se tak jedná pouze o řadu spekulací. Díky Blumemu však s jistotou můžeme říci, že nové elektrická 911 zkrátka bude tou nejvýkonnější. A její představení? Ani to zatím nebylo ohlášeno, očekává se však v průběhu roku 2022.

Ondřej Mára
Diskuze (0)

Doporučujeme