Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy s Nissanem Juke Hybrid: Vyšla cesta za elektrifikací?

Martin Jeník
Diskuze (0)

Malé SUV Nissan Juke se představuje v hybridní verzi, která doplňuje litrový tříválec. Zda dokáže plnit roli vrcholného i ekologického pohonu, jsme zjišťovali v okolí polského Krakova.

Nissan kráčí cestou postupné elektrifikace svých konvenčních modelů. V případě modelu Juke, který sdílí alianční platformu CMF-B, se nabízelo logické využití již zaběhnutého hybridu z renaultů clia, capturu či arkany. Hybridní technologie pochází ze vzájemné spolupráce Renaultu a Nissanu, každá automobilka zodpovídala za určitou část vývoje. Japonci dodali zážehovou atmosférickou šestnáctistovku (69 kW) a elektromotor (36 kW), Francouzi se postarali o vysokonapěťový startér-generátor (15 kW) a převodovku. Jedná se o specifické robotizované ústrojí, které automobilka nazývá jako multimódové, neboť má čtyři převodové stupně pro spalovací jednotku a dva pro elektromotor. Běžné rozjezdy probíhají čistě na elektriku a bez spalovacího motoru dokáže auto ujet několik kilometrů (oficiálně 3 km). Čistě elektrický mód nastavit nejde, nicméně režim Eco se o něj snaží v maximální míře. Spalovací jednotka se zapojuje zpravidla kolem 40 km/h, v ustáleném tempu lze jet na elektriku i rychleji. Při rekuperaci se energie ukládá do 1,2kWh akumulátoru, líbí se nám plynulý nástup brzd.

Přepínání mezi elektrickým a spalovacím motorem probíhá plynule, nicméně přechod vnímáte. Zrovna tak poznáte momenty řazení převodovky a občas bylo slyšet drobné cvakání. Tím, že má šestnáctistovka jen čtyři převodové stupně, dochází k tomu, že často běží pocitově ve zbytečně vysokých otáčkách a tahá za uši. Chválíme nicméně rychlé reakce na prudké sešlápnutí plynu i solidní dynamiku. Zrychlení na stovku výrobce udává za 10,1 s, což je o 1,7 s rychlejší než v případě tříválcového litru s automatem. Spotřeba se během prvních jízd po okreskách kolem Krakova pohybovala lehce nad pěti litry při klidné jízdě, svižnější styl žádal o litr více.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Jeník
Diskuze (0)

Doporučujeme