Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Je to oficiální: Ford Mustang míří do Evropy – a s ním i Edge!

Je to oficiální: Ford Mustang míří do Evropy – a s ním i Edge! Zdroj: acz

Je to oficiální: Ford Mustang míří do Evropy – a s ním i Edge!

Strategie globálních produktů zavane ke břehům starého kontinentu dva modely, se kterými Ford slaví úspěchy na severoamerickém trhu.

Ford je dnes samé „překvapení“. Poté, co ráno potvrdil spekulace o zařazení tříválce 1,0 l EcoBoost do nabídky motorizací pro nové Mondeo, zveřejnil dnes odpoledne to, o čem se šuškalo snad ještě déle – příští generace ikonického pony carFord Mustang bude oficiálně k mání i v Evropě.

Mustangy samozřejmě jezdí po evropských silnicích už dnes, jedná se ovšem o auta dovezená specializovanými firmami, popřípadě individuálně. Příští generace Mustangu ale už vzejde z globální strategie One Ford a je vyvíjena tak, aby splnila očekávání zákazníků nejen v USA.

Žádné technické podrobnosti o budoucím Fordu Mustang nejsou oficiálně známy. To, že s ní Ford počítá i pro Evropu, ale začalo být zřejmé nejpozději v okamžiku, kdy automobilka přivezla Mustang Boss 302 a nechala v něm svézt zástupce vybraných evropských médií včetně Auto.cz. Mustang byl také součástí oficiální přítomnosti značky Ford na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu a na Le Mans Classic.

Ford samozřejmě nepředpokládá, že by se Mustang prodával v Evropě po desetitisících jako v Americe. Měl by sloužit spíše jako ambasador značky, vdechnout kousek svého kouzla zbytku modelové řady a přilákat do showroomu nové zákazníky – i kdyby si nakonec koupili úplně jiný model. Například crossover Edge.

Druhý plánovaný přistěhovalec Fordu z USA je ve své domovině hitem. Zatímco za oceánem se Ford Edge nabízí s vidlicovým šestiválcem 3,5 l a dvoulitrovým přeplňovaným 2,0 l EcoBoost, je zřejmé, že pro Evropu bude muset dostat diesel.

V modelové řadě evropského Fordu se Edge zařadí po bok druhé generace modelu Kuga a nového malého SUV jménem EcoSport, které se už prodává na některých mimoevropských trzích. Podle prognóz modrého oválu si budou Evropané za pět let kupovat o třetinu víc aut typu SUV než dnes a Ford chce z tohoto kynoucího koláče větší porci – každý desátý Ford prodaný v roce 2016 v Evropě by mělo být SUV.