Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Grand Cherokee SRT8: Nový služební vůz pro Massu a Alonsa

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 2. 2012 • 19:08
9
19
Zobrazit náhledy (9)
Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee Jeep Grand Cherokee
Partnerství Fiatu s Chryslerem přineslo další zajímavou kombinaci. Po proměně Dodge ve Fiat a Chryslerů v Lancie jsou zde dva Jeepy v barvách Ferrari.

Jeepy Grand Cherokee SRT8 v červeném laku Rosso Corsa s matně černou maskou chladiče i střechou a lesklým černým pruhem s bílou linkou přes celou délku vozu od předního až po zadní nárazník jsou připraveny pouze pro osobní potřebu dvojice jezdců Scuderia Ferrari.

V letošní sezoně tak budou Fernando Alonso a Felipe Massa kromě svých monopostů povinně sedlat americká SUV. Ta se kromě speciální barevné povrchové úpravy od standardních Grand Cherokee SRT8 liší i karbonovými vnějšími zpětnými zrcátky, světlou výškou sníženou o 38 mm a 20-palcovými kovanými koly v černé barvě.

Stejná kombinace barev jako na karoserii se opakuje i v interiéru obou Jeepů. Červená kůže je použita na čalounění sedadel, výplní dveří i část palubní desky. Na černém koženém volantu je prošíváním červenou nití a žluté ciferníky přístrojů mají údajně odkazovat na sportovní stroje z Maranella.

V případě pohonné jednotky se nic nemění a dvojici služebních Grand Cherokee SRT8 pohání sériový motor Hemi V8 o objemu 6,4 l s výkonem 351 kW (477 k) a točivým momentem 630 Nm.

Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládnou rudočerná SUV za 4,8 s a mohou uhánět rychlostí až 257 km/h. Disciplína 0-160-0 trvá jen 15,5 s, čtvrt mílí s pevným startem zvládne Jeep za 12,5 s a z rychlosti 96 km/h se zastaví na 35,35 metrech.

Fernando Alonso i Felipe Massa samozřejmě vyjádřili nadšení ze svých nových hraček a podle slov Beth Peretta, marketingové ředitelky divize SRT jsou na v americké automobilce hrdí na spolupráci s jezdci slavného týmu.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
6. 2. 2012 09:12
Re: Chudáci.
Jasně, tohle auto je nesmysl.

Problém je, že ty samé nesmysly vyrábí BMW, MB, Porsche atd.

Takže až to přestanou soudruzi z NSR vyrábět, Jeep určitě taky. Ale jinak není sebemenšího důvodu, navíc Jeep je o 45% levnější než německá konkurence a pitom nabídne 85% jízdní výkony těch němců...

Takže není těžké si spočítat, že Jeep je suverénně nejlepší v poměru cena/výkon/zábava
5. 2. 2012 20:00
Re: Chudáci.
tak nevim kolik z vas v tomto aute jela je to horka novinka mam predchozi verzi s kterou jsem byl na cvicnem polygonu/zima/ a nejak to tem sportakum a suv pri casovce neslo/tento vuz porazilo jen subaru/ aby to nevypadalo ze srt-8 je nej auto tak vlastnim gt-r,530xd a kazdy ma neco do sebe a verte ze i jeep vam vytvori usmev na tvari/jinak ty fotky vypadej skvele a myslim ze po tomhle aute se otoci dost lidicek/
Avatar - Ham.
5. 2. 2012 08:53
Nové SUV od Ferrari
Znáček Jeepu sundali, ještě zbývá nalepit koníka na kapotu a nové SUV of Ferrari je na světě. >:D
4. 2. 2012 20:42
Re: Chudáci.
Naozaj netuším, prečo by som mal závidieť. Keby dostali to Ferrari FF, s ktorým sú teraz na videu tak im závidím a slintám ako malé dieťa. Ale dať im toto ?! Vysvetlí mi niekto, aké má to auto zmysel ? Asi je to tým, že uznávam Jeremyho Clarksona , ale ajtak nerozumiem ako si napríklad môže kúpiť chlap napríklad takú X6. A viem, že môj názor so mnou veľa ľudí zdielať nebude, ale stojím si za ním. Ja chápem , že si niekto kúpi pseudotereňák, pretože je omnoho pohodlnejší , výtlky ako by neexistovali, sedí si pekne vysoko,ľahšie sa doňho a keď je zima, ale proste potrebuje vyjsť nejaký kopec tak 4x4 je na nezaplatenie.

Ale keď tam dajú 22 palcové pneumatiky,znížia podvozok, ktorý mal byť vlastne vysoký tak pre mňa to auto absolútne stráca zmysel.

A naozaj proti tereňákom nič nemám, nový RR evoque je jedno z najkrajších áut, tých pár krát ,čo ma niekto viezol napr. Lexusom RX, tak som si hovoril, že fajn aké to je pohodlné, ale o týchto športových verziach ma nikto nikdy nepresvedčí. Keby som mal toľko peňazí, tak už keď chcem džíp tak čo najpohodlnejší , a ktomu trebars M3 .

Inak dúfam, že na mojeauto tam toho mastodonta dáš, ja som sa viezol len v dieslovom, a bolo to fajn, pohodlné >:D S tým small blockom to musí byť o inom.
4. 2. 2012 16:01
Re: Chudáci.
No neviem, pred zhruba mesiacom som si takéhoto mastodonta kúpil, síce nie SRT ale iba obyčajnú osmičku 5,7L ale mám rád ľudí, ktorí kritizujú autá ktoré na vlastné oči nevideli a už vôbec nimi nejazdili. Ja osobne sa vyjadrujem iba k veciam, ku ktorým môžem zaujať aké také stanovisko.
Ináč, keď budem mať čas, hodím svoj nový prírastok na maccz.
Môj GC robí z nula na sto za nejakých 6,7 sekundy. A ver mi, že to naozaj stojí za to si takéto zrýchlenie v takomto aute vyskúšať. Takže si dokážem vzdialene predstaviť, čo to robí v SRT. Bol by si prekvapený jazdnými vlastnosťami GC v mestských podmienkach. O nejakej húpavej jazde nemôže byť ani reči. Takže tak.
Články odjinud