Shelby Cobra 427 427S/C CSX4000
Shelby Cobra 427 427S/C CSX4000
Shelby Cobra 427 427S/C CSX4000
Shelby Cobra 427 427S/C CSX4000
15 Fotogalerie

K mání je 1 z 50 pokračovatelů Shelby Cobra 427 S/C, které postavil Shelby

Na prodej se objevil jeden z padesáti vyrobených kusů Shelby Cobra série CSX4000, kterým Shelby oslavoval 50. výročí originální Cobry. Levný není, ale stojí zlomek ceny originálu.  

Původní modely Shelby Cobra se dnes prodávají za nekřesťanské peníze, takže se k nim běžný smrtelník těžko dostane. A kdo má na Cobru peníze (a štěstí), asi s ní nebude chtít jen tak vyrazit na divokou projížďku, přestože k tomu svým charakterem přímo vybízí. Pro takové lidi, nebo pro movité smrtelníky, existuje řešení v podobě různě kvalitních replik. Nebo takzvaný continuation car přímo od Shelby.

Na britském webu Pistonheads se k prodeji objevil Shelby Cobra 427 S/C série CSX4000, která je pokračovatelem původní Cobry 427 z roku 1965. V roce 2015 Shelby oslavoval 50. výročí originálu, v jehož rámci vzniklo 50 speciálních exemplářů tohoto continuation car. Exemplář na fotkách je jedním z těchto limitovaných kousků, přičemž se dle inzerátu jedná o číslo 28 z celkových 50.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Společnost Shelby American Inc. pro sérii CSX4000 nabízela volbu mezi hliníkovou a laminátovou karoserií. Původní majitel se rozhodl pro laminát, což sice neodpovídá originálu, na druhou stranu není potřeba se při projížďkách tolik bát o karoserii a případné opravy budou levnější. Jinak se po technické stránce série CSX4000 z velké míry drží originálu, až na některá vylepšení za účelem spolehlivosti nebo bezpečnosti.

Základem auta je práškovaný rám s nezávislým zavěšením kol. O pohon Cobry se stará sedmilitrový osmiválec od Fordu spolupracující s pětistupňovým manuálem Tremec. Instalována je velká 105litrová závodní nádrž na benzín a moderní brzdová soustava s kotouči. Laminátová karoserie je pak lakována modrou Guardsman Blue s bílými pruhy Wimbledon White.

Uvnitř ani vně auta nechybí speciální znáčky a plaketky, které připomínají 50. výročí původní Cobry. V inzerátu prodejce žádá 199.950 liber, tedy v přepočtu téměř 5,5 milionů korun. Těžko je to auto za hubičku, ale původní Cobra dnes stojí násobně více, něčím speciální kousky pak mají stratosférickou cenu. Dali byste se zlákat pokračovatelem legendy, nebo byste svých 5,5 milionů raději investovali do nějaké modernější techniky?