Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jedeme rallye s Johnem Hauglandem: Bez matematiky to nejde

Petr Slováček
Diskuze (0)

Do druhého dne Rally Hamburg-Berlin Klassik 2014 jsme si s Johnem řekli, že budeme lepší než včera. Celková pozice 149 mezi 171 závodníky nás hluboce zklamala.

Do druhého dne Rally Hamburg-Berlin Klassik 2014 jsme si s Johnem řekli, že budeme lepší než včera. Celková pozice 149 mezi 171 závodníky nás hluboce zklamala. Hned v první etapě prvního dne jsme totiž něco pokazili a dostali 1000 trestných bodů. Do druhého dne jsme tak vjeli s dotací 2021 bodů. Prozatímní vítěz má 191…

Jenže organizátoři nám to ani dnes vůbec neusnadnili tajnými zkouškami, kde zadání obdržíte až na jejich startu. Pokud ho tedy vůbec najdete, protože z principu nejsou tyto zkoušky zaneseny v itineráři. Jeden supertajný test tudíž míjíme a ve druhém ukazujeme divákům, jak dokáže škodovka z roku 1937 pelášit. Až se za námi kouří!

Začíná to nevinně: Představte si, že jedete uprostřed lesa ve vojenském prostoru kdesi v bývalém Východním Německu a najednou vidíte praporek. Zastavíte a hned vám ruka podává do okénka papír se dvěma údaji: 26 900 dm, 3,50 min. A teď jeďte!

Dobrý navigátor se v tu chvíli dovtípí, že jde o pokyny k tajné rychlostní zkoušce. Zkušenému dojde, že má ujet 2,69 km za 3 minuty a 30 sekund. Nikde přitom nesmíte zastavit a na cíl nevidíte.

Základem je tedy výpočet rychlostního průměru. Je to snadné: vzdálenost v metrech lomeno čas v sekundách a to celé krát 3,6. Výsledkem je průměrná rychlost v km/h, kterou byste měli zdolat vytyčený úsek. Jenže stres pracuje a místo průměru 46 km/h odhaduji polovinu. Vyrážíme proto pomalu a nakonec nám sekundy chybí.

John tak konečně dostává příležitost ukázat, co doopravdy umí – podřadí na dvojku, dupe na plyn a škodověnka vyráží do cílové zatáčky lehkým smykem. Diváci tuhnou a já na místě spolujezdce také. Do esíčka za startem už vjíždíme bokem a před oněmělým pořadatelem malujeme na asfaltu efektní čtveřici brzdných čar. Od bílého kupátka ze dřeva a hliníkového plechu s výkonem 22 kilowatt to evidentně nikdo nečekal. Diváci si nás fotí a filmují. Pro tento okamžik a místo jsme hrdiny dne. Škoda, že se tady nepřidělují body za umělecký dojem…

Petr Slováček
Diskuze (0)