Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Cherokee podlehl napadení hackery

Michal Fokt Michal Fokt 22. 7. 2015
41
Dva počítačoví odborníci si na dálku nepěkně pohráli s elektronickými systémy Jeepu Cherokee, dokázali převzít kontrolu i nad klíčovými oblastmi vozu.

Odborníci na bezpečnost elektronických systémů Chris Valasek a Charlie Miller předvedli zranitelnost jednoho z velmi populárních amerických SUV. Jeep Cherokee, kterého se každý měsíc v USA prodá kolem 20 tisíc exemplářů, napadli s využitím bezpečnostní "díry" v připojení Sprint infotainmentového systému UConnect.

Z Pittsburghu bez jakéhokoli fyzického kontaktu s autem, pohybujícím se v St. Louis, dokázali nejprve "cvičně" pustit naplno klimatizaci, audiosystém a spustit stěrače, ovšem rázně skoncovali i s častými námitkami automobilek, které argumentují, že i přes jisté drobné mezery v bezpečnosti se není možné dostat ke klíčovým součástem vozu.

U Jeepu Cherokee totiž dokázali na dálku měnit režimy převodovky, ale co především, deaktivovat brzdy, což už představuje vážné bezpečnostní riziko. Podle dvojice expertů k ovládnutí Jeepu kýmkoli odkudkoli stačí pouze znát IP adresu vozu. Ne, že by to byla úplná hračka, ale možné to je, což pochopitelně představuje problém.

Jako při dřívějších pokusech, "hackeři" nejprve informovali automobilku, která zjednala nápravu, na rozdíl od BMW ale nedojde k automatické aktualizaci programu UConnect, je třeba jej přehrát v servisu nebo stáhnout z webové stránky produktu UConnect. Upravený infotainment je už k dispozici vozům Cherokee, Viper, Durango, Grand Cherokee, a Ram 1500, 2500, a 3500 od modelového roku 2014 dále.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

k čemu to je?
| 26. 7. 2015
No vida to jsem čoveče nevěděl, že má Prius ještě mechanický brzdy.
k čemu to je?
| 24. 7. 2015
Treba muj Prius ma brzdy kombinovane - prvni cast brzdne drahy je rizena elektronicky, ale doslap uz je ciste hydraulicky, prave z bezpecnostnich duvodu. Proste pri dupnuti na brzdu je tam vzdycky ta stara dobra hydraulika.
k čemu to je?
| 24. 7. 2015
No když to píšou v tom článku tak to u nových aut asi nějaký způsobem půjde. Mě se zatím naštěstí nic takovýho netýká.
k čemu to je?
| 24. 7. 2015
Ty já ti nevím, ale vyjma elektromobilu si nedovedu představit, že by nějaký auto mělo brzdy "by wire"
omg omg
| 23. 7. 2015
Už teď existuje cesta skrz tvůj telefon, pokud se s autem spojí. Například Audi, co vím, má kritické funkce oddělené od zábavních a všeho bezdrátového, spojené jsou skrze bránu, dalo by se říci firewall, který brání podobným útokům. Ale ne každé auto/ výrobce používá obdobnou architekturu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku