Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jízdní dojmy se Suzuki Vitara 1.5 DualJet Hybrid 6AT 4x4: Vlastními silami

Leoš Káňa
Diskuze (0)

Suzuki představilo vlastní plnohodnotný hybridní pohon, který nejprve zabudovalo do malého SUV Vitara. První zážitky s ním jsme sbírali v okolí severočeských Teplic.

Elektrifikace pohonných jednotek japonské značky Suzuki je v plném proudu. Kromě 48- a 12voltových mild-hybridů má v portfoliu i klasický hybrid v modelu Swace nebo plug-in hybrid v acrossu. Jenže poslední dva jmenované vozy technicky i vizuálně představují jen převlečené toyoty, a tak Suzuki dál vyvíjelo vlastní hybridní systém. Ten se nejprve objevil v malém SUV Vitara, kde nahradil předchozí přeplňovanou mild-hybridní čtrnáctistovku spojenou s automatem. Ještě letos se ho dočká i větší model S-Cross.

Známá struktura

Základem celého hybridního systému je atmosféricky plněný zážehový čtyřválec o objemu 1,5 litru K15C se zdvojeným vstřikováním paliva, výkonem 75 kW a točivým momentem 138 Nm. Elektromotor/generátor s výkonem 24,5 kW a točivým momentem 60 Nm je přitom napevno připojen přes řetěz k šestistupňové robotizované převodovce (automatizovaný manuál). Spojka je v tomto soukolí jen jedna pro připojení nebo odpojení spalovacího motoru. Vlastně jde o stejný koncept jako u 48V mild-hybridního systému. Jen elektromotor je silnější a lithium-iontová baterie má nyní kapacitu 0,84 kWh (140V, 6Ah). Akumulátory se dobíjejí hlavně rekuperací při zpomalování, ale pokud řídicí jednotka vyhodnotí, může je dobíjet i spalovací čtyřválec. Totéž platí i obráceně. Elektromotor může sám pohánět vitaru, i když jen v poklidnějším tempu, nebo kola roztáčejí oba motory, které systémově mají největší výkon 85 kW, ale v některých situacích běží jen benzinový agregát.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Leoš Káňa
Diskuze (0)

Doporučujeme