Jeep představuje drsné a stylové stroje pro Moab Easter Jeep Safari 2017
51. ročník akce Moab Easter Jeep Safari pořádané v Moab v Utahu se letos uskuteční v termínu od 8. do 16. dubna. Majitelé Jeepů a dalších terénních modelů ze současné i minulé produkce koncernu FCA si v poušti plné skal opět budou moci vyzkoušet schopnosti svého stroje a zdokonalit své řidičské dovednosti.
Jeep a Mopar na této akci během patnácti let spolupráce představili již téměř šedesát koncepčních vozidel pro jízdu v terénu. Letošní ročník opět přináší sedm plně funkčních konceptů, jejichž základem jsou sériové modely.
V letošním roce Jeep k prezentaci svých konceptů pro Moab Easter Jeep Safari před jejich představením během akce samotné využívá vedle fotografií i videa, která odhalují pětici z nich v celé jejich kráse.
Prvním z letošní sedmičky konceptů je Jeep Grand One, který má být oslavou 25. výročí uvedení první generace modelu Grand Cherokee s interním označením ZJ.
Dnes vlastně již klasické SUV se v rámci proměny v Grand One dočkalo nových náprav s uzávěrkami diferenciálů, zvýšení světlé výšky o 51 mm a především na míru připravených 18palcových kol, odkazujících na design původních disků a obutých do 33palcových pneumatik BFGoodrich Mud-Terrain KM2.
Pod kapotou stylově upraveného youngtimeru pracuje atmosférický zážehový osmiválec do V o objemu 5,2 litru, který spolupracuje se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Jeep Trailpass vychází z nové generace modelu Compass, jejíž premiéra se odehrála v loňském roce a má především demonstrovat široké možnosti individualizace tohoto SUV za využití komponentů z produkce divize Mopar.
Podvozek tohoto vozu se dočkal zvýšení světlé výšky o 38 mm a jeho 18palcová kola obouvají pneumatiky Continental TerrainContact. Exteriér pak zaujme oranžovými vlečnými oky na přídi i zádi, dvoubarevným provedením a nosičem zavazadel na střeše, zatímco v interiéru je použita kůže Katzkin.
Pohonnou jednotkou tohoto vozu je motor Tigershark o objemu 2,4 litru ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou.
Jeep Safari zaujme na první pohled díky bohaté zasklené ploše svých boků, díky níž působí na první pohled dojmem, že nemá dveře a boční okna, ale pouze ochranný rám a střechu.
Model Wrangler Unlimited se v rámci proměny v koncept Safari, u nějž bylo dbáno na co nejlepší výhled z vozu téměř všemi směry, dočkal montáže náprav Dana 44 s uzávěrkami diferenciálů, zvýšení světlé výšky o 51 mm a 18palcových kol s 35palcovými pneumatikami BFGoodrich Mud-Terrain KM2.
K zajímavým detailům tohoto vozu s 3,6litrovým šestiválcem Pentastar ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou patří dron usazený na střeše i iPad integrovaný do palubní desky.
Minimalisticky pojatý Jeep Quicksand má nadchnout především milovníky vyjížděk do písečných dun, ale s ohledem na atmosférický vidlicový osmiválec Mopar 392 Crate HEMI o objemu 6,4 litru ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou bezpochyby přitáhne pozornost i těch, kteří v dunách v životě nebyli.
Základem pro Quicksand se stal samozřejmě dvoudveřový Wrangler, od nějž se koncept vedle pohonné jednotky a poměrně radikálně upravené karoserie odlišuje i delším rozvorem náprav a jeho 18palcová kola obouvají vpředu 32palcové a vzadu 37palcové pneumatiky BFGoodrich Mud-Terrain KM2.
Pozornost si u tohoto zástupce značky Jeep rozhodně zaslouží atrapa nádrže Moon na přídi, která ukrývá naviják, zatímco vzadu je vlečné lano uloženo v obalu pro brzdící padák.
Jeep Switchback je Wrangler Unlimited upravený do podoby vozu ideálního pro kratší i delší výletu do náročného terénu. Tomu odpovídá provedení jeho předního nárazníku s integrovaným navijákem, ochranné rámy i nosič na střeše a přídavné LED osvětlení.
Podvozek tohoto konceptu je vybaven nápravami Dana 44 s uzávěrkami diferenciálu, zvýšením o 101,6 mm a 17palcovými koly s 37palcovými pneumatikami BFGoodrich Mud-Terrain KM2. Pod kapotou je3 ,6litrový šestiválec Pentastar, který i zde spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.
Jeep CJ66 je skutečným propojením minulosti a současnosti značky. Základem tohoto konceptu je rám modelu Wrangler generace TJ, vyráběné v letech 1996 až 2006, na němž je usazena karoserie modelu CJ z roku 1966.
Historický rám i karoserii pak doplňují současné komponenty. Bod kapotou se ukrývá osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru a výkonu 282 kW (383 k), který může prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky roztáčet kola zadní nebo obou náprav se 17palcovými koly beadlock, znemožňujícími sklouznutí pneumatiky z ráfku a obutými do 35palcových pneumatik.
Interiér tohoto konceptu je podobně spartánský jako u původního CJ ze šedesátých let, ale řidič a jeho spolujezdec jsou usazeni v sedadlech, která důvěrně znají majitelé Dodge Viper.
Jeep Luminator se podobně jako ostatní koncepty pro letošní Moab Easter Jeep Safari dočkal úprav podvozku pro zlepšení jeho schopností při výletech do terénu a zaujme i dvoubarevným provedením své karoserie, ale hlavní pozornost má přitahovat armáda přídavných LED světel na přídi, kapotě i A-sloupcích a solární panel usazený na střeše spolu s přistávací plochou pro dron.