Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep představuje drsné a stylové stroje pro Moab Easter Jeep Safari 2017

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Jeep a Mopar již tradičně společně připravují smečku konceptů na základech sériových modelů, kterými udělají radost především příznivcům jízdy v terénu.

51. ročník akce Moab Easter Jeep Safari pořádané v Moab v Utahu se letos uskuteční v termínu od 8. do 16. dubna. Majitelé Jeepů a dalších terénních modelů ze současné i minulé produkce koncernu FCA si v poušti plné skal opět budou moci vyzkoušet schopnosti svého stroje a zdokonalit své řidičské dovednosti.

Jeep a Mopar na této akci během patnácti let spolupráce představili již téměř šedesát koncepčních vozidel pro jízdu v terénu. Letošní ročník opět přináší sedm plně funkčních konceptů, jejichž základem jsou sériové modely.

V letošním roce Jeep k prezentaci svých konceptů pro Moab Easter Jeep Safari před jejich představením během akce samotné využívá vedle fotografií i videa, která odhalují pětici z nich v celé jejich kráse.

Prvním z letošní sedmičky konceptů je Jeep Grand One, který má být oslavou 25. výročí uvedení první generace modelu Grand Cherokee s interním označením ZJ.

Dnes vlastně již klasické SUV se v rámci proměny v Grand One dočkalo nových náprav s uzávěrkami diferenciálů, zvýšení světlé výšky o 51 mm a především na míru připravených 18palcových kol, odkazujících na design původních disků a obutých do 33palcových pneumatik BFGoodrich Mud-Terrain KM2.

Pod kapotou stylově upraveného youngtimeru pracuje atmosférický zážehový osmiválec do V o objemu 5,2 litru, který spolupracuje se čtyřstupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Jeep Trailpass vychází z nové generace modelu Compass, jejíž premiéra se odehrála v loňském roce a má především demonstrovat široké možnosti individualizace tohoto SUV za využití komponentů z produkce divize Mopar.

Podvozek tohoto vozu se dočkal zvýšení světlé výšky o 38 mm a jeho 18palcová kola obouvají pneumatiky Continental TerrainContact. Exteriér pak zaujme oranžovými vlečnými oky na přídi i zádi, dvoubarevným provedením a nosičem zavazadel na střeše, zatímco v interiéru je použita kůže Katzkin.

Pohonnou jednotkou tohoto vozu je motor Tigershark o objemu 2,4 litru ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou.

Jeep Safari zaujme na první pohled díky bohaté zasklené ploše svých boků, díky níž působí na první pohled dojmem, že nemá dveře a boční okna, ale pouze ochranný rám a střechu.

Model Wrangler Unlimited se v rámci proměny v koncept Safari, u nějž bylo dbáno na co nejlepší výhled z vozu téměř všemi směry, dočkal montáže náprav Dana 44 s uzávěrkami diferenciálů, zvýšení světlé výšky o 51 mm a 18palcových kol s 35palcovými pneumatikami BFGoodrich Mud-Terrain KM2.

K zajímavým detailům tohoto vozu s 3,6litrovým šestiválcem Pentastar ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou patří dron usazený na střeše i iPad integrovaný do palubní desky.

Minimalisticky pojatý Jeep Quicksand má nadchnout především milovníky vyjížděk do písečných dun, ale s ohledem na atmosférický vidlicový osmiválec Mopar 392 Crate HEMI o objemu 6,4 litru ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou bezpochyby přitáhne pozornost i těch, kteří v dunách v životě nebyli.

Základem pro Quicksand se stal samozřejmě dvoudveřový Wrangler, od nějž se koncept vedle pohonné jednotky a poměrně radikálně upravené karoserie odlišuje i delším rozvorem náprav a jeho 18palcová kola obouvají vpředu 32palcové a vzadu 37palcové pneumatiky BFGoodrich Mud-Terrain KM2.

Pozornost si u tohoto zástupce značky Jeep rozhodně zaslouží atrapa nádrže Moon na přídi, která ukrývá naviják, zatímco vzadu je vlečné lano uloženo v obalu pro brzdící padák.

Jeep Switchback je Wrangler Unlimited upravený do podoby vozu ideálního pro kratší i delší výletu do náročného terénu. Tomu odpovídá provedení jeho předního nárazníku s integrovaným navijákem, ochranné rámy i nosič na střeše a přídavné LED osvětlení.

Podvozek tohoto konceptu je vybaven nápravami Dana 44 s uzávěrkami diferenciálu, zvýšením o 101,6 mm a 17palcovými koly s 37palcovými pneumatikami BFGoodrich Mud-Terrain KM2. Pod kapotou je3 ,6litrový šestiválec Pentastar, který i zde spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Jeep CJ66 je skutečným propojením minulosti a současnosti značky. Základem tohoto konceptu je rám modelu Wrangler generace TJ, vyráběné v letech 1996 až 2006, na němž je usazena karoserie modelu CJ z roku 1966.

Historický rám i karoserii pak doplňují současné komponenty. Bod kapotou se ukrývá osmiválec HEMI o objemu 5,7 litru a výkonu 282 kW (383 k), který může prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky roztáčet kola zadní nebo obou náprav se 17palcovými koly beadlock, znemožňujícími sklouznutí pneumatiky z ráfku a obutými do 35palcových pneumatik.

Interiér tohoto konceptu je podobně spartánský jako u původního CJ ze šedesátých let, ale řidič a jeho spolujezdec jsou usazeni v sedadlech, která důvěrně znají majitelé Dodge Viper.

Jeep Luminator se podobně jako ostatní koncepty pro letošní Moab Easter Jeep Safari dočkal úprav podvozku pro zlepšení jeho schopností při výletech do terénu a zaujme i dvoubarevným provedením své karoserie, ale hlavní pozornost má přitahovat armáda přídavných LED světel na přídi, kapotě i A-sloupcích a solární panel usazený na střeše spolu s přistávací plochou pro dron.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Avatar - Barrichello
5. 4. 2017 13:23
Re: Dokonalost sama
>:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - netcar.xx
5. 4. 2017 11:23
Dokonalost sama
Asi bych tezko vybiral, kdybych mohl jen jednoho. Ale stejne bych asi nakonec vzal Kokodaka, protoze pouze on byl auto roku v motoristicky nejvyspelejsi zemi a navic ma ve vicku nadrze ktera zasobuje tu neskutecne silnou jednactyrku skrabku na led.
Avatar - Ondore
5. 4. 2017 11:22
Odporúčam!
Moab má nádhernú trať pre 4x4 s "chuťovkami" ako je napr.: táto: [odkaz] prípadne viac na: [odkaz]
Zážitok trvá cca 2,5 hod. a stojí cca 90 USD, rozhodne odporúčam skúsiť každému!