Jensen Interceptor v moderní podobě? Tenhle návrat by se nám líbil
Jensen Interceptor možná není tak známý jako jiná luxusní "gétéčka" šedesátých a sedmdesátých let, auto je to ovšem zajímavé.
Jensen Interceptor, toho jména už druhý vůz (první se vyráběl v letech 1950 až 1957), zaujme elegantními tvary s dlouhou přední kapotou a štědře prosklenou kabinou, které navrhlo italské studio Carrozzeria Touring. Vůz cílil na majetnou klientelu a vyráběl se ručně.
Zajímavá je ale také technika, ta totiž pocházela ze Spojených států amerických, pohonné jednotky dodávala automobilka Chrysler. Nejprve se pod kapotou ukrýval osmiválec o objemu 6,3 litru, později dorazila i 7,2litrová V8. Zájemci mohli vybírat mezi 3stupňovou automatickou převodovkou a čtyřstupňovým manuálem. V roce 1974 se objevil kabriolet.
A zmínit musíme také Jensen FF s prakticky stejnou karoserií, ovšem na tehdejší dobu velice raritním pohonem všech kol. Zkratka FF znamená Ferguson Formula – stálá čtyřkolka totiž pocházela od firmy Ferguson Research, která ji v monopostu P99 zkoušela i ve formuli 1. Do té doby byl pohon 4x4 vyhrazen pouze autům určeným do terénu, byť třeba s osobními karoseriemi. Nebo vojenským speciálům a užitkovým vozům. Jensen FF tak patří k průkopníkům.
Ale zpět k Interceptoru. Ten se vyráběl ve třech sériích v letech 1966 až 1976 a podle dostupných informací vzniklo 6408 exemplářů. V dalších letech pak ještě proběhly různé pokusy o návrat.
S myšlenkou na návrat přichází také digitální umělec a designér Lars Sältzer, který navrhl podobu vozu pro moderní dobu. Novému Interceptoru, který si představuje jako elektromobil, ponechal charakteristickou siluetu, zachoval i obrovské zadní okno, mnoho detailů však omladil a přizpůsobil současnosti.
GT tak dostalo například moderní světla, zapuštěné kliky, kamery místo zpětných zrcátek a kola s aerodynamickými disky.
Tak co říkáte? Líbil by se vám takový návrat?