Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep Wrangler Recon: Speciál do opravdu drsných podmínek

David Bureš
Diskuze (20)
Silný osmiválec a kulomet, to jsou hlavní přednosti Wrangleru z dílny americké společnosti VWerks.

Společnost VWerks z amerického Michiganu, zabývající se speciálními úpravami offroadů představila Jeep Wrangler v provedení Recom, které si oblíbí především militaristicky zaměření zákazníci. Hummer H1 je proti tomuto Jeepu jen slabý odvar vojenského auta.

Recon vznikl jakožto ukázka doplňků, které firma VWerks svým klientům nabízí. Automobil je tak vybaven ochranným pancéřováním, na zádi je upravený nárazník s tažnými oky. K dispozici je i naviják Warn 9,5ti, který lze ovládat přímo z kabiny.

Podvozek i řízení byly speciálně upraveny, sériové nápravy nahradily nové, z dílny firmy Dynatrac. Pneumatiky BFG Krawler vysoké 39 palců jsou obuty na 17palcová kola Hutchison.

I kvůli obřím kolům byly přepracovány blatníky auta. Díky nim se automobil bude snadněji pohybovat v terénu, protože má díky nim větší nájezdové úhly.

O pohon vozu se stará 5,7litrový vidlicový osmiválec Hemi, který je naladěn na výkon 291 kW a točivý moment 551 Nm. To je více dostatečná síla na to, aby vůz rychle akceleroval a dokázal se vyšplhat i na prudké kopce.

A ten kulomet? Znalci z přiložených fotografií poznají, že se jedná pouze o repliku kulometu M2. Jistě by však nebyl problém namontovat na Wrangler Recon i kulomet skutečný.

Sám Jeep už tak militaristické vozy nestaví. Naposledy představil studii Wrangler Dragon Design Concept. Ten byl inspirován bájným zvířetem a slouží jako vábnička na případné čínské zájemce.

David Bureš
Diskuze (20)
Avatar - T613
1. 5. 2012 09:42
Re: Zas to netreba brať tak vážne ...
ať tě sleduju, jak tě sleduju, tak tě absolutně nechápu? O Humvee tady začínáš kvákat až v posledních příspěvcích, navíc tady nikdo o tomhle jako náhradě za Humvee ani nikdo nediskutuje, protože:
A) všichni ví, že je to jiná váhová kategorie
B) všem je to ukradené
Diskutuje se tady jen o tom kulometu na tomhle autě.

Dále nechápu proč sem strkáš nový výrobek, který se musí přinejlepším doladit, a dáváš ho na roveň s konstrukcí lafety kulometu, který je ve výzbroji od roku 1924, a je odzkoušena na Jeep MB, Jeep CJ, Ford M151, Dodge WC, Jeep Kaiser, Gamma Goat, Land Roverech, HMMWV a dalších vozech, které byly ve výzbroji od roku 1940.
1. 5. 2012 08:05
Re: Zas to netreba brať tak vážne ...
Takže nie je .... o to mi išlo od začiatku :-)

A čo sa týka tej "preverenosti" ..... i útočná puška je tu cca 70 rokov, vyrobené boli desiatky miliónov kusov, nasadené sú v boji prakticky každý deň na celom svete a i tak sa "zadarí" vyrobiť nespoľahlivý produkt ..... a to zbrojovke čo má dlhoročnú tradíciu ....

[odkaz]
Avatar - T613
1. 5. 2012 01:38
Re: Zas to netreba brať tak vážne ...
ne, není to ekvivalentem Humvee, protože to není stejná váhová kategorie. Ale velkorážný kulomet není výmyslem Humvee, ale je "standardní" výzbrojí i lehkých Jeepů, Defenderů, UAZů, buggyn, Toyot a prakticky všeho co má čtyři kola.
Tolik kritizované umístění kulometu je za použití standardní lafety, a je i umístěno klasicky - tedy co nejblíže středu vozidla = za sedačky řidiče a jeho spolujezdce.
Prostě tady nevymýšlejme kraviny. Tenhle kulomet je ve výzbroji takřka devadesát let a jeho umístění na vozidlech je na tolik "provařené", že nejde vymyslet nic světoborného.
1. 5. 2012 00:23
Re: Zas to netreba brať tak vážne ...
[odkaz]

Už sme sa dostali dosť ďaleko od témy čo som načal - t.j. či je toto vozidlo aspoň eqvivalentom Humvee ? o čom "nadšene" referoval pisateľ ....

Môj názor je, že nie a je tak dobré pre filmárov, resp. chlapcov čo sa hrajú na vojakov - viď. odkaz.

Každý sa v niečom vyzná i ja trochu do zbraní a s kamarátmi jazdíme na ukážkach na T-34/85 .... ale je pravda, že strieľame maximálne z kanónu S-53 (pyrotechniku) a z guľometu (upravený expanzný vz.59) a M2 na streche nemáme :'-(
30. 4. 2012 23:55
Re: Zas to netreba brať tak vážne ...
No právě, že hned u prvního záběru je vidět M2 s kompíkem, který je často pro lehké vozidla často nezbytný