Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Compass: Kompaktní SUV s výrazem Granda (technická data)

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 12. 1. 2011 • 20:39
29
10
Zobrazit náhledy (29)
Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass Jeep Compass
Podoba modelu Compass byla sice odhalena již koncem loňského roku, ale výstavní premiéra se odehrála až tento týden v Detroitu.

Jeep Compass je na trhu od roku 2006. V rámci portfolia Jeepu vyčnívá Compass svou silniční orientací.

První větší modernizace se odehrála v roce 2008. Tehdy přinesla přepracovaný interiér a úpravy podvozku, zlepšující cestovní komfort. Na loňském autosalonu v Paříži se Compass představil s novým turbodieselem 2,2 CRD a opět lehce upraveným interiérem.

Po čtyřech letech na trhu se Jeep Compass dočkal důkladného přepracovaní designu karoserie a do letošního roku vstupuje s novou tváří. Kompaktní SUV opustilo příď s kulatými hlavními světlomety, díky nimž vzdáleně připomínalo Wrangler a zhlédlo se ve větším příbuzném Grand Cherokee.

Na přídi je nyní nový přední nárazník, maska chladiče, hlavní světlomety, kapota motoru i blatníky. Podle tiskových materiálů má nový design předních partií dodat tomuto modelu mnohem serióznější vzhled, než měl doposud.

Kromě přídě se modernizovala i záď, i když zde nejsou změny již tak radikální a především postřehnutelné na první pohled. Nový zadní nárazník svým designem navazuje na linie předního a společnost mu dělají nové svítilny z LED. K úpravám zádi patří i nový spoiler nad zadním oknem a chromovaná koncovka výfuku.

Poslední změny na exteriéru představují nové podélníky na střeše a design litých kol, která mají standardně průměr 17 palců. Pro Compass v provedení Limited jsou k dispozici i 18palcová kola.

Změny v interiéru představuje použití měkčených plastů na části obložení předních dveří, nová loketní opěrka mezi sedadly a nový multifunkční tříramenný volant, jehož prostřednictvím může řidič ovládat řadu funkcí. Modernizace se dotkla i přístrojů, ovládání oken i zpětných zrcátek a klik dveří.

Standardní výbava Jeepu Compass pro rok 2011 na severoamerickém trhu obsahuje bezklíčový vstup, elektrická a vyhřívána vnější zpětná zrcátka, elektrické stahování oken, tempomat, klimatizaci, mlhová světla a litá kola.

Bohatá nabídka příplatkové výbavy zahrnuje mimo jiné satelitní rádio Sirius, navigační systém, prémiový audio systém s devíti reproduktory Boston Acoustic, střešní okno nebo paket pro jízdu mimo zpevněné vozovky.

V rámci modernizace se Compass dočkal i úprav podvozku, které se týkají použití nových pružin, tlumičů a zadního stabilizátoru s větším průměrem.

Standardem pro modelový rok 2011 je provedení s pohonem předních kol, které v nabídce doplňují dvě verze s pohonem všech čtyř kol s označeními Freedom Drive I a Freedom Drive II Off-Road Package.

První verze je vhodná pro použití v běžném provozu i lehčím terénu a druhé provedení, jak jeho označení napovídá, má uspokojit zájemce o jízdu ve středně těžkém terénu.

Na severoamerickém trhu je Compass k dispozici s dvojicí zážehových pohonných jednotek. Standardem je čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 117 kW (158 k) a točivým momentem 191 Nm, spolupracující s pouze s pohonem předních kol a pětistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovou převodovkou CVT.

Druhý motor v nabídce je rovněž čtyřválec, ale disponuje objemem 2,4 litru. Maximální výkon této pohonné jednotky s variabilním časováním ventilů je 129 kW (175 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 224 Nm. S tímto motorem standardně spolupracuje pohon všech kol, ale na přání je k dispozici i provedení s pohonem předních kol.

Motor o objemu 2,4 l je s pohonem předních kol možné kombinovat s pětistupňovou manuální a bezestupňovou CVT převodovkou. Provedení s pohonem všech kol je standardně spojeno s manuální převodovkou, ale k dispozici je i druhá generace bezestupňové převodovky s označením CVT2 pro Freedom Drive I, resp. CVT2L pro Freedom Drive II Off-Road Package.

Jeep Compass - technická data
Motor2,0 16V DOHC2,4 16V DOHC
Převodovka5M/CVT5M/CVT2
Zdvihový objem [cm3]19982360
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]117/6400129/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]191/5000224/4400
Max. rychlost [km/h]--
Zrychlení 0-100 km/h [s]--
Spotřeba město/dálnice [l/100 km]10,2/8,1 (10,2/8,7)10,7/8,4 (11,2/9,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13981382

Modernizovaný Jeep Compass je nabízen ve třech stupních výbavy, které nesou označení Compass, Latitude a Limited.

Prodej byl zahájen už v průběhu prosince roku 2010. Výroba modernizovaného Compassu probíhá v Belvidere ve státě Illinois.

Témata
13. 1. 2011 12:45
Re: Něco pro wollfa
:-) Vive la mondialisation.
Avatar - Barrichello
13. 1. 2011 10:43
Něco pro wollfa
Chrysler 200C bude v evropě Lancia Flavia a 300C bude Thema.

Ovšem naprostou peckou bude Chrysler Voyager, který se pozooooor, bude naprosto nečekaně jmenovat Lancia Voyager.
Promin wolffe, ale tomu se říká pecka, soudruzi. To bude vojádžristi čumět, co to má jejich voblíbenej model za blbje znáček na kapotě :-)
Naštěstí ušetří - bude stačit vyměnit jen grille a vzádu nápis Lancia a maj z toho zas Chrysler :-)
To bude jako Chrysler Ypsilon v GB a Chrysler Delta :o))

Thema a Voyager maj na trgh přijít v druhý pololetí, Flavia až na jaře 2012.
Avatar - Barrichello
13. 1. 2011 10:12
Re: Proti proudu
Tak tak.
Jinak u "konkurence" vyšel článek o výroční edici k 70. výročí značky.
Vypadá luxusně.
[odkaz]
13. 1. 2011 00:35
Re: Proti proudu
To byl právě jeden z problémů, xicht byl až moc kontroverzní na to, že šlo o Jeep.
Avatar - Vencos
12. 1. 2011 20:51
Proti proudu
Sám za sebe teda doufám, že mu to zvedne prodeje. To bych byl jedině rád.
Ale mě se stejnak víc líbil ten starej "xicht"

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku