Alko kalkulačka Naplavka 2019
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

David Bureš David Bureš 21. 7. 2017
11
19
Zobrazit náhledy (11)
Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4
Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a představil model E All-Terrain. Na jeho bázi nyní vznikl ještě schopnější vůz.

Mercedes-Benz dokazuje, že terénní auta má v oblibě. Už 38 let vyrábí legendární offroad G-Klasse, který postupně doplnilo šest dalších SUV a nejnověji i pick-up. Trojcípá hvězda se ale nebrání ani šíleným projektům v této oblasti, přičemž posledním důkazem toho je prototyp E All-Terrain 4x42, neboli opravdu zvýšené kombi!

Automobil svým jménem i svým charakterem dává vzpomenout na šílené offroady postavené na bázi třídy G, čtyřkolové G 500 4x42, kabriolet Maybach G 650 Landaulet a šestikolové G 63 AMG 6x6. Stejně jako tyto vozy i E All-Terrain 4x42 dostal portálové nápravy, díky čemuž byla světlá výška výchozího E All-Terrain zvýšena ze 160 mm na 420 mm. Tím se dostala skoro na úroveň G 500 4x42, u něhož světlost činí 438 mm.

Portálové nápravy mimochodem nebyly převzaty z géčka, protože by se pro zástavbu v éčku nehodily, zkrátka na ně nebylo dostatek prostoru. Místo toho bylo vyvinuto kompaktnější řešení, které je spojeno s nezávislým zavěšením auta.

Právě portálové nápravy znamenaly, že se ve srovnání s výchozím All-Terrainem bylo potřeba změnit docela hodně. Rozchod kol se rozšířil o 200 mm, což si vyžádalo speciální rozšířené blatníky. Ty byly zhotoveny z karbonových vláken, aby byly co nejlehčí. Unikátní jsou také kola. Mají dvacet palců, přičemž jsou obuta do pneumatik s rozměry 285/50 R20.

Pod kapotou pak pracuje přeplňovaný benzinový 3,5litr s 245 kW z modelu E 400, což je proti u nás prodávanému E All-Terrain také změna. Zvýšené oplastované kombi je na našem trhu dostupné výhradně s turbodiesely, dvoulitrovým se 143 kW a třílitrovým se 190 kW.

Jiné prvky ale zůstaly zachovány. Vnitřek uchovává luxusní étos sériového auta, takže si cestu terénem můžete vychutnávat opravdu „na vysoké noze,“ a to nejen díky výšce vozu, ale také nabízeným luxusem. Stejně tak auto navzdory upravenému podvozku nedostalo třeba uzávěrku diferenciálu nebo redukční převodovku, což pohyb v terénu v těch nejdrsnějších podmínkách přece jen omezuje.

Pokud vás Mercedes-Benz E All-Terrain 4x42 a už vytáčíte číslo lokálního prodejce značky, ještě vyčkejte. Na rozdíl od G 500 4x42 a jeho sourozenců totiž tohle auto v tuto chvíli zůstává prototypem.

Jedná se totiž o projekt jistého Jürgena Eberleho z vývojového týmu Mercedesu, na kterém zpočátku pracoval ve svém volném čase. Zhruba před šesti měsíci si řekl, že když Mercedes mohl aplikovat portálové nápravy na G-Klasse, proč je nevyužít i pro E All-Terrain. Jakmile ale zjistil, že práce na voze budou rozsáhlejší, požádal o pomoc své kolegy, přičemž i jeho nadřízení projekt schválili, výsledkem čehož je fakt, že tenhle prototyp není žádný „garážový“ projekt, ale poctivé dílo.

Výroba ale v malých sériích úplně vyloučena není. Z technického pohledu možná je a navíc zájem o zvýšená géčka byl tak ohromný, že je klidně možné, že by se našel dostatek zákazníků i pro E All-Terrain 4x42. A tak tomu prodejci možná přece jen brnkněte, třeba i díky vám Mercedes tohle šílené auto nabídne...

Mercedes-Benz E All-Terrain 4x42 – srovnání s dalšími modely značky
ModelE All-Terrain 4x42E All-TerrainG 4x42
Světlá výška (mm)420160438
Brodivost (mm)500280450
Nájezdový úhel vpředu/vzadu (°)35,8/35,619,0/18,251,6/43,8
Přechodový úhel (°)31,715,547,4
Rozměr pneumatik285/50 R20245/45 R19325/55 R22

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

chcelo by to test
| 22. 7. 2017
V dnesnej dobe je super, ze vobec niekto takyto "nezmysel" uvedie na trh. Za mna palec hore. :-)
Jeste trochu hranatější budku
| 22. 7. 2017
A mas g500 4x4^2 Toto je tak uletene, az je to nadherne. Super
MB
| 22. 7. 2017
tohle je moc,jinak krasavec..
Avatar - Beefcake
eeeh
| 22. 7. 2017
3/4 z toho, co si napisal su len tvoje dojmy, predpoklady, predsudky.
Vlastne komplet vsetko od "a tato prerastena "tarantula"" do konca.
Inak svetlost nie je jedine, co robi auto pouzitelne mimo asfaltu.
V Mercedese musia mat radost, ze pri tomto spomenul Sandero :-)
Avatar - 3_diamanty
OK
| 22. 7. 2017
>:D :yes: ved to bude aj jediny revir tejto masinky .. mesto a dianica ... ;-) a kazdy mesiac je tu povinna wapka a vosk na to nesmies zabudnut ... nech sa vzdy pekne leskne na Parizkej...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku