Jeep Wrangler se ostře vymezuje vůči Fordu Bronco, v čem je lepší?
Již od uvedení nového Fordu Bronco je jasné, že si s Wranglerem půjdou tvrdě po krku. Jeep proto nejspíš nechce nic ponechat náhodě.
Automobilka Jeep si musí být dobře vědoma, že s odhalením nové generace Fordu Bronco přichází na její domácí trh konkurent, s jakým se již dlouho neutkala. Oba offroady totiž nabídnou fantastickou výbavu do terénu, styl i poměrně širokou nabídku individualizace. A to v takové míře, jakou byste jinde jen těžko hledali.
Bronco sice zamíří na trhy až v průběhu příštího roku, přesto už je nyní prakticky každému jasné, že půjde o tvrdý konkurenční boj. A automobilka Jeep, nebo přinejmenším její prodejci, neztrácí čas s přípravami.
Na fóru Bronco 6G se totiž objevily snímky čtyř stránek letáku, který se věnuje čistě jmenování výhod Jeepu Wrangler proti novému Fordu Bronco. Kdo za letáky stoj? To bohužel nevíme, koncern FCA měl ovšem na dotazy amerických kolegů z Motor1 reagovat jednoduchým prohlášením: „Tohle nebudeme komentovat.“. Za distribucí tak může stát FCA, značka Jeep či pouze někteří její dealeři.
Ať už ale letáky vytvořil kdokoliv, dal si na nich celkem záležet. Například hned na první stránce rozebírá klíčové vlastnosti Fordu Bronco a přidává lekci z historie. Tedy především zmínku o tom, že fanoušci Fordu museli na nové Bronco čekat 25 let, zatímco Wrangler se společně se svými předchůdci, označovanými CJ, vyrábí již takřka 80 let.
Druhá stránka hovoří o obrovské komunitě milovníků Jeepu Wrangler, která se začala tvořit již na konci roku 1954. Aby Ford nabídl fanouškům Bronca, kterých je díky pětadvacetileté absenci na trh výrazně méně, podobný zážitek, najal si prý agenturu, která by měla pomoci s budováním komunity označované Bronco Nation.
Poté už se ale dostáváme k technickým výhodám, tedy konkrétně k podvozku. Wrangler je totiž osazen přední pevnou nápravou, která by měla mít ve srovnání s nezávislým zavěšením Bronca několik výhod. Od jednoduchosti, přes vyšší odolnost, lepší světlou výšku až po celkově lepší průchodnost terénem.
Na třetí stránce jsou pak rozebírány už jen přednosti Wrangleru. Najdeme zde zmínku o sklopném čelním skle, vyšším točivém momentu naftového motoru EcoDiesel V6, lepší viditelnosti díky většímu prosklení, elektricky stahovatelné střeše Sky One-Touch, větší nabídce individuálního příslušenství (200 vs. 300 kusů), samosvorném diferenciálu Trac-Lok nebo členství v Jeep Wave.
Za pozornost ovšem stojí, jak se Jeep rozhodl udělat ze své nevýhody přednost. Bronco i Wrangler totiž umožňují celkem snadnou demontáž dveří, na Fordu ovšem zrcátka zůstávají, díky čemuž s ním můžete bez obav a legálně jezdit po silnicích. Jeep ovšem zdůrazňuje, že se dveře sundávají hlavně před jízdou v náročném terénu, kde můžete zrcátka snadno urazit. A odkazuje se dokonce na citaci z magazínu Motor Trend. Rozhodně zajímavé srovnání pohledů.
Neméně důležité pak má být i zpřevodování do terénu. Bronco sice nabízí stoupací převod až 94.7:1, ten ovšem není možné kombinovat s motorem V6 a 35“ pneumatikami. V takovém případě je dostupný převod jen 67.8:1. Jeep Wrangler Rubicon ovšem nabídne převod 70.3:1 s naftovým motorem a automatem, 77.2:1 s benzínovou V6 a automatem nebo 84.2:1 s benzínovou V6 a manuálem.
Mezi další přednosti Wrangleru má patřit nabídka větších terénních pneumatik (až 37“), chystaná plug-in hybridní verze Wrangler 4xe, osmiválcová verze Wrangler Rubicon 392 Concept o výkonu 450 koní a samozřejmě stranou nezůstala ani pořádná sbírka ocenění, které Wrangler během posledních let nasbíral.