Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nissan Juke přijíždí s aliančním hybridem, stejný pracuje i v Arkaně

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Evropské zastoupení značky Nissan se pochlubilo novou full-hybridní motorizací pro model Juke, která slibuje až 80 % městského provozu v elektrickém režimu a až 40% omezení spotřeby.

Nissan Juke je nyní na českém trhu dostupný pouze s jednou motorizací, kterou je benzínový tříválec 1.0 DIG-T o výkonu 85 kW. Evropské zastoupení automobilky se však nyní pochlubilo další motorizací pro výrazný crossover, která pochází z alianční spolupráce se skupinou Renault.

Jde totiž o nové full-hybridní pohonné ústrojí, které známe například z modelu Renault Arkana E-Tech. Jeho základem je atmosférická šestnáctistovka s nepřímým vstřikováním o výkonu 69 kW a s nejvyšším točivým momentem 148 Nm, kterou doplňují dva elektromotory.

Hlavní elektromotor, zabudovaný do převodovky, má výkon 36 kW a nejvyšší točivý moment 205 Nm. Kromě toho je ale spalovací motor vybaven ještě startér-generátorem, který má výkon 15 kW. Nissan sice kombinovaný výkon neuvádí, pod kapotou Renaultu Arkana však jednotka nabízí kombinovaný výkon 105 kW.

Zajímavostí je pak i specifická multimódová převodovka bez spojky, ale s propojenými ozubenými koly. Místo mechanické synchronizace je totiž k vyrovnání otáček ozubených kol využívána synchronizace elektrická. Pro spalovací motor jsou pak připraveny čtyři převody, zatímco pro elektromotor dva.

Poslední součástí pohonného ústrojí je pak vodou chlazená baterie s kapacitou 1,2 kWh, která by měla nabídnout čistě elektrické rozjezdy a následně i čistě elektrickou jízdu až do rychlosti 55 km/h. Bohužel však nevíme, jaký je v čistě elektrickém režimu alespoň odhadovaný dojezd.

Automobilka Nissan nicméně uvádí, že nové pohonné ústrojí nabídne o 25 % vyšší výkon, než současný benzínový motor, zatímco spotřeba klesne až o 40 % ve městském režimu a cca 20 % v kombinovaném režimu. Spotřeba by se pak v kombinovaném režimu měla pohybovat okolo 5,2 l/100 km. Jde však o předběžné hodnoty před homologací.

Baterie se tradičně dobíjí rekuperací při brzdění, která by měla být tak jemně nastavena, že řidič nepocítí rozdíl při zpomalení regenerací a klasickým zahryznutím brzd. Intenzita rekuperace se pak bude jako již tradičně u hybridů měnit také s volbou jízdních režimů Eco, Normal a Sport, přičemž nejsilnější bude právě v režimu Sport.

Nissan Juke navíc podobně jako Nissan Leaf nabídne i funkci e-Pedal, která umožňuje ovládání vozu prakticky jen plynovým pedálem. Jakmile z něj řidič zvedne nohu, vůz začne zpomalovat až na rychlost 5 km/h. K úplnému zastavení však může být potřeba využít i klasický brzdový pedál.

Nissan Juke, osazený hybridním pohonným ústrojím, ovšem nabídne i několik designových změn, které by měly přispět k optimalizaci aerodynamiky. Vpředu se tak objeví například upravená mřížka chladiče s menšími otvory, kterou zdobí nové logo značky.

Video se připravuje ...

Automobilka také upravila prostor pod nárazníkem, který by měl upravit proudění vzduchu, a přidala adaptivní žaluzie před chladič. Hybridní motorizace by totiž měla mít menší nároky na chlazení a díky automatické úpravě proudění vzduchu, když není chlazení tolik potřeba, by mělo být možné zlepšit aerodynamický odpor vozu.

Technici také upravili spoiler před předními pneumatikami, upravující obtékán vzduchu, a přidali kryt zadní nápravy, který optimalizuje proudění pod vozem. Úpravou ale prošel i spoiler nad oknem pátých dveří, opět zlepšující aerodynamiku, zatímco na dveřích samotných je nově plaketka Hybrid.

V podbězích se pak mohou nově objevit nová dvoubarevná litá kola o průměru 17“, určená také pro Nissan Juke se spalovacím motorem, nebo 19“ aerodynamická kola, odvozená od elektrického modelu Nissan Ariya.

V kabině se objeví upravené budíky, které kromě rychlosti ukazují využití výkonu v rozmezí Charge (při dobíjení) přes Eco (při jízdě na elektromotor) až po Power při jízdě na klasický spalovací motor. Novinkou bude také ukazatel stavu nabití baterie. Zobrazení využívání energií pak zprostředkuje i 7“ kombinovaný displej mezi budíky.

Ve středové konzole se pak nově objevuje tlačítko pro aktivaci funkce e-Pedal, zatímco mezi výdechy ventilace je nové tlačítko pro aktivaci čistě elektrického jízdního režimu. Zavazadelník se oproti modelu se spalovacím motorem zmenšil o 68 litrů na 354 litrů, což je způsobeno 1,2 kWh baterií. Po sklopení zadních opěradel pak vznikne prostor s celkovým objemem 1.237 litrů.

Nový Nissan Juke Hybrid by se měl na evropské trhy dostat v průběhu léta, na bližší informace si však budeme muset ještě počkat.

Ondřej Mára
Diskuze (3)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
2. 3. 2022 17:28
Hybrid
Nabídka motorizací byla dosud dost bizarní. Snad to tedy hybrid zlepší, určitě bych ho zvážil.
Avatar - xxc
2. 3. 2022 16:16
Re: Takto napsane to zni strasne slozite.
Ale prvú verziu vraj najviac kupovali starí.
2. 3. 2022 11:53
Takto napsane to zni strasne slozite.
Ale fungovat to nakonec muze.

Juke je pro mlady, ten design mi nesedi, ale to uz je jenom muj pohled.