Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jednoduchý návod, jak spolehlivě vyzrát na zloděje aut. Za pár korun!

Abarth
Abarth
Abarth
Abarth
7 Fotogalerie
Tomáš Dusil
Diskuze (58)
Moderní vozy využívají řadu bezpečnostních systémů. Většina pracuje na elektronické bázi, nejznámější je asi imobilizér. No jo, ale co když máte staré auto takřka bez elektroniky?

Možností, jak zloději zabránit v tom, aby nastartoval motor, je samozřejmě více. Třeba můžete vytáhnout kabel mezi rozdělovačem a zapalovací cívkou. O něco efektivnější způsob je blokovat palivovou pumpu - když do motoru nejde benzín, nepoběží.

Benzinové čerpadlo je totiž ovládáno spínací skříňkou přes relé a existuje několik možností, jak pumpu prostřednictvím relé zablokovat. Nejprve samozřejmě musíte příslušné „relátko“ najít. Obvykle se nachází v pojistkové skříňce v motorovém prostoru. K vyřazení palivové pumpy jej stačí prostě vytáhnout.

Jiným a o trochu profesionálnějším způsobem je vyrobit si „vadné“ relé. Pokud máte v záloze nějaké nefunkční z minulosti, máte to jednodušší. Pokud ne, tak potřebujete nové relátko, u něhož vylomíte jeden z jeho pinů. Před tím je ale nutné zjistit, který je ten správný. K tomu potřebujete zkoušečku napětí a jistou znalost elektrotechniky. Pak stačí z pojistkové skříňky vyjmout funkční relé palivové pumpy a místo něj vložit to „vadné“.

Popsaná procedura sice zabrání natočení motoru, ovšem má i negativní stránku věci. Tou je fakt, že musíte pokaždé otevřít kapotu motoru a dále víko pojistkové skříňky a příslušné relé vyjmout. Funkční relátko pak musíte nosit u sebe nebo ho mít někde doma. Když už nic, tak je to mírně nekomfortní.

Také platí, že popsaná procedura je vhodná pouze pro vozidla starších ročníků bez multiplexní elektronické sítě a datových sběrnic. U nich je navíc vždy výše zmíněný imobilizér. Pokud jej někdo dokáže obejít, popsaná amatérská „úprava“ mu v odcizení vozidla v žádném případě nezabrání.

Vstoupit do diskuze (58)