Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jedinečné Ferrari P80/C se poprvé představilo naživo. A vypadalo fantasticky

Ferrari P80/C
Ferrari P80/C
Ferrari P80/C
Ferrari P80/C
35 Fotogalerie
Diskuze (1)

Ferrari má na svém kontě již několik jedinečných automobilů, které vznikly podle zadání majetných milovníků rychlých strojů. A jedním z posledních bylo Ferrari P80/C, které zažilo veřejnou premiéru na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. A bylo se na co dívat.

Vývoj modelu Ferrari P80/C začal již v roce 2015 a jeho základem se stal závodní speciál Ferrari 488 GT3. Protože ale vůz nevznikal k běžnému silničnímu provozu, ani pro určitý typ závodů, dostali technici a designéři zcela volnou ruku.

 Výsledkem je agresivně vyhlížející karoserie, u které se podařilo výrazně snížit odpor a současně zvýšit přítlak. Technici přepracovali přední splitter i zadní difuzér, přidali výrazné křídlo, zbavili se většiny světel a přední kapota se může pochlubit nevšedními průduchy ve tvaru T, které jsou inspirovány závodními vozy Formule 1.

Za pozornost však stojí i tvary vozu, které odkazují na slavnou závodní minulost značky. Například široký předek, zužující se boky a rozšířená zadní náprava jsou vzpomínkou na vozy jako Ferrai Dino nebo 250 LM. Vzhled vozu je však modifikovatelný – pokud se s ním bude chtít majitel spíše chlubit, může díky balíčku „Exhibition“ odstranit zadní křídlo, vyměnit 18-palcová kola za 21-palcová a užívat si opět nový pohled na vůz.

Spíše než elegance by nás ale zajímaly pocity z jízdy. Pod kapotou se totiž s největší pravděpodobností zabydlel 3.9 litrový motor V8, jaký byl i pod kapotou modelu 488 GT3. Dá se však předpokládat, že díky absenci jakýchkoliv omezení ho technici vyladili nejméně na 660 koní, jak uvádí web Motor1.

Přesné technické parametry nám sice zůstávají skryty, záběry z Festivalu rychlosti však jasně ukazují, že výkonu vozu opravdu nechybí. Stačí se jen dívat na to krátké, ale agresivní, pálení pneumatik na začátku a poslechnout si jeho fantastický zvuk.

I když ale chápeme pohnutky majitele a benefity plynoucí ze stavby auta bez jakýchkoliv omezení, stále nám je trochu líto, že tohle auto nemůže legálně na silnice. Vypadá totiž až příliš dobře na to, aby většinu času trávilo v garáži či na uzavřeném okruhu.

Vstoupit do diskuze (1)