Jednoduchý návod, jak spolehlivě vyzrát na zloděje aut. Za pár korun!
Možností, jak zloději zabránit v tom, aby nastartoval motor, je samozřejmě více. Třeba můžete vytáhnout kabel mezi rozdělovačem a zapalovací cívkou. O něco efektivnější způsob je blokovat palivovou pumpu - když do motoru nejde benzín, nepoběží.
Benzinové čerpadlo je totiž ovládáno spínací skříňkou přes relé a existuje několik možností, jak pumpu prostřednictvím relé zablokovat. Nejprve samozřejmě musíte příslušné „relátko“ najít. Obvykle se nachází v pojistkové skříňce v motorovém prostoru. K vyřazení palivové pumpy jej stačí prostě vytáhnout.
Jiným a o trochu profesionálnějším způsobem je vyrobit si „vadné“ relé. Pokud máte v záloze nějaké nefunkční z minulosti, máte to jednodušší. Pokud ne, tak potřebujete nové relátko, u něhož vylomíte jeden z jeho pinů. Před tím je ale nutné zjistit, který je ten správný. K tomu potřebujete zkoušečku napětí a jistou znalost elektrotechniky. Pak stačí z pojistkové skříňky vyjmout funkční relé palivové pumpy a místo něj vložit to „vadné“.
Popsaná procedura sice zabrání natočení motoru, ovšem má i negativní stránku věci. Tou je fakt, že musíte pokaždé otevřít kapotu motoru a dále víko pojistkové skříňky a příslušné relé vyjmout. Funkční relátko pak musíte nosit u sebe nebo ho mít někde doma. Když už nic, tak je to mírně nekomfortní.
Také platí, že popsaná procedura je vhodná pouze pro vozidla starších ročníků bez multiplexní elektronické sítě a datových sběrnic. U nich je navíc vždy výše zmíněný imobilizér. Pokud jej někdo dokáže obejít, popsaná amatérská „úprava“ mu v odcizení vozidla v žádném případě nezabrání.