Japonský Nissan díky prodeji v USA zvýšil čistý zisk o 14 procent
Společnosti k lepším výsledkům pomohl odbyt ve Spojených státech. Společnost podle agentury Reuters nyní věří, že je na cestě k oživení na svém klíčovém trhu v Číně.
Nissan je z hlediska objemu produkce druhou největší japonskou automobilkou za svým rivalem Toyotou. Čistý zisk Nissanu v období od dubna do června překonal odhady analytiků, kteří v průzkumu Reuters v průměru počítali s částkou 63,8 miliardy JPY.
Prodej vozů Nissanu v USA meziročně stoupl o 20 procent. Automobilka ve Spojených státech v květnu zlevnila ceny sedmi modelů včetně modelu Altima, který je na tamním trhu nejprodávanějším vozem Nissanu.
Prodej v Číně ale v odpovídajícím období klesl o 15 procent. Odbyt v druhé největší ekonomice světa negativně ovlivnil územní spor mezi Čínou a Japonskem o neobydlené ostrovy. Diplomatický spor, po kterém v Číně vzplály protijaponské nálady, Nissan zasáhl mimořádně těžce. Čína byla pro automobilku v posledních čtyřech letech největším trhem a Nissan na ni spoléhal nejvíce z japonských výrobců aut, napsal Reuters.
Japonské automobilky nyní těží ze slabé domácí měny, která posiluje konkurenceschopnost jejich vozů v cizině a po přepočtu zvyšuje hodnotu zahraničních zisků.
ČTK